Reglement Tamiyacup 2015
+4
Dave Daneels
Ally
Mathias - Nico
alwin
8 plaatsers
Tamiya.be :: Tamiya RC Racing :: TamiyaCup :: TamiyaCup 2015
Pagina 1 van 1
Reglement Tamiyacup 2015
Het reglement hoeft niet te wijzigen. Toch geef ik hier enkele gedachten:
- Zijn 2 reeksen F1 noodzakelijk?
- Zijn alle motoren opgenomen in het reglement nog vlot verkrijgbaar (bvb Carson Shooter 16T)? Zoniet, zijn er nieuwe alternatieven?
- Wedstrijden in volle zomer trekken minder deelnemers. De Cup mag vroeger starten en eindigen voor de zomervakantie.
- Een wedstrijd mooiste body bij opening seizoen?
Gr, Alwin
- Zijn 2 reeksen F1 noodzakelijk?
- Zijn alle motoren opgenomen in het reglement nog vlot verkrijgbaar (bvb Carson Shooter 16T)? Zoniet, zijn er nieuwe alternatieven?
- Wedstrijden in volle zomer trekken minder deelnemers. De Cup mag vroeger starten en eindigen voor de zomervakantie.
- Een wedstrijd mooiste body bij opening seizoen?
Gr, Alwin
alwin- Tamiya-contaminated
- Number of posts : 137
Registration date : 09-04-08
Re: Reglement Tamiyacup 2015
Ben inderdaad ook van mening dat het reglement niet hoeft te wijzigen.
Mbt de motor .... wordt de Torque Tuned (54358) opgenomen in de Stock en Junior reglementen ? Indien ik me niet vergis, zit die nu zelfs standaard bij de TT02.
Zomerwedstrijden trekken inderdaad minder volk (vooral begin augustus), maar gezien het aantal buitenwedstrijden, kan je niet te vroeg beginnen met de Cup. Als het niet al te goed weer is, dan komt er ook geen volk naar de buitenwedstrijden.
Indien je een tussentijds indoor-podium doet, waarom niet voor de 3 plaatsen en niet enkel voor de 1e.
Waaom geen kleine trofeeën voor de top 3 per reeks per wedstrijd en voor de snelste ronde van de dag per reeks ?
Gewoon enkele suggesties....belangrijkste is dat de reglementen snel bevestigd worden.
Groetjes
Nico en Mathias
Mbt de motor .... wordt de Torque Tuned (54358) opgenomen in de Stock en Junior reglementen ? Indien ik me niet vergis, zit die nu zelfs standaard bij de TT02.
Zomerwedstrijden trekken inderdaad minder volk (vooral begin augustus), maar gezien het aantal buitenwedstrijden, kan je niet te vroeg beginnen met de Cup. Als het niet al te goed weer is, dan komt er ook geen volk naar de buitenwedstrijden.
Indien je een tussentijds indoor-podium doet, waarom niet voor de 3 plaatsen en niet enkel voor de 1e.
Waaom geen kleine trofeeën voor de top 3 per reeks per wedstrijd en voor de snelste ronde van de dag per reeks ?
Gewoon enkele suggesties....belangrijkste is dat de reglementen snel bevestigd worden.
Groetjes
Nico en Mathias
Mathias - Nico- forum-noobie
- Number of posts : 9
Registration date : 04-07-14
het wordt stilaan tijd voor een reglement en datums (alvast deze die al bekend zijn en vastliggen) ... we zijn reeds begin december ...
Ik zou ook graag weten wat het reglement voor 2015 is, want wij zouden met 3 willen meedoen met een tt01. En daarvoor zou ik graag een idee hebben qua motor, regelaar, bandjes, ...
En als ik ineens een voorstel mag doen naar niet te snelle motoren die goedkoop, sensorloos en goed te verkrijgen zijn,
de sensorloze trackstar reeks van bij hobbyking, verkrijgbaar in 17t-2400kV-----12T-3300kV-----en nog sneller ook, moest dat nodig zijn voor een 20-25€
En als ik ineens een voorstel mag doen naar niet te snelle motoren die goedkoop, sensorloos en goed te verkrijgen zijn,
de sensorloze trackstar reeks van bij hobbyking, verkrijgbaar in 17t-2400kV-----12T-3300kV-----en nog sneller ook, moest dat nodig zijn voor een 20-25€
Dave Daneels- forum-noobie
- Number of posts : 7
Registration date : 13-12-14
Leesvoer en inspiratie (aangepast omdat ik geen links mag posten)
www PUNT tamiyausa PUNT com SLASH tcs SLASH rules PUNT php# PUNT VI3m0pUtCM8
www PUNT tamiyausa PUNT com SLASH tcs SLASH rules PUNT php# PUNT VI3m0pUtCM8
Sorry voor het late antwoord.. er moesten eerst wat andere zaken op orde gebracht worden voor we verder konden met de Tamiyacup.. ondertussen zijn we terug aan het werk.
Hier al enkele antwoorden op wat vragen:
Alwin:
- 2 reeksen F1 waren een beetje teveel van het goede, vandaag terug naar de oude opzet waar we enkel F1 foam gaan rijden, zo rijden ze in nederland ook nog steeds.
- voor de euro-tw & GT klasse is de carson shooter niet meer verkrijgbaar maar wordt hij vervangen door het nieuwe model dragster. Dit zijn ook 16T & 12T motoren, die waterbestendig zijn. de oudere carson shooter en tamiya motoren mogen nog wel gebruikt worden.
- het is soms moeilijk om met de buitencircuits een datum af te spreken, ze geven voorrang aan de nitro kalender.
We kunnen dan moeilijk met de vakantie's, laat staan met het weer rekening houden.
- we gaan idd een bodywedstrijd houden tijdens de eerste wedstrijd in vosselaar.
mathias Nico:
- we gaan idd de torque tuned motor bij in het junior reglement opnemen.. omdat deze in nieuwe bouwdozen zit.
- elke wedstrijd bekers geven is bij ons niet haalbaar.. in nederland lukt dat wel door de sponsor.. wij zijn al blij dat onze sponsor doet wat hij kan om ons te helpen.
ally:
-hier enkele wedstrijden die vast liggen:
dave:
voor de tt-01 / tt-02 stock klasse zullen we rijden volgens het reglement van 2014. Dus met carson cup machine motor. (prijs rond de 10 euro)
Hier al enkele antwoorden op wat vragen:
Alwin:
- 2 reeksen F1 waren een beetje teveel van het goede, vandaag terug naar de oude opzet waar we enkel F1 foam gaan rijden, zo rijden ze in nederland ook nog steeds.
- voor de euro-tw & GT klasse is de carson shooter niet meer verkrijgbaar maar wordt hij vervangen door het nieuwe model dragster. Dit zijn ook 16T & 12T motoren, die waterbestendig zijn. de oudere carson shooter en tamiya motoren mogen nog wel gebruikt worden.
- het is soms moeilijk om met de buitencircuits een datum af te spreken, ze geven voorrang aan de nitro kalender.
We kunnen dan moeilijk met de vakantie's, laat staan met het weer rekening houden.
- we gaan idd een bodywedstrijd houden tijdens de eerste wedstrijd in vosselaar.
mathias Nico:
- we gaan idd de torque tuned motor bij in het junior reglement opnemen.. omdat deze in nieuwe bouwdozen zit.
- elke wedstrijd bekers geven is bij ons niet haalbaar.. in nederland lukt dat wel door de sponsor.. wij zijn al blij dat onze sponsor doet wat hij kan om ons te helpen.
ally:
-hier enkele wedstrijden die vast liggen:
Race 1 | 18/01/2015 | GTM RC te Vosselaar |
Race 2 | ||
Race 3 | 01/03/2015 | Lovan RC te Zarren |
Race 4 | 22/03/2015 | RC Nuclea te Mol |
voor de tt-01 / tt-02 stock klasse zullen we rijden volgens het reglement van 2014. Dus met carson cup machine motor. (prijs rond de 10 euro)
..l3art..- Beyond salvation
- Number of posts : 638
Registration date : 08-03-08
Bart,
ik neem aan dat dit dan het geldende reglement is: tamiya-finale-reglement2014
Er staat wel vaak de vermelding Nl of Be voor. Hoe moet je dat interpreteren?
Dave Daneels schreef:Bart,
Dave,
het finale reglement is inderdaad hetzelfde voor de stock klasse als het nieuwe reglement voor 2015.
Het volledige reglement voor 2015 zullen we volgende week online plaatsen.
En de vermeldingen Be en NL???
Enkel van toepassing in België of Nederland??? Want dan mogen alu dempers in België wel in de topstock???
Enkel van toepassing in België of Nederland??? Want dan mogen alu dempers in België wel in de topstock???
staat er inderdaad bij dat de belgen en Nederlanders weten welke aanpassingen ze moeten doen voor de finale.
in belgie mogen enkel plastic (olie)dempers
de belgie-nederland reglementen komen elk jaar dichter bij elkaar zo dat er voor de finale weinig aanpassingen nodig zijn.
in belgie mogen enkel plastic (olie)dempers
de belgie-nederland reglementen komen elk jaar dichter bij elkaar zo dat er voor de finale weinig aanpassingen nodig zijn.
!!! TamiyaCup Reglement 2015 online !!!
klein vraagje,is het toegelaten om met een TT-02 versie S te rijden in de stock klasse
bacardiboyke- Won't go
- Number of posts : 50
Registration date : 10-03-08
bacardiboyke schreef:klein vraagje,is het toegelaten om met een TT-02 versie S te rijden in de stock klasse
We moeten even bekijken op de FRP (fiber reinforced plastic) damper stays toegelaten worden, de rest is OK!
kleine aanvulling in het reglement voor de topstock klasse:
- Geen ventilatoren toegelaten in de stock klasse!
- koelvin zonder ventilator wel toegelaten
..l3art.. schreef:kleine aanvulling in het reglement voor de topstock klasse:
- Geen ventilatoren toegelaten in de stock klasse!
- koelvin zonder ventilator wel toegelaten
nog geen nieusws over het al dan niet toelaten van de FRP bart?
bacardiboyke- Won't go
aanvulling reglement topstock klasse:
hop-ups tt02S verboden:
[*]3mm thick Front/Rear FRP Damper Stays (NEW part)
[*]Metal Suspension Mounts (NEW part)
[*]Item 51297 Reversible Suspension Arms (Long)
hop-ups tt02S verboden:
[*]3mm thick Front/Rear FRP Damper Stays (NEW part)
[*]Metal Suspension Mounts (NEW part)
[*]Item 51297 Reversible Suspension Arms (Long)
moeten er zelfs tafels voorzien worden voor de 2de race?
bacardiboyke- Won't go
bacardiboyke schreef:moeten er zelfs tafels voorzien worden voor de 2de race?
Serge,
alles is voorzien, tafels, stoelen, elektriciteit aan elke tafel, compressor (perslucht).
Ook de snackbar is vlak naast de pits!
Het is een vast indoorparcours dat volledig ingericht is.
grt
tot zondag
TT-01 aluminium upper suspension mounts
Ik meen dat er voor de TT-01 geen aluminium upper suspension mounts bestaan? voorbeelden: afbeeldingen uppers suspension mount
Jammer, want bij mijn jongste zoon zijn er al 3 gebroken, enkel door ze te monteren.
Bestaat hier een oplossing voor?
Bedankt voor de tips!
Jammer, want bij mijn jongste zoon zijn er al 3 gebroken, enkel door ze te monteren.
Bestaat hier een oplossing voor?
Bedankt voor de tips!
Ik vraag me af hoe je dat doet?
We hebben al vanalles kapot gekregen aan de tt01 (voornamelijk stuurblok), maar dat onderdeel nog nooit ...
We hebben al vanalles kapot gekregen aan de tt01 (voornamelijk stuurblok), maar dat onderdeel nog nooit ...
hoe: niet moeilijk: gewoon de vijs er in draaien is blijkbaar al voldoende om het stuk te doen barsten. Ik heb de indruk dat de nieuwe stukken van te harde plastic zijn, ik heb een onderdeel van een 2de hands TT01, en dit is precies andere soort plastic, welke iets soepeler is, en dus niet barst.
Hoi,voor alle misverstanden,bij de f1reeks zijn banden vrij.dus is eender van welk merk,rubber,mouse als ze maar niet breder zijn dan 45 mm dus?Grtz
andy- Won't go
- Number of posts : 82
Registration date : 18-01-11
andy schreef:Hoi,voor alle misverstanden,bij de f1reeks zijn banden vrij.dus is eender van welk merk,rubber,mouse als ze maar niet breder zijn dan 45 mm dus?Grtz
klopt andy, mag allemaal, vooral voor de foam (achter)banden max 45mm
grt
Soortgelijke onderwerpen
» Openingswedstrijd Tamiyacup 2015 @ GTM RC Club
» Tamiyacup 2012 Reglement
» Reglement Tamiyacup 2014
» TamiyaCup Reglement 2010
» Fun-Drive Mol 2014 - 2015
» Tamiyacup 2012 Reglement