Tamiya.be
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Reglement en voorstellen voor 2014

+11
crashingbird
DLM
dums99TRF
Jan Van der Heyden
daske
speedy107
bjorn
carborush
ErikJan
Ally
addicted2blue
15 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Reglement en voorstellen voor 2014 Empty Reglement en voorstellen voor 2014

Bericht van addicted2blue vr sep 20, 2013 11:12 pm

Hierbij wil ik alvast de spits afbijten met een nieuwe topic voor 2014 Smile

Graag zou ik een nieuwe F1 reeks zien waarbij men enkel rubber banden en een 21.5T motor in blinky mode gebruikt.
Hierbij kunnen we mss beroepen op een ETS uitrusting, zoals een standaard speedpassion V3 21.5T motor met een speedpassion cirtix regelaar of een Turnigy 21.5T motor (van hobbyking) met als regelaar een justock regelaar (van hobbywing) .
Het zou dus absoluut mijn voorkeur genieten om enkel 1 type motor en 1 type regelaar (die budget vriendelijk zijn) toe te laten
Zodoende blijven de investeringskosten ook wat meer beperkt en vooral voor veel mensen ook iets aangenamer qua snelheid.
Momenteel is F1 fel aan het opkomen en het zou voor heel wat mensen een kans geven om aan de tamiyacup te kunnen meedoen met hun F1's op rubber.
Op de EPC wedstrijden zijn er al veel mensen (inclusief mezelf) die al met rubber banden rijden.
Het afgelopen seizoen zijn er zo goed als geen mini piloten komen opdagen en mij lijkt het dan ook logisch om deze reeks te schrappen, om plaats te maken voor een nieuwe reeks waarvoor meer intresse is.
Naar mijn gevoel is het tijd voor vernieuwing, nieuwe reeks(en), motoren, banden en opties.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement en voorstellen voor 2014 Empty Re: Reglement en voorstellen voor 2014

Bericht van Ally zo sep 22, 2013 7:57 pm

mini lijkt me inderdaad ten dode opgeschreven als je kijkt naar 2013. schrappen (en vervangen) lijkt me logisch ...

mijn mening over F1 is ondertussen al wel gekend uit een vorig draadje: houden zoals het nu is.
een extra F1 reeks met andere regels is natuurlijk mogelijk, maar ik vrees voor fragmentatie aangezien de groep nu ook weer niet zo groot is ...
21,5 blinky lijkt mij persoonlijk te traag, zeker op de buitencircuits. maar iedereen zal hier zijn eigen mening over hebben.
Ally
Ally
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 235
Woonplaats : Vosselaar
Registration date : 24-01-11

http://www.gtmrcclub.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement en voorstellen voor 2014 Empty Re: Reglement en voorstellen voor 2014

Bericht van addicted2blue zo sep 22, 2013 8:22 pm

Als men niet gaat inspelen op een reeks die op dit moment fel aan het opkomen is dan gaan ze naar mijn inziens de bal serieus misslaan. Er zijn toch al wat piloten die een dark titanium hebben aangekocht om enkel met rubber te gaan rijden.
Het verschil tussen een 17.5T (waar iederéén het zo over heeft maar zelf nog niet heeft getest, laat staan een 21.5T motor) en een 21.5T is bijna te verwaarlozen. Iederéén kan snel rechtdoor rijden maar vanaf dat er bochten aankomen dan is dat een andere zaak.
Het is het afgelopen seizoen al serieus gebleken dat het voor sommige F1 piloten veels te snel gaat in de F1 reeks. Vandaar dat er na een paar wedstrijden al een pak minder F1 piloten aanwezig waren.
Met foam zijn de banden voor 80 a 90% bepalend voor een goede setup, met rubber is de setup veeeel belangrijker en het is daarin dat de uitdaging met rubber ligt. Heb afgelopen dinsdag nog ondervonden dat ik met rubber nog sneller ben kunnen gaan door met de afstelling bezig te zijn, het verschil bedroeg maar liefst 0.6 seconden.
Foam is voor de speedfreaks en rubber voor de setupmannen, en voor elk zijn er zekerst genoeg kandidaten om een reeks te vullen. Als men trouwens voor 3 of 4 mini's een reeks laten doorgaan dan kan dit zekerst ook voor de F1 met rubber.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement en voorstellen voor 2014 Empty Re: Reglement en voorstellen voor 2014

Bericht van ErikJan di sep 24, 2013 10:55 am

Voor de F1 zou ik de toevoeging van een 21,5T met sensor en nul graden regelaar zeer verstandig vinden. Deze lijkt sterk op de 32T, en is in de F1 zeer goed te doseren en makkelijk te rijden. Ideaal voor een grote groep rijders waarvoor de 18T sensorloos te bruut is. Hou de lijst toegestane motoren en regelaars lekker lang, de verschillen in vermogen tussen bijvoorbeeld een goedkope combi (€30+20) en dure (€90+200+) zijn naar mijn ervaring echt minimaal. Vast leggen van motor en regelaar leidt weer tot een extra drempel.

Rubberbanden kan erg duur worden. Als basis heb je al snel een set van drie voor en achterbanden nodig met verschillende compound, en deze kosten rond €25 per paar.
Rubberbanden vereisen toch veel kennis van behandeling, en de afstelling aan het chassis is inderdaad kritischer, toch bepalen ook bij rubber, de banden voor 90% de grip.
Foams gaan op de meeste circuits erg goed, met medium tot hard voor en soft achter kom je een heel eind voor maximaal €15 per paar. De afstelling met foams is eenvoudig.

Het mooie van de F1 klasse is dat je helemaal geen duur chassis vol opties nodig hebt. Met een standaard F104W, met als opties een demper en een soft T bar kun je vooraan rijden.

Toch kan ik me voorstellen dat er behoefte is aan een Formule 1 klasse waarbij het er iets minder snel aan toe gaat. Een rubber klasse op 180/190mm met een 21.5t zou dan een goed alternatief zijn. 

Ik heb van beide versies meerdere varianten staan, en rij met zowel de foam als rubber chassis met evenveel plezier. Het is mij dus om het even. Let er wel op niet te veel klasses te houden. De toerwagens zitten met 3 (4 met junior?) al op het randje, laat de F1 eerst een stabiele grote basis houden en vandaar uit eventueel een toevoeging doen.
ErikJan
ErikJan
Won't go
Won't go

Number of posts : 58
Woonplaats : Eindhoven
Registration date : 06-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement en voorstellen voor 2014 Empty Re: Reglement en voorstellen voor 2014

Bericht van addicted2blue di sep 24, 2013 6:27 pm

De rubber banden zijn idd ietjes duurder maar gaan wel langer mee dan foams en je hebt geen bandenmachientje nodig om ze steeds af te draaien (welk al gauw 200€ kan kosten). Welk dan weer tot gevolg heeft dat je steeds je rijhoogte moet bijstellen om de ideale rijeigenschappen te bewaren.
Voor foam hebben de meeste mensen wel meer dan 3 setjes voor of achterbanden, hierin zijn dus de onkosten hoger dan met rubber.
Denk dat je zonder problemen een gans seizoen met 2 setjes rubber banden zou kunnen voltooien.
Persoonlijk ben ik echt wel voorstander om het bij 1 bepaald setje regelaar/motor te houden, zodoende is het voor iedereen hetzelfde en krijg je closer racen en kan men al niet gaan klagen over dat iemand een V3.1 hobbywing regelaar heeft en de andere maar een cirtix ofzo.
Bij voorkeur het liefst een regelaar waarbij je geen andere software kunt uploaden, zoals de cirtix stock club en de justock van hobbywing (beiden rond de 60€ aankoopprijs)
Het budgetvriendelijk houden is hierin de boodschap, de klasse word daardoor voor meer mensen toegankelijk.
Met andere woorden, een F1 rubber klasse kan goedkoper zijn dan om met foam te gaan rijden.
Er zijn idd 4 reeksen touring, dus een 2é reeks F1 kan perfekt ingevoegd worden, als je de F1 reeks in zijn huidige toestand gaat behouden dan gaat het enkel maar bergafwaarts gaan. Dit is enkele jaren geleden al gebleken, en het is nu dat de rubber fel aan het opkomen is.Het is nu dat je daar moet op inspelen en niet afwachten, want afwachten is stilstaan en of zelfst achteruit gaan.

@Erikjan, snelste rondetijd met de 21.5T is nu 13.850s :p
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement en voorstellen voor 2014 Empty Re: Reglement en voorstellen voor 2014

Bericht van Ally di sep 24, 2013 7:16 pm

Een tweede extra F1 reeks met andere regels als er genoeg animo voor is maakt me niet uit.
Zolang de huidige maar behouden blijft, anders ben je zeker piloten kwijt ... die gaan allemaal hun huidige investering niet nogmaals overdoen (controller, motor, banden, opgebouwde kennis met vallen en opstaan (die trouwens verder gedeeld is met andere piloten), ...).
Elk jaar de regels ff omgooien is geen strak plan.
Ally
Ally
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 235
Woonplaats : Vosselaar
Registration date : 24-01-11

http://www.gtmrcclub.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement en voorstellen voor 2014 Empty Re: Reglement en voorstellen voor 2014

Bericht van addicted2blue di sep 24, 2013 8:40 pm

Er zijn nu al piloten die naar volgend seizoen al geen F1 meer gaan rijden, en afgelopen jaar zijn er ook al een deel F1 piloten weg gebleven.
Maar ik ben wel absoluut voorstander om de huidige F1 te behouden, het is enkel mijn bedoeling om de F1 rubber als extra reeks toe te voegen en dit in de plaats van de mini.
Al ben ik er me zeer sterk van bewust dat men toch niet naar dit voorstel zal luisteren, en dan ben je nog een F1 piloot extra kwijt.
Het zijn steeds de voorstellen van de mensen die er het meest baat bij hebben die worden doorgevoerd (body contest, 18T motor, banden vrij in de F1, carson cup motor, ....)
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement en voorstellen voor 2014 Empty Re: Reglement en voorstellen voor 2014

Bericht van carborush do sep 26, 2013 9:37 am

waarom geen apart klassement voor f1 met en zonder rubber maar toch samen rijden ?
dan hoeft er geen extra klasse te komen en kan je ook het risico vermijden dat het een klasse wordt voor te weinig volk zoals de mini de voorbije jaren.
carborush
carborush
Tamiya-freak
Tamiya-freak

Number of posts : 157
Woonplaats : Gent
Registration date : 29-11-09

https://s1225.photobucket.com/albums/ee388/bananairbrush/

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement en voorstellen voor 2014 Empty Re: Reglement en voorstellen voor 2014

Bericht van Ally do sep 26, 2013 3:32 pm

Dat is zeker een mogelijkheid.
Onze rcm telling software kan dit aan, maar ik weet niet of dit zo is voor alle clubs.
Ally
Ally
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 235
Woonplaats : Vosselaar
Registration date : 24-01-11

http://www.gtmrcclub.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement en voorstellen voor 2014 Empty Re: Reglement en voorstellen voor 2014

Bericht van ErikJan do sep 26, 2013 4:09 pm

Twee weken geleden hebben Dirk en ik in Vosselaar met rubber banden gereden met de 21,5T motor, en anderen als Ally en Stijn met de 18T op foam. Dat was toch een heel groot verschil. Niet alleen in rondetijden maar vooral hoe je bochten aansnijdt en op het gas gaat. Ik verwacht dat als je beide type auto's door elkaar gaat rijden in een reeks dit wrijvingen tussen de rijders zal geven die niet eens bedoeld zijn, maar gewoon ontstaan, omdat beide soorten auto's anders gereden worden. Het is het rauwe van de foams, met een gooi-en-smijt rijstijl, tegen nauwkeurig voorbereiden van rubberbanden en een stijl waarbij strak sturen en gedoseerd gasgeven belangrijk is.
Zoals reeds gezegd heb ik geen voorkeur. Beide klasses hebben zo hun charmes.

Opvallend is dat de geschiedenis zich herhaald. Zie de 1:10 nitro en elektro toerwagenklasses, waar een aantal jaar chassis met beide banden varianten naast elkaar werden gereden.
ErikJan
ErikJan
Won't go
Won't go

Number of posts : 58
Woonplaats : Eindhoven
Registration date : 06-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement en voorstellen voor 2014 Empty Re: Reglement en voorstellen voor 2014

Bericht van Ally vr sep 27, 2013 7:13 pm

ErikJan schreef:Hou de lijst toegestane motoren en regelaars lekker lang, de verschillen in vermogen tussen bijvoorbeeld een goedkope combi (€30+20) en dure (€90+200+) zijn naar mijn ervaring echt minimaal. Vast leggen van motor en regelaar leidt weer tot een extra drempel.
Daar ben ik ook voorstander van.
Als je al een controller hebt liggen die in blinky kan draaien is het onnodig piloten op kosten te jagen, zelfs al is het voor een budget controller ...
Ally
Ally
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 235
Woonplaats : Vosselaar
Registration date : 24-01-11

http://www.gtmrcclub.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement en voorstellen voor 2014 Empty Re: Reglement en voorstellen voor 2014

Bericht van bjorn ma sep 30, 2013 10:08 pm

neem dan 17.5 blinky de meest hebben al een 17.5 liggen en inderdaad de meeste hebben ook een regellaar liggen die blinky aan

en ik rij zelf ook op rubber en vind dat plezanter dan op foam

beetje zoek en regelen zo leer ook je wagen kennen

bjorn
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 219
Age : 46
Woonplaats : rekkem
Registration date : 03-12-09

https://www.facebook.com/find-friends/?expand=pymk&ref=hp

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement en voorstellen voor 2014 Empty Re: Reglement en voorstellen voor 2014

Bericht van Ally di okt 01, 2013 2:45 pm

bjorn schreef:
en ik rij zelf ook op rubber en vind dat plezanter dan op foam
Daar zijn de meningen over verdeeld ... en de mijne is al lang gekend ondertussen Laughing 
Je mag op rubber gerust even proberen het rode lichtje te volgen ... foam rulez Wink 

Vraag hier is met welke regels je een tweede F1 klasse zou laten rijden?
chassis enkel 180mm of vrij?
rubber banden vrij of vast (type?)
motor type (merk vrij of niet)
controller vrij of vast
blinky?
...

samen rijden lijkt me inderdaad moeilijk omdat de rijlijn en acceleratie verschillend is.
Ally
Ally
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 235
Woonplaats : Vosselaar
Registration date : 24-01-11

http://www.gtmrcclub.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement en voorstellen voor 2014 Empty Re: Reglement en voorstellen voor 2014

Bericht van ErikJan di okt 01, 2013 4:39 pm

bjorn schreef:neem dan 17.5 blinky de meest hebben al een 17.5 liggen en inderdaad de meeste hebben ook een regellaar liggen die blinky aan

en ik rij zelf ook op rubber en vind dat plezanter dan op foam

beetje zoek en regelen zo leer ook je wagen kennen
Volgende week donderdag (10-10) in Vosselaar de 17,5T met blinky regelaar op rubberbanden uitproberen met een aantal F1's ?
We kunnen wel allemaal hier een mening ventileren, maar met en tegen elkaar rijden geeft het snelst duidelijkheid.
ErikJan
ErikJan
Won't go
Won't go

Number of posts : 58
Woonplaats : Eindhoven
Registration date : 06-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement en voorstellen voor 2014 Empty Re: Reglement en voorstellen voor 2014

Bericht van speedy107 wo okt 02, 2013 1:38 pm

ErikJan schreef:
Volgende week donderdag (10-10) in Vosselaar de 17,5T met blinky regelaar op rubberbanden uitproberen met een aantal F1's ?
We kunnen wel allemaal hier een mening ventileren, maar met en tegen elkaar rijden geeft het snelst duidelijkheid.
Ik denk dat je dan de 21.5turns moet proberen, die heb ik en dirk ook maar geen 17.5turns.
wil dat zeggen dat je weer afkomt Erik-Jan? Kom je je motortje halen ?lol!
speedy107
speedy107
Beginner
Beginner

Number of posts : 41
Age : 49
Registration date : 04-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement en voorstellen voor 2014 Empty Re: Reglement en voorstellen voor 2014

Bericht van addicted2blue wo okt 02, 2013 4:40 pm

Al heb ik ook een 17.5T motor ik ga toch met de 21.5T blijven verder trainen.
Ik wil zien wat het maximum is dat ik met deze motor/regelaar combinatie kan behalen.
Heb nog wel een paar ideetjes om qua setup te veranderen om te kijken of ik nog veel sneller kan dan de 13.850s dat ik nu al heb gereden.
Voor de rest is mijn standpunt duidelijk en gekend en daarmee heb ik alles al gezegd.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement en voorstellen voor 2014 Empty Re: Reglement en voorstellen voor 2014

Bericht van Ally wo okt 02, 2013 4:59 pm

ik stel voor dat jullie eens samen rijden op rubber en dan zien we direct of 17,5 overkill is of niet.
Ally
Ally
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 235
Woonplaats : Vosselaar
Registration date : 24-01-11

http://www.gtmrcclub.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement en voorstellen voor 2014 Empty Re: Reglement en voorstellen voor 2014

Bericht van Ally do okt 10, 2013 11:46 pm

Op binnencircuits en de kleindere buitencircuits lijkt de 21,5 inderdaad voldoende op rubber.
Dat hebben we vandaag bij GTM vergeleken met de 17,5.

Enkel op de grote buitencircuits zal een 17,5 meerwaarde hebben.
Ally
Ally
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 235
Woonplaats : Vosselaar
Registration date : 24-01-11

http://www.gtmrcclub.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement en voorstellen voor 2014 Empty Re: Reglement en voorstellen voor 2014

Bericht van speedy107 vr okt 11, 2013 8:44 am

idd, voor die paar rondjes dat ik heb kunnen rijden vind ik ook dat het toch wel snel gaat met een 21.5 turns motor en rubber banden. 
ik zou zeker niet naar een 17.5 turns gaan. Outdoor is nog de vraag maar indoor zekers niet.
speedy107
speedy107
Beginner
Beginner

Number of posts : 41
Age : 49
Registration date : 04-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement en voorstellen voor 2014 Empty Re: Reglement en voorstellen voor 2014

Bericht van Ally vr okt 11, 2013 12:01 pm

je kan ook blinky achterwege laten en timing toestaan met een 21,5 ...
Ally
Ally
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 235
Woonplaats : Vosselaar
Registration date : 24-01-11

http://www.gtmrcclub.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement en voorstellen voor 2014 Empty Re: Reglement en voorstellen voor 2014

Bericht van ErikJan vr okt 11, 2013 12:18 pm

Ik zie geen voordeel van 21,5T boosted. Dat leidt tot de aanschaf van duurdere regelaars, en vereist veel kennis van het juist programmeren en afstellen van de regelaar/motor/gearing combi. Dit schrikt juist weer mensen af.

Gisteren hebben we goede vergelijkende testen gedaan. Voor mij was hiermee duidelijk dat een 17.5T in combinatie met rubberbanden geen duidelijk snellere rondetijden geeft dan de 21,5T motor.
Daarnaast was ook duidelijk dat bij gebruik met foambanden de 21,5T motor duidelijk power tekort komt aan de 18T sensorloos.
ErikJan
ErikJan
Won't go
Won't go

Number of posts : 58
Woonplaats : Eindhoven
Registration date : 06-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement en voorstellen voor 2014 Empty Re: Reglement en voorstellen voor 2014

Bericht van ErikJan vr okt 11, 2013 12:23 pm

Kunnen we hierbij gelijk dit onderwerp afsluiten Cool 

Voor 2014:
- F1 klasse blijft zoals die nu is.
- Mini wordt opgeheven, of eventueel toevoegen aan stock
- nieuwe klasse toevoegen: F1 rubber (21.5T, rubber banden; motor, regelaar, banden vrij, max breedte 190mm)

Zo in oktober klaar voor het nieuwe seizoen tongue
(alleen nog even de rest van België overtuigen)
ErikJan
ErikJan
Won't go
Won't go

Number of posts : 58
Woonplaats : Eindhoven
Registration date : 06-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement en voorstellen voor 2014 Empty Re: Reglement en voorstellen voor 2014

Bericht van daske vr okt 11, 2013 5:28 pm


 
Je mag op rubber gerust even proberen het rode lichtje te volgen ... foam rulez Reglement en voorstellen voor 2014 Icon_wink 
Question 
logisch dat je met foam sneller bent.
maar ben je ook met gelijke middele en materialen sneller?


want daar draait het toch om in dit topic?zoveel mogelijk een gelijke en eerlijke strijd te crieeren volgend sizoen.
 en niet die de beste bandenkeus heeft de snelste is

ik denk dat je ook niet anders kan dan volgen met rubber.
als alle andere wedstrijden in belgie en andere landen met rubber gereden word en op de tamiyacup niet,denk ik dat je veel rijders gaat mislopen  omdat er zijn die het niet zien zitten om in zoveel soorten banden te investeren.(rubber en foam)

en ik zou zeker blinky nemen,maar hou er rekening mee dat hiermee kan gefoefeld worden.

met de motor hetzelfde probleem he.

er is nu iets van mutchmore als je de regeling opendoet is ie stuk

en denk dat er wel motors op de markt zijn waarmee je ook niet kan foefelen.

OF

 ga even met tamiya nederland samenzitten en neem samen dezelfde regels voor het ganze sizoen

dan is er met de Benelux ook geen extra aankoopkost nodig voor 1 wedstrijd

daske
Beginner
Beginner

Number of posts : 31
Registration date : 09-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement en voorstellen voor 2014 Empty Re: Reglement en voorstellen voor 2014

Bericht van addicted2blue vr okt 11, 2013 6:28 pm

Persoonlijk denk ik dat de snelheid v/d 21.5T motor op een groot circuit zoals Roeselare nog wel gaat meevallen.
Ik heb gisteren met een 96T spur op een 32T pinion gereden en de wagen had al een zeer goede snelheid op het rechte stuk en een redelijk goede acceleratie uit de bochten.
Denk als je die verhouding gebruikt zoals men in bierset of Roeselare hebben gebruikt dan denk ik dat de 21.5T motor op het rechte stuk niet zo heel veel qua snelheid moet inboeten.
De topsnelheid zal uiteraard later behaald worden dan met 'n 18T maar het motortype is dan ook helemaal anders.
Al bij al denk ik toch dat het allemaal best kan meevallen als we met de 21.5T rijden.
Het is uiteraard nieuw maar we leren steeds meer bij ivm welke setup en banden we het best en waar kunnen rijden.
Hierin zijn de wedstrijden van op de EPC een zeer goede uitvalsbasis om met rubbere banden te leren rijden en de setups beter te begrijpen.

Ivm de andere reeksen zijn er al enige aanpassingen bekend, zoals de sorex 32 banden in de Euro GT en de medium narrow radial banden in de super stock en de junior reeksen.
Wat de pinons en spurs betrefd kunnen we ook mss de andere merken toelaten. Zodoende blijft het voor iederéén gelijk wat ze willen gebruiken alsook voor de battle of the lowlands hoeft men dan geen extra kosten te maken Smile
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement en voorstellen voor 2014 Empty Re: Reglement en voorstellen voor 2014

Bericht van Ally vr okt 11, 2013 6:37 pm

@daske:
je hebt duidelijk de " Wink " gemist achteraan de zin ...
maar aangezien je het persoonlijk vraagt:
we rijden momenteel met gelijke middelen. het is geen geheim met welke banden enz ik rij. iedereen kan er aan geraken en mijn auto is al door ettelijke handen gegaan.
in nederland word ook gereden met foam op de tamiyacup, niet enkel in belgie.
en wat ik nog steeds niet snap is waar die plotse allergie bij een beperkte groep voor foam in F1 plots vandaan komt?
ik heb geen enkel probleem met een extra rubber reeks, maar mijn persoonlijke voorkeur zal altijd foam blijven omdat ik dit het meest performante vind rijden op tapijt en buiten. moet ik daarom nu rubber gaan afbreken zoals hier foam nu afgebroken wordt ?!
rij jij trouwens F1?
Ally
Ally
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 235
Woonplaats : Vosselaar
Registration date : 24-01-11

http://www.gtmrcclub.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement en voorstellen voor 2014 Empty Re: Reglement en voorstellen voor 2014

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum