Tamiya.be
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tamiya brushless motoren aanpassing

+2
..l3art..
ErikJan
6 plaatsers

Ga naar beneden

Tamiya brushless motoren aanpassing Empty Tamiya brushless motoren aanpassing

Bericht van ErikJan di nov 08, 2011 12:43 pm

Onderstaand bericht kwam ik tegen op de Tamiya site:
http://www.tamiya.com/english/info/110112_brushless/index.htm
In hoeverre heeft dit invloed op de nieuwe klasses en de toegestane motoren?



Name Change Notice For Tamiya Brushless Motors

These Tamiya Brushless Motor (Sensored) products, which have been rescheduled for release in 2011, have been renamed according to the chart below and will also have new specifications as shown.

We deeply apologize for any confusion or inconvenience caused by this change.



Item Number Previous Product Name New Product Name
48048 Tamiya Brushless Motor 01 12T &
Brushless ESC 01 Set (Sensored) → Tamiya Brushless Motor 01 10.5T &
Brushless ESC 01 Set (Sensored)
48049 Tamiya Brushless Motor 01 18T &
Brushless ESC 01 Set (Sensored) → Tamiya Brushless Motor 01 16T &
Brushless ESC 01 Set (Sensored)
54272 Tamiya Brushless Motor 01 (Sensored) 12T → Tamiya Brushless Motor 01 (Sensored) 10.5T
54273 Tamiya Brushless Motor 01 (Sensored) 14T → Tamiya Brushless Motor 01 (Sensored) 12.5T
54274 Tamiya Brushless Motor 01 (Sensored) 16T → Tamiya Brushless Motor 01 (Sensored) 14.5T
54275 Tamiya Brushless Motor 01 (Sensored) 18T → Tamiya Brushless Motor 01 (Sensored) 16T

※The name and specifications of Item 45047 Tamiya Brushless ESC 01 (Sensored) remains unchanged.

To see how this change affects this year's Tamiya Grand Prix competition, please refer to the chart below.

Tamiya brushless motoren aanpassing Bl_mot13

●For Tamiya Grand Prix competitions, the established classes will essentially see both Sensored and Sensor-less brushless motors running in the same class. (※Some classes are exceptions.)
●Whether it is acceleration or straight-line speed, Sensored and Sensor-less brushless motor have their own unique characteristics. Differences may be perceived through different driving styles, but on average the equivalent motors listed above can compete in the same class.




Laatst aangepast door ErikJan op di nov 08, 2011 12:51 pm; in totaal 2 keer bewerkt (Reden : plaatje leesbaar gemaakt)
ErikJan
ErikJan
Won't go
Won't go

Number of posts : 58
Woonplaats : Eindhoven
Registration date : 06-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya brushless motoren aanpassing Empty Re: Tamiya brushless motoren aanpassing

Bericht van ..l3art.. di nov 08, 2011 7:02 pm

er zal enkel met sensorless motoren gereden worden.

Deze zijn kwalitatief goed gebleken, er zit weinig verschil op en er kan minder mee vals gespeeld worden.
..l3art..
..l3art..
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 638
Age : 43
Woonplaats : Lier
Registration date : 08-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya brushless motoren aanpassing Empty Re: Tamiya brushless motoren aanpassing

Bericht van addicted2blue di nov 08, 2011 7:42 pm

maar moet het dan een motor van tamiya zijn of die van carson of eventueel allebei toelaten want heb mij laten wijsmaken dat T2M enkel de 12T in ons belgenlandje invoerd en geen 14T,16T of de 18T brushless motoren.
Graag meer info hierover zodat we op tijd de juiste motor kunnen bestellen.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya brushless motoren aanpassing Empty Re: Tamiya brushless motoren aanpassing

Bericht van addicted2blue za nov 19, 2011 12:20 am

@Jan of Bart,

Is het mogelijk om de nieuwe GT klasse toe te lichten?
Zou graag de nodige info willen hebben zodat ik al de juiste 16T motor (van welk merk; carsson of van tamiya) kan bestellen.
En mogen de alu TRF dampers gebruikt worden? (Hopelijk wel want deze zijn standaard op de TA06 PRO of TA05 R versies)
Ben van plan om in deze nieuwe reeks deel te nemen.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya brushless motoren aanpassing Empty Re: Tamiya brushless motoren aanpassing

Bericht van Jan V. za nov 19, 2011 5:33 pm

Je gaat daar hoogstwaarschijnlijk de keuze hebben tussen:


#54252 – Tamiya Brushless 16T
500906121 – Carson shooter sport BL 16T
500906052 – Carson Cup Machine
Jan V.
Jan V.
Admin

Number of posts : 697
Age : 41
Woonplaats : Lier
Registration date : 06-03-08

http://www.tamiya.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya brushless motoren aanpassing Empty Re: Tamiya brushless motoren aanpassing

Bericht van addicted2blue za nov 19, 2011 9:53 pm

De carson shooter sport 16T motor is besteld se Smile
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya brushless motoren aanpassing Empty Re: Tamiya brushless motoren aanpassing

Bericht van ..l3art.. ma nov 21, 2011 4:04 pm

Weet iemand van buiten welke motor het hardst gaat? De Tamiya GT-tuned motor of carson cup machine??

Tamiya brushless motoren aanpassing 4950344999750-crop-325x325

Tamiya brushless motoren aanpassing 95810014-260x260-0-0_Carson+Optical+Carson+Cup+Machine
..l3art..
..l3art..
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 638
Age : 43
Woonplaats : Lier
Registration date : 08-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya brushless motoren aanpassing Empty Re: Tamiya brushless motoren aanpassing

Bericht van ErikJan ma nov 21, 2011 4:56 pm

GT tuned
ErikJan
ErikJan
Won't go
Won't go

Number of posts : 58
Woonplaats : Eindhoven
Registration date : 06-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya brushless motoren aanpassing Empty Re: Tamiya brushless motoren aanpassing

Bericht van addicted2blue ma nov 21, 2011 9:46 pm

er zijn er die beweren dat een carson cup machine sneller is dan een GT tuned maar persoonlijk denk ik dat de GT Tuned wel degelijk sneller is en bovendien iets langer zijn prestaties behoud.
Heb zelf ondervonden dat als je de prestaties van de carson cup machine optimaal wilt hebben je dan zekerst na elke wedstrijd (hooguit 2 wedstrijden) zekerst een nieuwe moet nemen.
Mijn motortje van afgelopen jaar in de stock had 5 wedstrijden gereden en in rucphen was het verschil met een recentere motor heel opmerkelijk.
Mss kan het een verschil opleveren als er wel onderhoud aan de carson motor word toegelaten, maar volgens mij blijft de GT tuned wel sneller en gebruiksvriendelijker.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya brushless motoren aanpassing Empty Re: Tamiya brushless motoren aanpassing

Bericht van Ally di nov 22, 2011 6:46 pm

addicted2blue schreef:er zijn er die beweren dat een carson cup machine sneller is dan een GT tuned maar persoonlijk denk ik dat de GT Tuned wel degelijk sneller is en bovendien iets langer zijn prestaties behoud.
Heb zelf ondervonden dat als je de prestaties van de carson cup machine optimaal wilt hebben je dan zekerst na elke wedstrijd (hooguit 2 wedstrijden) zekerst een nieuwe moet nemen.
Mijn motortje van afgelopen jaar in de stock had 5 wedstrijden gereden en in rucphen was het verschil met een recentere motor heel opmerkelijk.
Mss kan het een verschil opleveren als er wel onderhoud aan de carson motor word toegelaten, maar volgens mij blijft de GT tuned wel sneller en gebruiksvriendelijker.

Mijn dyno testen wijzen uit dat een cc maar net een tincan achter zich laat:
zie motorvergelijking ally
als een gt-tuned beter is dan een tincan, zal hij ook beter zijn dan een cc.

enkele verklaringen bij bovenstaande pdf:

F1used= gebruikte formula tuned
ft1new= nieuwe ingedraaide formula tuned

carsonused= carson cup 1 wedstrijd gebruikt (7 runs)

newtincan= nieuwe ingedraaide tincan
F1tinused= gebruikte tincan

op een grafiek is de bovenste motor de volle lijn en de onderste de stippellijn.

ik heb geprobeerd de interessantste vergelijkingen te maken met de beschikbare motors.

mijn besluiten:
* de formula tuned is de krachtigste motor, maar je moet zijn koppel gebruiken (grotere pinion dan voor de tincan). daarom dat dit de betere motor is voor de direct aangedreven F1.
* de carsoncup moet het hebben van zijn toeren (kleinere pinion dan voor de tincan) en zit op het powerniveau van een tincan.
* een nieuwe motor werkt (veel) beter dan een gebruikte lol!
Ally
Ally
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 235
Woonplaats : Vosselaar
Registration date : 24-01-11

http://www.gtmrcclub.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya brushless motoren aanpassing Empty Re: Tamiya brushless motoren aanpassing

Bericht van MisterYellow di nov 22, 2011 8:15 pm

mijn tincan draait al 2 jaar mee en heeft al een 6 uur endurance gereden, deze draait nog even goed als de eerste dag.
ideaal voor een motorke van 15€
MisterYellow
MisterYellow
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 284
Age : 50
Woonplaats : Bredene
Registration date : 31-05-08

http://www.yellowracing.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya brushless motoren aanpassing Empty Re: Tamiya brushless motoren aanpassing

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum