Tamiya.be
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tamiyacup 2012 Reglement

+17
alwin
ligfiets
granapadana
..l3art..
DLM
Dafke
MisterYellow
RacingOne
crashingbird
addicted2blue
ErikJan
carborush
makkie_bos
Ally
bluejay
PATRICK
Jan V.
21 plaatsers

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement Empty Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van Jan V. za nov 26, 2011 11:55 am

Reglement in MS Office Word formaat: reglement2012.doc

Reglement in PDF formaat: reglement2012.pdf


Uw inbreng is welkom, kleine aanpassingen kunnen nog gedaan worden maar in grote lijnen zal het reglement ongewijzigd blijven zoals het nu is...


SAMENVATTING VAN DE AANPASSINGEN OF VERDUIDELIJKINGEN:

1) STOCK > De carson cup machine motoren solderen met andere draad is toegelaten

2) GT2 > Afbeeldingen van motoren zijn niet juist en zullen worden aangepast

3) GT2 > Ferrari FXX body, typenummer moet nog ingevuld worden

4) FWD > De Honda Integra body wordt toegelaten

5) F1 > De Formula tuned motor (#54176) wordt toegevoegd aan de motoren

6) GT2 > Geen carbon onderdelen, wel TRF dempers toegelaten

7) GT2 > Oudere modellen worden toegevoegd (ta.. , Tb.. )

8 ) Serienummer van de carson cup motor wordt erbij gezet in het reglement #500906052

9) Junior worden voor de mini's de S en M-types ook toegelaten.

10)





Laatst aangepast door Jan V. op wo dec 21, 2011 6:47 pm; in totaal 7 keer bewerkt
Jan V.
Jan V.
Admin

Number of posts : 697
Age : 41
Woonplaats : Lier
Registration date : 06-03-08

http://www.tamiya.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van PATRICK za nov 26, 2011 12:22 pm

Ziet er goed uit.
Bedankt aan de mensen die eraan gewerkt hebben.
De piloten kunnen zich aanpassen voor volgend seizoen. Very Happy

PATRICK
forum-noobie
forum-noobie

Number of posts : 20
Registration date : 23-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van bluejay za nov 26, 2011 3:22 pm

Mag je andere draad solderen aan de Carson Cup Machine of moet deze standaard blijven?
bluejay
bluejay
Won't go
Won't go

Number of posts : 99
Registration date : 15-01-09

http://www.gtmrcclub.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van Ally za nov 26, 2011 8:14 pm

bluejay schreef:Mag je andere draad solderen aan de Carson Cup Machine of moet deze standaard blijven?

aan mijn controller (en motor) hebben nooit de standaard tamiya motor connectoren gehangen, dus volgens mij is dit geen probleem.
Ally
Ally
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 235
Woonplaats : Vosselaar
Registration date : 24-01-11

http://www.gtmrcclub.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van makkie_bos za nov 26, 2011 8:15 pm

Ik heb net een tt01e audi r8 besteld mag ik met deze body dan niet in stock klasse deelnemen? Zou ik wel spijtig vinden

makkie_bos
forum-noobie
forum-noobie

Number of posts : 22
Registration date : 15-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van carborush za nov 26, 2011 8:19 pm

worden de Carson Cup Machine motoren te koop aangeboden op de race dag zelf, of moeten deze ergens anders besteld worden ? waar ergens ?
carborush
carborush
Tamiya-freak
Tamiya-freak

Number of posts : 157
Woonplaats : Gent
Registration date : 29-11-09

https://s1225.photobucket.com/albums/ee388/bananairbrush/

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van ErikJan za nov 26, 2011 9:01 pm

Duidelijk reglement, en met nog twee maanden te gaan ruim op tijd.
Hoe zijn de Tamiya foam banden voor de F1 te herkennen? Zit daar een markering op die er goed op blijft zitten?
ErikJan
ErikJan
Won't go
Won't go

Number of posts : 58
Woonplaats : Eindhoven
Registration date : 06-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van Ally za nov 26, 2011 9:15 pm

ErikJan schreef:Duidelijk reglement, en met nog twee maanden te gaan ruim op tijd.
Hoe zijn de Tamiya foam banden voor de F1 te herkennen? Zit daar een markering op die er goed op blijft zitten?
daar staan de twee tamiya sterren op de zijkant in uitgespaard.
Ally
Ally
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 235
Woonplaats : Vosselaar
Registration date : 24-01-11

http://www.gtmrcclub.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van addicted2blue za nov 26, 2011 10:57 pm

In de nieuwe GT2 reeks zie ik dat er 'n lijstje met body's vermeld is, word de gewone honda nsx body dan ook toegelaten?
Want er staat Honda NSX HSV 010 vermeld en met de HSV 010 part nr.

Welke argumentatie zit er eigenlijk achter de beslissing om geen carbon onderdelen toe te laten?
In deze klasse betrefd het toch echter alléén maar om carbon damper stays, carbon battery plates en voor een TA05 een carbon center plate te gaan.
Persoonlijk ben ik voorstander om deze opties wel toe te laten omdat deze carbon onderdelen een zeer beperkte invloed om het rijgedrag hebben.
Deze onderdelen zijn meer bedoeld om minder gewicht op de weegschaal te brengen.
Ben wel absoluut voorstander om GEEN carbonnen chassis toe te laten, daar kan ik jullie enkel maar in bijtreden maar de damper stays, battery plates en center plate (voor de TA05) zou wel moeten kunnen. Vindt ik toch.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van crashingbird zo nov 27, 2011 12:01 am

Rijtijden : finales opgetrokken naar 7', voor de juniors kan dit misschien te lang zijn (zelf gezien vorige winter bij Yellow, alles wat meer dan 5' concentratie is, is vrij lang voor de jongste rijdertjes)

Misschien deze reeks terug naar 5' ?



F1 :

3 seizoenen na elkaar een andere motor, toch een gemiste kans : de FT 32T niet meer toegelaten en nu de CCM in de plaats....niettegenstaande toch negatieve commentaren op dit forum en ook op mbf dacht ik, tov deze laatste (snel last van slijtage blijkbaar, power loss, overgearen...) ok, de CCM is dan wel populair in Nederland.

de Formula Tuned 32t was wel DE IDEALE motor voor F1, eentje dat niet echt warm wordt, en toch nog een realistische snelheid voortbrengt
Waarom nu liever voor 2, 3 of miss. zelfs 4 'wegwerp' motoren/seizoen kiezen , dan voor dezelfde centen een kwalitatieve motor waar rijders positief over waren?
-> de CCM is misschien een 'interessante' motor voor stock, M-klasse, FF, GT2...maar nog nooit hadden we voor onze F1 een betere brushed motor dan die 32T, rijdt soepel, blijft koel, en verbruikt nog weinig ook !



2012 = 'overgangsjaar' voor f103 en f104w -> Waarom niet meer in 2013?

Ik was aan het twijfelen om een Lotus99t (F103) of een MP4/6 (F104W) aan te schaffen....dus ik koop beter een Minichamps modelletje om op de kast te zetten dan en moet dan voor 2013 overwegen om een F104 (enkel Ferrari of McLaren model) of een of andere pro of X versie aan te schaffen met zo'n kap v/e F1 model van 3 jaar geleden ? (wat ook al geen 'hedendaags' F1 model meer is)

bij alle andere klasses (M/FF/GT) mogen toch ook alle oudere modellen ?

We houden van Tamiya auto's, we rijden er graag mee, en we nemen graag deel aan enkele wedstrijden per jaar, maar waarom toch altijd zo'n strenge reglementen ? (zie bv. Dirk zijn post, waarom een stukske carbon dan niet mag..)
Is eenvoud soms niet wat makkelijker en maakt het zoveel toegankelijker?
Zie bv. de reglementen van EZRacing, en ook Yellow (de EPC) voor hun silvercan- klasses.

't Gaat hier toch niet over de Euro's of de Worlds ?

just my 2c ....

crashingbird
crashingbird
Tamiya-contaminated
Tamiya-contaminated

Number of posts : 105
Age : 55
Woonplaats : Mater
Registration date : 09-04-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van Ally zo nov 27, 2011 9:30 am

crashingbird schreef:de Formula Tuned 32t was wel DE IDEALE motor voor F1, eentje dat niet echt warm wordt, en toch nog een realistische snelheid voortbrengt
...maar nog nooit hadden we voor onze F1 een betere brushed motor dan die 32T, rijdt soepel, blijft koel, en verbruikt nog weinig ook !

dat wijzen mijn dyno testen ook uit (zie motortesten ally ).
vooral het koppel dat deze motor produceert doet hem zo goed werken in een F1 (vanwege de directe aandrijving).
dus ik blijf ook een voorstander van de formula tuned I love you

ivm de oudere 103 en 104w modellen: dit gaat over de breedte en het feit dat de bredere modellen daardoor een baanligging voordeel hebben ...
aangezien ik een 104 pro heb kan ik daar in komen ... het was op de be-nl finale duidelijk dat de 103 een betere ligging had vanwege zijn breedte en zijn bredere banden ...
Ally
Ally
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 235
Woonplaats : Vosselaar
Registration date : 24-01-11

http://www.gtmrcclub.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van RacingOne zo nov 27, 2011 3:24 pm

Was de F1 klasse niet als promo fun klasse bedoeld? Waarom nu in een succesvolle reeks het deelnemersveld weer uitdunnen, door de mensen te verplichten 4 carson motoren / per jaar aan te schaffen, terwijl de Formula Tuned super goed is ? Alsook hun f103 en f104W te verbannen. Dit lijkt nog een slechtere regel dan één van de FIA... Crying or Very sad

RacingOne
RacingOne
Beginner
Beginner

Number of posts : 49
Age : 45
Woonplaats : Olsene
Registration date : 05-03-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van RacingOne zo nov 27, 2011 3:27 pm

makkie_bos schreef:Ik heb net een tt01e audi r8 besteld mag ik met deze body dan niet in stock klasse deelnemen? Zou ik wel spijtig vinden
zou idd belachelijk zijn mocht je er niet mogen mee deelnemen
RacingOne
RacingOne
Beginner
Beginner

Number of posts : 49
Age : 45
Woonplaats : Olsene
Registration date : 05-03-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van Jan V. zo nov 27, 2011 4:40 pm

Even voor de duidelijkheid, dit reglement is nog niet definitief en kan nog worden aangepast... Het is enkel op het forum gegooid om te bekijken of er nog dingen zijn die echt aangepast moeten worden.... Loop dus nog niet naar de winkel, de kans bestaat dat je achteraf ziet dat wat je hebt aangekocht toch niet in orde is met het reglement...

En in de stock reeks mag je dit jaar de carson motoren solderen met andere draad, die regel was er vorig jaar om het vervangen van de motoren in het begin van de dag makkelijker te laten verlopen...

Carson Cup machine zal niet meer verkrijgbaar zijn bij de organisatie, deze zal zelf aangekocht moeten worden... T2M voert ze in en stelt ze beschikbaar in de Belgische RC winkels.
Jan V.
Jan V.
Admin

Number of posts : 697
Age : 41
Woonplaats : Lier
Registration date : 06-03-08

http://www.tamiya.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van addicted2blue zo nov 27, 2011 7:43 pm

Wat de motoren in de nieuwe GT2 reeks betrefd denk ik ook dat de CCM motor niet echt mee kan met de carson of tamiya brushless motor.
Persoonlijk denk ik dat de GT Tuned motor de betere brushed motor is voor zowel in de GT2 en zoals vorig jaar ook in FWD reeksen.
Eéns men de CCM motor te zwaar gaat belasten zie je de prestaties zo afnemen, wat dus op een buitenpiste niet echt ideaal zal zijn.

Ik had me al de carson brushless motor besteld maar blijkbaar nog de verkeerde want er bestaan 2 versies van de carson shooter brushless motor.
Ik had de blauwe besteld en niet de zwarte dus moet ik de zwarte opnieuw bestellen.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van MisterYellow ma nov 28, 2011 9:55 am

waarom voorziet de organisatie geen motoren meer voor aankoop de dag zelf van de race? Dat was toch gemakkelijk voor de rijders en zo voorkomt men dan ook dat ze verdeerde kopen.
MisterYellow
MisterYellow
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 284
Age : 50
Woonplaats : Bredene
Registration date : 31-05-08

http://www.yellowracing.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van Dafke ma nov 28, 2011 11:04 am

MisterYellow schreef:waarom voorziet de organisatie geen motoren meer voor aankoop de dag zelf van de race? Dat was toch gemakkelijk voor de rijders en zo voorkomt men dan ook dat ze verdeerde kopen.

indd. het zou makkeliker zijn + achteraf minder discussies. want zo komen de roddels terug over geschoemel met de motoren.
gewoon s'morgens kopen en s'avonds afgeven lijkt toch de meest beste oplossing.
Dafke
Dafke
Beginner
Beginner

Number of posts : 40
Registration date : 23-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van DLM ma nov 28, 2011 11:45 am

Een vraag je ivm de bodies voor de FWD en de GT2:

Mag de Tamiya Beams Integra Body (#50968) gebruikt worden in de FWD (staat niet in de lijst) De auto staat nochtans bekend als een FWD racewagen...en dit was toch de regel om de bodies voor de FWD-klasse te selecteren. Tijdens de BE-NL finale heeft er eentje meegereden in de FWD-klasse.

Wat de GT2 bodies betreft, waarop is de keuze hiervan gebaseerd?
Ik heb me een TT01E gekocht met een mooie BMW body...maar volgens het reglement zal ik deze niet kunnen gebruiken...
Een beetje hetzelfde probleem als Makkie-bos...die in de stock reeks niet zou mogen deelnemen met zijn Audi R8 (mss kunnen we ruilen, maar de mijne is al gespoten).

Nog een laaste vraagje ivm de TT01E, een beetje om de misverstanden (en geen foute aankoop te doen). Zijn de TRF dempers toegelaten in de GT2 klasse? Ik vind dit niet erg duidelijk in het reglement.

Ik wil jullie ook nog wel bedanken om voor het nieuwe reglement online te zetten...
DLM
DLM
Beginner
Beginner

Number of posts : 45
Age : 48
Woonplaats : Geraardsbergen
Registration date : 27-05-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van MisterYellow ma nov 28, 2011 7:42 pm

in welke winkels zijn ze verkrijgbaar?
MisterYellow
MisterYellow
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 284
Age : 50
Woonplaats : Bredene
Registration date : 31-05-08

http://www.yellowracing.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van Ally ma nov 28, 2011 7:55 pm

wij plannen om ze met de gtmrcclub in te kopen voor onze leden, maar we zijn nog aan het bekijken waar we dit het voordeligst kunnen doen.
als we daar iets besloten hebben zet ik het hier wel ff neer.
Ally
Ally
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 235
Woonplaats : Vosselaar
Registration date : 24-01-11

http://www.gtmrcclub.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van Jan V. ma nov 28, 2011 8:27 pm

addicted2blue schreef:Wat de motoren in de nieuwe GT2 reeks betrefd denk ik ook dat de CCM motor niet echt mee kan met de carson of tamiya brushless motor.
Persoonlijk denk ik dat de GT Tuned motor de betere brushed motor is voor zowel in de GT2 en zoals vorig jaar ook in FWD reeksen.
Eéns men de CCM motor te zwaar gaat belasten zie je de prestaties zo afnemen, wat dus op een buitenpiste niet echt ideaal zal zijn.

Ik had me al de carson brushless motor besteld maar blijkbaar nog de verkeerde want er bestaan 2 versies van de carson shooter brushless motor.
Ik had de blauwe besteld en niet de zwarte dus moet ik de zwarte opnieuw bestellen.

Er staat in het reglement blijkbaar een foute afbeelding bij de GT2 reeks van de motoren heb ik gezien... op de afbeelding is een 12T motor te zien terwijl het in de GT2 de 16T is die toegelaten is, dit zal worden aangepast.

MisterYellow schreef:in welke winkels zijn ze verkrijgbaar?

Misschien eens een mailtje naar service@tamiya.be sturen, daar gaan ze wel een antwoord op die vraag kunnen formuleren denk ik. Of eens bellen naar je favoriete winkel en vragen of ze deze in stock hebben he... Ze kunnen steeds bij de invoerder terecht om ze te bestellen als ze niet in stock zijn...

addicted2blue schreef:In de nieuwe GT2 reeks zie ik dat er 'n lijstje met body's vermeld is, word de gewone honda nsx body dan ook toegelaten?
Want er staat Honda NSX HSV 010 vermeld en met de HSV 010 part nr.

Heb je een typenummer van die "gewone nsx body"?





De rest besrpeken we nog...
Jan V.
Jan V.
Admin

Number of posts : 697
Age : 41
Woonplaats : Lier
Registration date : 06-03-08

http://www.tamiya.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van addicted2blue ma nov 28, 2011 9:20 pm

De part nr heb ik er niet van want je hebt de nsx body in verschillende types (bouwjaar).
Er bestaat een 2000,2002,2003,2004,2005 en 'n 2007 versie.
Ik denk dat het gewoon beter is om de NSX body in het algemeen toe te laten, dit zonder de part nrs.
Dit omdat er ook van verschillende versies een lightweight versie bestaat.
Mss is het beter om gewoon alle body's toe te laten met uitzondering de subaru legacy body's.
Dit geeft de mensen veel meer mogelijkheden om een juiste body te hebben zonder dat ze zich zorgen moeten maken om de juiste body te kunnen vinden.
Uiteindelijk is het voor de organisatie tijdens de controles ook al een zorg uitgespaard.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van bluejay ma nov 28, 2011 11:33 pm

Waarom mag men vanaf 2013 niet meer met de F103 en F104W rijden?

Ik ben ook voorstander om de Tamiya Formula Tuned motor te blijven gebruiken. Misschien een poll organiseren?
bluejay
bluejay
Won't go
Won't go

Number of posts : 99
Registration date : 15-01-09

http://www.gtmrcclub.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van ..l3art.. di nov 29, 2011 9:33 am

DLM schreef:Een vraag je ivm de bodies voor de FWD en de GT2:

Mag de Tamiya Beams Integra Body (#50968) gebruikt worden in de FWD (staat niet in de lijst) De auto staat nochtans bekend als een FWD racewagen...en dit was toch de regel om de bodies voor de FWD-klasse te selecteren. Tijdens de BE-NL finale heeft er eentje meegereden in de FWD-klasse.

Wat de GT2 bodies betreft, waarop is de keuze hiervan gebaseerd?
Ik heb me een TT01E gekocht met een mooie BMW body...maar volgens het reglement zal ik deze niet kunnen gebruiken...
Een beetje hetzelfde probleem als Makkie-bos...die in de stock reeks niet zou mogen deelnemen met zijn Audi R8 (mss kunnen we ruilen, maar de mijne is al gespoten).

Nog een laaste vraagje ivm de TT01E, een beetje om de misverstanden (en geen foute aankoop te doen). Zijn de TRF dempers toegelaten in de GT2 klasse? Ik vind dit niet erg duidelijk in het reglement.

Ik wil jullie ook nog wel bedanken om voor het nieuwe reglement online te zetten...

De Honda Integra body zal toegelaten worden, dit is idd een voorwielaangedreven wagen.

Het was de bedoeling om de reeksen een beetje te scheiden door het gebruik van andere body's, stock met touring body's - GT2 met GT body's & de GT1 met subaru legacy body's.
Dit om het allemaal een beetje realistischer te maken. Vinden jullie dit een goed idee of niet?

Alle opties zijn in de GT2 toegelaten, behalve carbon onderdelen. Dus ook TRF dempers Smile
..l3art..
..l3art..
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 638
Age : 43
Woonplaats : Lier
Registration date : 08-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van ..l3art.. di nov 29, 2011 9:36 am

bluejay schreef:Waarom mag men vanaf 2013 niet meer met de F103 en F104W rijden?

Ik ben ook voorstander om de Tamiya Formula Tuned motor te blijven gebruiken. Misschien een poll organiseren?

We zullen in de F1 de formula Tuned toelaten, deze zou kwa prestaties toch ongeveer overeenkomen met de carson cupmachine niet?
..l3art..
..l3art..
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 638
Age : 43
Woonplaats : Lier
Registration date : 08-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum