Tamiya.be
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Reglement Tamiyacup 2014

+11
carborush
alwin
speedy107
crashingbird
bjorn
dums99TRF
odv
addicted2blue
ErikJan
..l3art..
Jan V.
15 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Reglement Tamiyacup 2014 - Pagina 2 Empty Reglement Tamiyacup 2014

Bericht van Jan V. vr dec 06, 2013 12:16 pm

Eerste onderwerp bericht herinnering :

Beste Tamiya Piloten,

Het reglement van de Tamiyacup 2014 is te vinden op www.tamiya.be

Dank u Sinterklaasje !  Smile
Jan V.
Jan V.
Admin

Number of posts : 697
Age : 41
Woonplaats : Lier
Registration date : 06-03-08

http://www.tamiya.be

Terug naar boven Ga naar beneden


Reglement Tamiyacup 2014 - Pagina 2 Empty Re: Reglement Tamiyacup 2014

Bericht van ..l3art.. wo dec 11, 2013 6:13 pm

speedy107 schreef:Kan je dan niet beter elke F1 auto toelaten met een max breedte van 190mm
Je kan op de F104w of F103 een voorophanging van de F104pro opzetten en dan heb je een smalle wagen die maar 190mm breed is.
Zo laat je de mensen met de F103 en F104w ook de kans om mee te doen zonder al te veel kosten te moeten doen zoals een andere auto kopen.

just my 2cents :-)

De F104W kunt ge inderdaad ombouwen tot een gewone F104 en mag dan deelnemen in de rubber klasse.


Maar ge kunt met de F103 & F104W ook nog altijd deelnemen in de F1 Foam klasse... Dus iedereen kan altijd rijden Smile


Ook een duurdere brushless motor is niet verplicht, in beide klassen zijn brushed alternatieven.
..l3art..
..l3art..
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 638
Age : 43
Woonplaats : Lier
Registration date : 08-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement Tamiyacup 2014 - Pagina 2 Empty Re: Reglement Tamiyacup 2014

Bericht van addicted2blue wo dec 11, 2013 6:50 pm

@Bart,


Ik heb als enige tussen silvercans gereden met een 21.5T V3 speedpassion motor en deze combinatie was sneller dan een silvercan.
Maar de KV van deze motor ligt een pak hoger dan die van hobbywing, dus kan ik niet zo goed inschatten hoe de verhouding tussen deze 2 motoren zal zijn.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement Tamiyacup 2014 - Pagina 2 Empty Re: Reglement Tamiyacup 2014

Bericht van bjorn wo dec 11, 2013 9:12 pm

ik ga enkel mee rijden alst niet te ver is van thuis

maar die combo is redelijk betaalbaar

bij ... kosten ze 99 euro 


 




heb nog eens gekeken voor die body dus ja  zal er nog wel bij kunnen


Laatst aangepast door ..l3art.. op do dec 12, 2013 9:07 am; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : geen reclame voor buitenlandse winkels aub)

bjorn
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 219
Age : 46
Woonplaats : rekkem
Registration date : 03-12-09

https://www.facebook.com/find-friends/?expand=pymk&ref=hp

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement Tamiyacup 2014 - Pagina 2 Empty Re: Reglement Tamiyacup 2014

Bericht van alwin vr dec 13, 2013 5:36 pm

Vrije pinion en spur keuze is zeker een plus. Met de Tamiya tandwielen kan de TB04 niet lager vertand worden dan 5.5, wat het chassis onbruikbaar maakt op de buitencircuits. Vermoedelijk zijn er andere wagens met een soortgelijk probleem.



Sorex 32 is toegelaten GT1 ipv de tamiya banden. Misschien kan je dan ook de Ride Rex34 opnemen als alternatief?

Euro GT vereist touring bodies. Wil dit zeggen dat een NSX of Modena niet geschikt is?



Alwin
alwin
alwin
Tamiya-contaminated
Tamiya-contaminated

Number of posts : 137
Woonplaats : Hever
Registration date : 09-04-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement Tamiyacup 2014 - Pagina 2 Empty Re: Reglement Tamiyacup 2014

Bericht van ..l3art.. vr dec 13, 2013 6:11 pm

alwin schreef:Vrije pinion en spur keuze is zeker een plus. Met de Tamiya tandwielen kan de TB04 niet lager vertand worden dan 5.5, wat het chassis onbruikbaar maakt op de buitencircuits. Vermoedelijk zijn er andere wagens met een soortgelijk probleem.



Sorex 32 is toegelaten GT1 ipv de tamiya banden. Misschien kan je dan ook de Ride Rex34 opnemen als alternatief?

Euro GT vereist touring bodies. Wil dit zeggen dat een NSX of Modena niet geschikt is?



Alwin

Tandwielen blijven van Tamiya op vraag van onze sponsor / importeur
(mss moeten we een minimum gearratio vastleggen voor de finale, maar is wel wat werk om te controleren)

Sorex 32 banden komen erbij in de Euro-GT, Tamiya banden zijn nog steeds toegelaten.

Andere Tamiya bodies zijn nog steeds toegelaten in de Euro-GT
..l3art..
..l3art..
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 638
Age : 43
Woonplaats : Lier
Registration date : 08-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement Tamiyacup 2014 - Pagina 2 Empty Re: Reglement Tamiyacup 2014

Bericht van addicted2blue vr dec 13, 2013 6:23 pm

Om een minimum gear ratio te gaan vastleggen ga je wel zowiezo rekening moeten houden met de minimum haalbare ratio van elk toegelaten chassis in zijn eigen klasse.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement Tamiyacup 2014 - Pagina 2 Empty Re: Reglement Tamiyacup 2014

Bericht van carborush zo dec 15, 2013 4:26 am

ik heb in de bnl finale in de tw klasse zeer weinig originele tamiya tandwielen gezien
vooral bij onze nederlandse vrienden dan
het verplichten van rijden met tamiya tandwielen vraagt dan wel een zeer strikte controle op de bnl finale !
want anders zijn alle "belgische" wagens op voorhand kansloos als de nederlandse toch met andere merken van tandwielen mogen die een veel lagere ratio kunnen gaan.
carborush
carborush
Tamiya-freak
Tamiya-freak

Number of posts : 157
Woonplaats : Gent
Registration date : 29-11-09

https://s1225.photobucket.com/albums/ee388/bananairbrush/

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement Tamiyacup 2014 - Pagina 2 Empty Re: Reglement Tamiyacup 2014

Bericht van ..l3art.. ma dec 16, 2013 5:11 pm

carborush schreef:ik heb in de bnl finale in de tw klasse zeer weinig originele tamiya tandwielen gezien
vooral bij onze nederlandse vrienden dan
het verplichten van rijden met tamiya tandwielen vraagt dan wel een zeer strikte controle op de bnl finale !
want anders zijn alle "belgische" wagens op voorhand kansloos als de nederlandse toch met andere merken van tandwielen mogen die een veel lagere ratio kunnen gaan.

Voor het finale reglement van 2014 zullen we daar rekening mee houden, maar we gaan eerst van start op 19 januari in Vosselaar met dit nieuwe reglement   Very Happy
..l3art..
..l3art..
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 638
Age : 43
Woonplaats : Lier
Registration date : 08-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement Tamiyacup 2014 - Pagina 2 Empty Re: Reglement Tamiyacup 2014

Bericht van ErikJan ma dec 16, 2013 9:54 pm

Het ontbreken van een gelijk reglement en onduidelijkheid was in Rucphen nou net het probleem in de TW klasse. Ik heb in beide landen herhaaldelijk gevraagd naar een minimale ratio, zonder resultaat, en daar toen mijn conclussie bij getrokken. Met 1:3.8 gaat de TW klasse best hard!
In Nederland heeft men het hele jaar op een min van 1:5,0 gereden en dat gaf ondanks de zeer uiteen lopende chassis zeer gelijkwaardige en mooie races zonder een enkele discussie. 
Met zuiver gebruik van alleen Tamiya tandwielen zoals in het Belgische reglement, kun je met bijvoorbeeld een TA05 een heel stuk harder gaan dan met een TA06 wat komt door de verschillende vaste interne overbrenging.
Daarnaast heb ik voor de krachtige sensorloze motoren als de 16T en 18T toch echt de voorkeur voor grovere vertanding als 0.6M of 48dpi. Daarmee blijven de spurs veel langer heel. Maar dat is een andere discussie.
Wellicht is het een idee om de kleinst mogelijke overbrenging met Tamiya tandwielen te bepalen voor alle in de TW toegestane chassis en de grootste daarvan leidend te maken voor de klasse. Dan zul je ergens op 1:4.8 uitkomenverwacht ik.
Als een deelnemer veel harder gaat dan de rest, dan pikt de wedstrijdleiding die er zo uit en laat de keuring de tandwielen controleren.
ErikJan
ErikJan
Won't go
Won't go

Number of posts : 58
Woonplaats : Eindhoven
Registration date : 06-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement Tamiyacup 2014 - Pagina 2 Empty Re: Reglement Tamiyacup 2014

Bericht van carborush di dec 17, 2013 11:47 am

als ik me niet vergis ? stond in het reglement van de finale wel dat alle onderdelen van tamiya moesten zijn dus ook de spur en pinion !
maar tijdens de controle is daar dus geen punt van gemaakt.
ik denk dat de controle in het algemeen best iets strikter zal moeten op de finale dag :

pinion / spurs van tamiya ?
ratio al dan niet een minimum ?
juiste motor ? (in mijn ta06 kan je amper zien welke motor het is, had evengoed een 12T kunnen zijn...)
bij twijfel zelfs een motortestbank erbij halen zou ik zeggen, want heb opgevangen via de "geruchtenmolen" dat het zelfs zou mogelijk zijn de interne delen van de motor te vervangen met bv die van een 14T
wat natuurlijk niet zo direct opvalt in top, maar je komt er wel telkens sneller me uit bochten
carborush
carborush
Tamiya-freak
Tamiya-freak

Number of posts : 157
Woonplaats : Gent
Registration date : 29-11-09

https://s1225.photobucket.com/albums/ee388/bananairbrush/

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement Tamiyacup 2014 - Pagina 2 Empty Re: Reglement Tamiyacup 2014

Bericht van alwin di dec 17, 2013 12:49 pm

Tamiya onderdelen wordt op veschillende plaatsen ander geinterpreteerd. Onderstaande vond ik eerder op RCtech:

“Any manufacturer’s electronic speed control, radio equipment, servo saver, antenna pipe, antenna mount, pinion and spur gears, ball bearing, tire inserts are allowed in all classes, unless exceptions are noted within class specific rules.”

Waarschijlijk doen ze het NL ook zo.
alwin
alwin
Tamiya-contaminated
Tamiya-contaminated

Number of posts : 137
Woonplaats : Hever
Registration date : 09-04-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement Tamiyacup 2014 - Pagina 2 Empty Re: Reglement Tamiyacup 2014

Bericht van carborush di dec 17, 2013 2:16 pm

ja... dan zal het regelement van de finale ook alvast iets strikter moeten opgesteld worden zekers ?
carborush
carborush
Tamiya-freak
Tamiya-freak

Number of posts : 157
Woonplaats : Gent
Registration date : 29-11-09

https://s1225.photobucket.com/albums/ee388/bananairbrush/

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement Tamiyacup 2014 - Pagina 2 Empty Re: Reglement Tamiyacup 2014

Bericht van crashingbird di dec 17, 2013 3:45 pm

We zijn dus in een discussie verzeild geraakt waar het eeuwig terugkerende probleem aan de kaak wordt gesteld : persoon A  zijn autootje is sneller op de rechte lijn  dan dat van persoon B  bounce 

Op Modelbouwforum zijn ze al 47 pagina's en meer dan 700 posts ver in het NK-reglementen topic van vorig seizoen. 3/4 van die posts waren discussies/bemerkingen over motorenlimiet, op te leggen ratio's enz.   Shocked 


Er zijn mogelijkheden : Tamiya heeft 3 touring reeksen.

1) laat de snelste klasse de snelste zijn : weg motorlimiet, laat die mannen (vrouwen?) doen wat ze graag doen, nl. snel zijn. Pas wel volgende regeltjes toe:

-Tamiya chassis
-spec band à 1 set per dag (gemerkte), verplicht de eerste 2 finales te rijden (dus niet eentje uitzitten, om dan met betere banden de laatste te rijden) Uitzondering : uitvallen met pech, anders sancties.
-min. gewicht, max afmetingen
-2cell lipo/540 motor
That's it 

2) de 'Plastic is Fantastic' advanced reeks : voor wie sneller kan (denkt te zijn) dan reeks 3 (stock) en  reeks 1 al te snel vindt en liever niet tussen die kanonnen zit, of wie denkt dat het eenvoudiger is om goeie resultaten te behalen in  een 'gelijke' reeks  Suspect  : 
-Tamiya plastic car
-spec band, max 1 set per dag (gemerkte) maar 't mogen ook die van vorige keer zijn (ook gemerkt, maar dan mag je geen nieuwe meer gebruiken) 
-min. gewicht, max afmetingen
-2cell lipo/-aangeraden 540 motor(en) met limiet op windingen, maar iedereen wil wel dezelfde, dus toch een vaste bl met brushed alternatief.
De brushed mag uiteraard niet sneller kunnen dan de brushless....

3) Stock : de rookie/beginners/traagste klasse (ook voor rijders van mijn slag, die graag een koerske meerijden, maar voor wie alle andere te klasses te snel gaat) Huidig reglement behouden, met vast chassis, en beperkt aantal opties, om het 'betaalbaar' te houden. Ratio vrij.
Banden zoals nu, maar max. 1 set banden/dag, die 's morgens ook  laten merken.


Voor klasse 2 en 3 en alle andere waar een opgelegde motor gebruikt wordt (F1, Mini enz) behalve klasse 1 :

Een testbank, waar een controleur net voor de start de auto op zet + de zender bedient -> 3" volgas geeft en dan de snelheid afleest.

-> indien die hoger is dan de voor die gestelde klasse is toegelaten -> piloot die heat/finale niet laten starten.

Testbank uiteraard tijdens de vrije trainingen ter beschikking stellen, zodat iedereen zelf met een volle batterij zijn ratio kan afstellen naar de snelheidsbeperking.
Geen toleranties toestaan : een rond getal is een rond getal (bv. 40/50/60/70 enz) net rond kan nog, 1km/u erover is niet starten.

-> iedereen zal bijvoorbeeld bij een limiet van 60 uiteindelijk wel 'mikken' naar 58/59 om toch zeker te zijn om te mogen starten.

Nadeel : 1 vaste medewerker nodig, die constant de controles uitvoert. (of beurtrollen toepassen, of 1 persoon aanduiden/reeks die dan niet moet baanposten)  

Wie denkt de controle te slim af te zijn en toch probeert te cheaten -> indien tijdens de race opvalt dat 1 wagen er uit springt (dus niet zoals 2 vrachtwagens elkaar inhalen, maar 1 auto die minstens ongeveer 5m op de rechte lijn pakt)  -> de rijders die zo ingehaald worden kunnen gerust klacht neerleggen, maar dat moet dan direct na de gereden heat/finale) dan moet die opnieuw op de testbank na de race. (misschien zullen er toch slimmerikken zijn die proberen door dualrate of gewoon de zender  voor de controle terug te schroeven op het gaskanaal) 

Wie het toch waagt : zonder pardon, d/q en naar huis sturen.
Bij een 2de vergrijp (volgende koers) d/q voor de  rest v/h seizoen.


Het kan maar zo eerlijk zijn, en zeker tegenover hen die zich wel aan de limiet houden.



Waar zo'n testbank te vinden is, (ik ga die 700 posts op mbf niet herlezen)  en of die betaalbaar is weet ik niet.

En als de organisatie zo'n systeem wil  aankopen ?
crashingbird
crashingbird
Tamiya-contaminated
Tamiya-contaminated

Number of posts : 105
Age : 55
Woonplaats : Mater
Registration date : 09-04-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement Tamiyacup 2014 - Pagina 2 Empty Re: Reglement Tamiyacup 2014

Bericht van carborush di dec 17, 2013 4:27 pm

wees gerust : motor toerental testbakje gaat mooi mee bij de volgende finale 
en als het verschil in snelheid (niet alleen op het rechte stuk maar ook in de bochten) weer zo grof is gaat sowieso de top 5 z'n motorke achteraf eens moeten laten testen
Als iedereen het eerlijk speelt, neem ik aan dat ook niemand daar iets op tegen heeft ?
carborush
carborush
Tamiya-freak
Tamiya-freak

Number of posts : 157
Woonplaats : Gent
Registration date : 29-11-09

https://s1225.photobucket.com/albums/ee388/bananairbrush/

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement Tamiyacup 2014 - Pagina 2 Empty Re: Reglement Tamiyacup 2014

Bericht van pajenova di dec 17, 2013 5:19 pm

Die testbank waarover op het mbf gediscuteerd word is een FDR meter en daar kan alleen de eindoverbrening mee gecontroleerd worden en niet de topsnelheid.

MJ

pajenova
Beginner
Beginner

Number of posts : 41
Registration date : 04-10-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement Tamiyacup 2014 - Pagina 2 Empty Re: Reglement Tamiyacup 2014

Bericht van addicted2blue di dec 17, 2013 6:09 pm

Men vergeet wel dat een wagen sneller door de bochten kan gaan en of meters op het recht stuk kan pakken door gewoon een betere afstelling te hebben en of daarbij ook nog een vloeiendere rijstijl hebben dan iemand uit/in de top 5.
Bovendien kan een ratio daar ook in het verschil maken.
Het is al dikwijls gebleken dat men een totaal verkeerde ratio gebruikt terwijl een andere piloot met een kleinere pinion zoveel sneller gaat.(al genoeg kunnen vaststellen)
De problemen die hierboven zijn aangehaald hangen van teveel factoren af om meteen te gaan denken dat iemand aan het sjoemelen is.
Je kan niet zomaar iemand van gesjoemel gaan beschuldigen omdat die 1 of 2 rondes sneller is dan u.
Het kan enkel opgelost worden door jaarlijks de juiste motor aan te kopen en dit door een handout systeem (welk perfect gaat met de carson brushless motoren) onder controle te houden.
Heeft men geen kans om thuis met de motor te kunnen sjoemelen.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement Tamiyacup 2014 - Pagina 2 Empty Re: Reglement Tamiyacup 2014

Bericht van Ally di dec 17, 2013 6:13 pm

wij (GTM) hebben een testbank die snelheid meet.
ooit in elkaar gestoken door een clublid gebaseerd op een tamiya mini 4wd testbank.
je zet de wagen op rollen en meet de topsnelheid.
dit wordt door ons gebruikt in de stock27T reeks waar een snelheidslimiet geldt (35 op de meter).
technisch gezien kan daar over gediscuteerd worden of dit allemaal wel 100% correct is, maar het is een maatstaf ... die voor iedereen hetzelfde is.
vanwege de plastieken tandwielen die er intern gebruikt worden is dit enkel bedoeld voor auto's met tincans en carsoncups maximaal, geen zwaardere motoren.
Ally
Ally
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 235
Woonplaats : Vosselaar
Registration date : 24-01-11

http://www.gtmrcclub.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement Tamiyacup 2014 - Pagina 2 Empty Re: Reglement Tamiyacup 2014

Bericht van crashingbird di dec 17, 2013 6:57 pm

Ik wou de quote functie gebruiken, maar 't lukt me niet om iets onder het citaat te schrijven, vreemd.... dus maar zo antwoorden dan : 


Marc : hebben jullie op het BK  ook deze 'problemen' in de stock of superstock reeks ? (opvallende rechtelijn snelheidsverschillen, waardoor een stock of spec-reeks niet echt voor gelijkheid zorgt, maar eerder ontevreden piloten met de gekende discussies met zich mee brengt) 


Dirk : volledig akkoord wat betreft hogere bochtensnelheid door betere afstelling, maar ook door het rijden van betere lijnen. Uiteraard kom je dan sneller de bocht uit en behaal je sneller je top. 
Bij een ideale afstelling moet je die behalen rond de helft van de rechte lijn, correct ?
Natuurlijk kunnen er mensen tussen zitten met een te zware vertanding, die zijn misschien iets sneller, niet in rondetijd,  maar bereiken hun top  dan pas op 't eind van de rechte lijn, waardoor ze eigenlijk trager zijn, en het er ook trager uitziet.
Maar als je 10 piloten in 1 finale hebt, en er is er een die echt opvalt en iedereen op de rechte lijn voorbij kan,  dan kan ik moeilijk geloven dat die andere 9 dan allen de verkeerde vertanding gebruiken, of minder goede piloten zijn. 
Daar zit dan ook het gevaar van een vaste max. vertanding : voor korte circuits kan een kleinere pinion idd voor hogere top zorgen, zeker als de vastgelegde te zwaar blijkt voor die bepaalde motor op een compacte indoor baan.

Ally : als je 35km/u als limiet neemt, wat is dan de ideale fdr voor een silvercan om die snelheid te benaderen/niet te overschrijden ? 
Spijtig dat uw rolbank niet 120 km/u-proof is  Very Happy
crashingbird
crashingbird
Tamiya-contaminated
Tamiya-contaminated

Number of posts : 105
Age : 55
Woonplaats : Mater
Registration date : 09-04-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement Tamiyacup 2014 - Pagina 2 Empty Re: Reglement Tamiyacup 2014

Bericht van Ally di dec 17, 2013 8:03 pm

Daar heb ik geen idee van ...
Als ik er aan denk zal ik donderdag eens rondvragen.

120 kan ze mogelijk zeer kort aan, maar daarna niets meer vrees ik  Suspect dus dat gaan we niet doen.
Ik heb ze eigenlijk zelf nog nooit niet open gemaakt en weet niet hoe ze er van binnen uit ziet.
Mijn info komt van de bouwer zelf.

edit: net ff open gedaan  Laughing 
Op de as van de rollen zit een pinion waar een groot dun plastieken tandwiel naar gaat waar de sensor op meet.
mesh is goed en massa heeft het eigenlijk niet. ingevet.
tja, dus wat is nog gezond voor het ding he ... moeilijk te bepalen ...
Ally
Ally
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 235
Woonplaats : Vosselaar
Registration date : 24-01-11

http://www.gtmrcclub.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement Tamiyacup 2014 - Pagina 2 Empty Re: Reglement Tamiyacup 2014

Bericht van addicted2blue di dec 17, 2013 10:11 pm

Het hangt ook sterk af van het type van circuit, op een groot circuit ga je het snelheidsverschil (bij iemand die sjoemelt) wsl iets beter gaan opmerken dan op een kleiner circuit.
Omdat sommige piloten daar een voorkeur voor hebben om meer acceleratie dan snelheid te kiezen en ook andersom.

Maar eigenlijk ging het over de gebruikte spurs en pinions en daar ben ik ook wel voorstander van om deze vrij te laten omdat je dan ook meerdere en of betere combinaties kunt gebruiken.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement Tamiyacup 2014 - Pagina 2 Empty Re: Reglement Tamiyacup 2014

Bericht van daske wo dec 18, 2013 8:04 pm

@crashingbird

tamiya tt01 spur 61 pinion 22

voorwaarde is wel dan wagen in orde is.

daske
Beginner
Beginner

Number of posts : 31
Registration date : 09-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement Tamiyacup 2014 - Pagina 2 Empty Re: Reglement Tamiyacup 2014

Bericht van pajenova wo dec 18, 2013 9:42 pm

@Kurt,
Zolang er races zijn met een beperkte factor (stock klassen) zullen er piloten zijn die legale al dan niet illegale trukken zullen zoeken om sneller te gaan als de concurentie en daar is het BK niet van gevrijwaard.
Ik weet maar 2 klasses waar dit geen probleem is, nl; het BNK buggy en touring modified, gewoon omdat daar alles mag.
Is vorig seizoen dan ook gebleken in het BK superstock waar bij controle enkele piloten gepakt zijn die al dan niet bewust gefoefeld hadden, daarom hebben we dan ook beslist om naar één verplichte motor en esc te gaan (in de stock) om de controle te vergemakkelijken.
Ook heeft de FBA een FDR meter aangeschaft en gaan we per circuit met een max FDR rijden.

Overigens de topsnelheid van een modified touring op een testbank controleren zou ik niet proberen, rotors klappen uiteen en de banden ontploffen.

MJ

pajenova
Beginner
Beginner

Number of posts : 41
Registration date : 04-10-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement Tamiyacup 2014 - Pagina 2 Empty Re: Reglement Tamiyacup 2014

Bericht van bjorn vr dec 20, 2013 11:08 pm

weet er iemand een winkel waar de motor buiten een combo kan kopen

bjorn
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 219
Age : 46
Woonplaats : rekkem
Registration date : 03-12-09

https://www.facebook.com/find-friends/?expand=pymk&ref=hp

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement Tamiyacup 2014 - Pagina 2 Empty Re: Reglement Tamiyacup 2014

Bericht van ErikJan za dec 21, 2013 11:18 am

bjorn schreef:weet er iemand een winkel waar de motor buiten een combo kan kopen
welke motor zoek je?
ErikJan
ErikJan
Won't go
Won't go

Number of posts : 58
Woonplaats : Eindhoven
Registration date : 06-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement Tamiyacup 2014 - Pagina 2 Empty Re: Reglement Tamiyacup 2014

Bericht van addicted2blue za dec 21, 2013 11:44 am

Ik vermoed dat hij de hobbywing 21.5T motor zoekt
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement Tamiyacup 2014 - Pagina 2 Empty Re: Reglement Tamiyacup 2014

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum