Tamiya.be
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Round 8: TamiyaCup Bierset 3/8/2014

5 plaatsers

Ga naar beneden

Round 8: TamiyaCup Bierset 3/8/2014 Empty Round 8: TamiyaCup Bierset 3/8/2014

Bericht van ..l3art.. do jul 10, 2014 6:14 pm

Laatste wedstrijd voor klassementspunten van dit seizoen gaat door op het grote & snelle buitencircuit van Bierset (naast de luchthaven).

Ondertussen staat deze wedstrijd al enkele jaren op onze kalender omdat het een van de mooiste banen in België is. Alles is daar voorzien, een overdekte pits, en rijders stelling, kantine met eten en drinken.
De baan is zeer snel maar zeker uitdagend door de snelle en vloeiende bochten.

Inschrijven kan al op: www.tamiya.be

meer info volgt later.
..l3art..
..l3art..
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 638
Registration date : 08-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Round 8: TamiyaCup Bierset 3/8/2014 Empty Re: Round 8: TamiyaCup Bierset 3/8/2014

Bericht van Jan V. za jul 26, 2014 12:48 pm

Op zondag 3 augustus gaat dus de laatste race van het Belgische TamiyaCup 2014 seizoen door te Bierset.

Website met informatie over de organiserende club : http://www.mrcl.be

We kregen ook nog de boodschap dat er tijdens de middag een BBQ is voorzien voor de hongerige Tamiya rijders.

Graag voor donderdag inschrijven (via www.tamiya.be) zodat we de inschrijvingen vrijdag kunnen bezorgen aan de organiserende club.

Tot Bierset !

Mvg,
Jan
Jan V.
Jan V.
Admin

Number of posts : 697
Registration date : 06-03-08

http://www.tamiya.be

Round 8: TamiyaCup Bierset 3/8/2014 Empty Re: Round 8: TamiyaCup Bierset 3/8/2014

Bericht van Mathias - Nico vr aug 01, 2014 1:45 pm

Jan, Bart,
Wat gaat er zondag gebeuren ? Gaat het door ?

Mathias - Nico
forum-noobie
forum-noobie

Number of posts : 9
Registration date : 04-07-14

Bericht van Jan V. vr aug 01, 2014 9:04 pm

Zolang het weerbericht geen onheilspellende vooruitzichten geeft gaat de tamiyacup steeds door. Het is uitzonderlijk dat er een tamiyacup wordt afgelast, enkel bij zeer slechte weersvoorspellingen. We laten het dan ook altijd op tijd weten, maar deze zondag is dat zeker niet het geval.

We stellen wel voor om in Bierset 3 kwalificaties van 5 minuten en 3 finales van 7 minuten te rijden.
Minder rijders, meer rijplezier voor de rest...  cheers  cheers

Het tijdschema zou er dan zo uitzien:
Kwalificaties

10u00 – 10u05: Euro GT + Euro TW
10u10 – 10u15: Junior
10u20 – 10u25: F1
10u30 – 10u35: Stock

10u40 – 10u45: Euro GT + Euro TW
10u50 – 10u55: Junior
11u00 – 11u05: F1
11u10 – 11u15: Stock

11u20 – 11u25: Euro GT + Euro TW
11u30 – 11u35: Junior
11u40 – 11u45: F1
11u50 – 11u55: Stock

PAUZE – Open track

Finales
13u00 – 13u07: Euro GT + Euro TW
13u14 – 13u21: Junior
13u28 – 13u35: F1
13u42 – 13u49: Stock

14u00 – 14u07: Euro GT + Euro TW
14u14 – 14u21: Junior
14u28 – 14u35: F1
14u42 – 14u49: Stock

15u00 – 15u07: Euro GT + Euro TW
15u14 – 15u21: Junior
15u28 – 15u35: F1
15u42 – 15u49: Stock
Jan V.
Jan V.
Admin

Bericht van addicted2blue vr aug 01, 2014 11:29 pm

Toch straf dat de vorige wedstrijd is geannuleerd vanwege de regen terwijl er in Zwevegem indoor kan gereden worden en dat naar wat ik heb vernomen dat ook is voorgesteld.
In al die jaren dat ik tamiyacup heb gereden is nog maar 1 wedstrijd op voorhand geannuleerd geweest en dat is die van Zwevegem.
In Rumst is ooit een wedstrijd geannuleerd geweest maar dit was in samenspraak met de rijders  ter plaatse en niet eigenhandig door de organisatie (Jan Van Der Heyden) en hiervoor werd er naar een nieuwe datum gekeken.
Dit had met de wedstrijd van Zwevegem ook moeten gebeuren, dat is wat men democratisch en de juiste manier van aanpakken noemt.

Er is gebleken dat Jan Vervloessem in Bredene met een 10T motor heeft gereden terwijl we met een 12T motor moeten rijden, ik heb in het verleden voor mijn GT Tuned motor die wel open kon een DQ gekregen terwijl Jan zijn punten van Bredene wel mooi in het klassement zijn opgenomen. Dit is niet het juiste signaal dat je van een organisatie zou verwachten.
Net als met illegale onderdelen rijden (voorste cardanassen, Bart zal wel weten op wie zijn wagen ik het heb), deze zijn niet toegelaten maar ook hier weer geen sancties en of puntenverlies in het klassement.

Als dit de manier is die jullie naar de toekomst als weg willen inslaan dan ga je de tamiyacup en het tamiya product serieuze schade toebrengen.

Ik heb me bewust niet ingeschreven omwille van het verkeerd handelen en de niet gesanctioneerde situaties en hiervoor geef ik mijn klassement op.
Regels zijn voor iedereen gelijk en niet enkel voor de niet organiserende piloten.

Ik weet dat ik steeds de enige boeman ben, maar ik durf tenminste zeggen wat er moet gezegd worden.
Wie mij kent weet dat ik altijd een eerlijk en een oprecht iemand ben, maar van zulke praktijken wil ik geen deel uitmaken.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Bericht van Ally za aug 02, 2014 9:30 am

ook ik ben benieuwd naar de verklaring voor de onregelmatigheden ...
technische controle op de tamiyacup is te beperkt (of gebeurd gewoon niet) en er zijn er al afgekeurd voor onbelangrijke onderdelen waar geen performantievoordeel mee gemoeid was.
Ally
Ally
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 235
Registration date : 24-01-11

http://www.gtmrcclub.be

Bericht van Jan V. di aug 05, 2014 3:19 pm

Daar wil ik gerust een eerlijk antwoord op geven.

In Bredene heb ik inderdaad in de GT reeks meegereden met een 10Turn motor, dat heb ik nooit verzwegen en ben ik altijd eerlijk over geweest. Ik reed toen mee om de groep een beetje te vergroten omdat er maar 4 deelnemers waren ingeschreven. Het was een ingeving van het moment waardoor ik toen nog geen 12T motor had. Daarom dat ik met mijn slechte 10T heb gereden, die je trouwens op een motortestbank mag aansluiten, die maakt minder toeren dan een 12T. Ik had dat ook op voorhand aan elke rijder van mijn reeks meegedeeld en niemand had daar toen een probleem mee, ook jij niet Dirk. Jammer dat dat nu wel zo blijkt te zijn. Wat mijn punten van Bredene betreft wil ik die gerust nog retro-actief schrappen, al gaat dat voor het klassement waarschijnlijk weinig uitmaken. Ook vind ik het jammer dat je daar nu nog mee afkomt, het gaat over een race die begin dit jaar werd gereden...

Wat betreft het annuleren van de race te Zwevegem, leek het ons een betere optie om niet iedereen zondag ochtend naar Zwevegem te laten rijden om daar te beslissen dat men terug mag draaien. (er werd al de hele week op het weerbericht onweer verwacht voor heel de zondag). We hebben ook aan Zwevegem gevraagd om de race te verplaatsen naar een andere datum maar daar was geen mogelijkheid toe. Het binnencircuit van Zwevegem is niet toereikend om een tamiyacup op te organiseren.

Wat betreft de technische controle heeft Ally wel een punt, we zullen trachten bij het maken van afspraken met de clubs naar volgend jaar toe om hen een technische controle te laten uitvoeren, zoals dat ook op andere kampioenschappen gebeurt.

Verder wil ik nog zeggen dat ik het jammer vind dat je niet wou komen in Bierset, het was een leuke race dag.

Mvg,
Jan Vervloessem
Jan V.
Jan V.
Admin

Bericht van addicted2blue di aug 05, 2014 8:00 pm

@Jan,

Jij hebt mij dat niet persoonlijk gezegd van die 10T motor, ik heb dit van Andy vernomen dat jij met een 10T rond reed.
Bovendien weet je als organisator zelf ook wel dat dit niet eerlijk is t.o.v. de andere piloten en dat dit vroeg of laat wel eens ter sprake zou kunnen komen.
Het is en blijft een niet gereglementeerde motor en dan moet je dag resultaat geschrapt worden.
Want uiteindelijk heb ik in 2010 moeten bewijzen dat ik toen met een 25T motor reed, ik heb van u geen enkel bewijs gezien dat jou 10T op de testbank slecht zou presteren.
Bovendien zal uwe 10T toch niet zo traag geweest zijn want je hebt nog 2 piloten achter u kunnen laten finishen.

Vindt jij dit dan fair t.o.v. de Cathelains?

Het gaat mij ook niet om het feit dat je dag resultaat al dan niet geschrapt zijnde veel invloed op het klassement gaat hebben, het gaat hem hier op dat iedereen gelijk is en het excuus van éénmalig hier dus ook niet opgaat.

Wat Zwevegem betreft, blijft het een verkeerde beslissing.
Vorig jaar hebben we met dubbel aantal piloten nog gestemd tussen binnen of buiten te rijden.
Als het toens wel toereikend was voor 40 piloten dan zal het nu ook wel toereikend geweest zijn voor 19 piloten.
Je hebt de mensen niet ééns de kans gegeven om zich hierover uit te spreken en of te laten stemmen, integendeel zelfst je hebt de topic gewoon verwijdert (inclusief mijn reactie)

En waarom ik nu over die motor en cardan assen begin is omdat er al enkele jaren op rij steeds dezelfde situaties blijven herhalen en op de duur hebben de mensen daar genoeg van.
En dat punt is voor mij bereikt.
Steeds dezelfde beloftes en er word gewoonweg niets gedaan om diezelfde situaties op te lossen.
Onsportief rijgedrag word steeds geminimaliseerd met de daarbij horende belofte van volgende wedstrijd gaan we daar extra op letten, terwijl dit naar de daar opvolgende wedstrijden steeds hetzelfde blijft gebeuren.
Technische controle moet door tamiya mensen gebeuren en niet door de clubs, die zijn meestal niet op de hoogte van welke onderdelen er nu echt van tamiya zijn.
Van al die clubs zijn er mss 2 of 3 die een paar mensen met een tamiya hebben, de rest rijd allemaal met andere merken.
Het toezicht daarentegen dat zou door de desbetreffende clubs moeten gebeuren, omdat zij diegenen zijn die de microfoon in hun handen hebben en aan de telling zitten.

Kortom, als jullie Zwevegem niet op eigen houtje hadden geannuleerd dan had ik zeker in Bierset gereden.
Maar genoeg is genoeg, het is trouwens niet de eerste keer dat ik jullie over verschillende situaties heb aangesproken hé!

Mijn persoonlijke punten voor het ganse seizoen van de Euro GT mag je volledig verwijderen, ik zal op de finale geen beker in ontvangst nemen.
Ik ga enkel nog op de finale een bepaalde reeks mee rijden en dan stopt de tamiyacup voor mij persoonlijk.
Enkel voor Femke ga ik mss nog naar de tamiyacup komen, maar zolang jullie de tamiyacup op deze manier blijven organiseren zul je een piloot minder hebben.

Het zijn jullie eigen opgelegde regels die jullie zelf hebben overtreden, niet iemand anders.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Bericht van Jan V. wo aug 06, 2014 6:36 pm

Altijd tof als je vrijwillig iets organiseert en ergens veel tijd in steekt om iedereen een leuke zondag aan te bieden en dan zo'n commentaar moet lezen.

Ik weet dat ik recht in m'n schoenen sta, vraag het inderdaad maar aan Christophe en Hubert Cathelain, zij vonden het tof dat ik heb meegereden in Bredene. Verder wil ik je uitnodigen om ook eens wat vrijwilligerswerk te doen (bijvoorbeeld hier en daar een technische controle), zodat je helpt aan de opbouw van een leuke race in plaats van ze hier op het forum af te breken.

Ik ga hier dus ook geen tijd meer aan besteden, ik moet het eindklassement nog opmaken, het reglement voor de finale online zetten en de flyer op de website zetten voor de mensen die toch appreciëren dat ik m'n vrije tijd besteed aan het organiseren van onze TamiyaCup races.
Jan V.
Jan V.
Admin

Bericht van addicted2blue wo aug 06, 2014 8:09 pm

Ik rij al heel wat langer tamiyacup dan jullie, ik heb altijd mijn hulp aangeboden waar nodig.
Als ik jullie er op wees dat er iemand zijn wagen niet inorde was (dat noem ik een technische keuring) hebben jullie het steeds geminimaliseerd.
Wat voor zin heeft het dan om hierin te gaan helpen! 
Ik heb heel wat jaren in 2 reeksen tegelijk gereden en dan verwacht jij nog van een deelnemer dat hij jullie taken (terwijl jullie maar in 1 reeks rijden) op zich gaat nemen.
Het probleem is dat je een probleem op een kordate manier moet aanpakken en dat gebeurd niet altijd of gewoonweg niet en dat probeer ik door jullie eigen overtredingen aan te tonen.
Je hebt nu aangetoond dat je op een zeer "constructieve" manier het probleem weer uit de weg gaat en niet eens kunt toegeven dat je verkeerd hebt gehandeld.
Maar je hebt het in je laatste zin zeer goed verwoord "ONZE tamiyacup races".
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Bericht van Jan V. wo aug 06, 2014 8:46 pm

Ik ben zelf in de eerste plaats een deelnemer, die trouwens ook in 2 reeksen rijdt, net als jij, en toch maak ik tijd om 's morgens de inschrijvingen te verzorgen, ervoor te zorgen dat iedereen zijn naam en transpondernummer op tijd in de telling geraakt, en dat de race op een vlotte manier van start kan gaan en ook zo verloopt. Als ik tussendoor nog even tijd over heb sta ik vrijwillig mee baancommissaris en ik denk dat jij beter dan eender wie moet weten dat ik me altijd sportief gedraag tijdens elke race die we samen hebben gereden. (denk maar aan de talloze keren dat ik je mooi laat passeren als je me gaat dubbelen) Als ik dan persoonlijk geen tijd meer heb om nog eens na elke reeks een technische controle te doen... ik denk dat dat logisch is.

Ik heb m'n resultaat van Bredene geschrapt uit het eindklassement omdat je dat vroeg, wat je goede recht was omdat je in m'n reeks reed toen in Bredene, wel met de bedenking dat de periode om te protesteren tegen de raceresultaten van Bredene al lang voorbij was, maar soit, juist is juist een foute motor mag niet.

Ik hoop dat we het nu achter ons kunnen laten en verder kunnen bouwen aan een leuke TamiyaCup voor de toekomst.

Goede ideeën mag je dus altijd blijven geven, al zou ik het wel graag in een positieve sfeer houden, het is en blijft een hobby.
Jan V.
Jan V.
Admin

Bericht van Jan V. wo aug 06, 2014 9:35 pm

Als we het dan ook even terug over dit topic mogen hebben, op de Tamiyacup Belgium facebook pagina zijn enkele foto's te vinden van de winnaars van elke reeks te Bierset.

> https://www.facebook.com/TamiyacupBelgium
Jan V.
Jan V.
Admin

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: