Tamiya.be
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

veranderingen in reglement tamiya cup 2012 ?

+14
Olii
bluejay
ErikJan
DLM
ligfiets
MisterYellow
jmellipse
addicted2blue
carborush
Dafke
..l3art..
Jan V.
crashingbird
Ally
18 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

veranderingen in reglement tamiya cup 2012 ? - Pagina 3 Empty veranderingen in reglement tamiya cup 2012 ?

Bericht van Ally zo sep 25, 2011 7:27 pm

Eerste onderwerp bericht herinnering :

Beste organisatie,

Gaan er aanpassingen gebeuren in het reglement voor de tamiya cup 2012 voor F1 tov dit jaar?

Ik heb al enkele dingen horen vallen van "enkel rubber banden, geen mousse meer" en "brushless ja/nee" ?
Zo ja, zou ik dit wel graag tijdig weten en verder ben ik er simpelweg geen voorstander van.
De huidige regels lijken me ok en iedereen kan makkelijk instappen met één van de twee f104 kits (standaard en pro).
Vooral de banden beperken tot tamiya f1 rubber only lijkt me er echt over.
Verder heeft de formula tuned motor meer dan genoeg vermogen en gaat deze lang mee.

Greetz,
Ally

Laatst aangepast door Ally op di sep 27, 2011 8:03 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Ally
Ally
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 235
Registration date : 24-01-11

http://www.gtmrcclub.be

Terug naar boven Ga naar beneden

veranderingen in reglement tamiya cup 2012 ? - Pagina 3 Empty Re: veranderingen in reglement tamiya cup 2012 ?

Bericht van Niels di okt 18, 2011 4:26 pm

Hoe worden de reglementen eigenlijk opgesteld?
Is er een samenkomst in de toekomst of een vote geweest in 't verleden?

Niels
forum-noobie
forum-noobie

Number of posts : 10
Registration date : 15-10-11

veranderingen in reglement tamiya cup 2012 ? - Pagina 3 Empty Re: veranderingen in reglement tamiya cup 2012 ?

Bericht van ..l3art.. za okt 22, 2011 3:19 pm

alwin schreef:Bovenstaande input is waardevol. F1 reeks moet echte fun zijn voor een groep rijders van verschillende niveau's. Ik verkies een minimum aan regels en een vriendelijk budget.

Alwin

Zo zien wij het ook, de F1 reeks zal wss niet veel veranderen tov vorig seizoen, het kan zijn dat we voor de carson cupmachine motor gaan kiezen.
Het brushless idee is wss al afgevoerd wegens te duur.
..l3art..
..l3art..
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 638
Registration date : 08-03-08

Bericht van ..l3art.. za okt 22, 2011 3:21 pm

Niels schreef:Hoe worden de reglementen eigenlijk opgesteld?
Is er een samenkomst in de toekomst of een vote geweest in 't verleden?

Wij met de organisatie lezen alle meningen van onze piloten na hier op het forum en daar wordt rekening mee gehouden bij het opstellen van het reglement van volgend seizoen.
..l3art..
..l3art..
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 638
Registration date : 08-03-08

Bericht van Niels za okt 22, 2011 7:28 pm

Ik ben (nog) geen tamiya cup piloot, maar gewoon om een idee te hebben... wanneer mogen we een reglement verwachten?

Niels

Niels
forum-noobie
forum-noobie

Number of posts : 10
Registration date : 15-10-11

Bericht van Jan V. zo okt 23, 2011 1:40 pm

Een voorlopig reglement kan je waarschijnlijk in November verwachten, dit kan dan nog aangepast worden tot we in Januari een definitief reglement vastzetten. De bedoeling is dan dat we het hele jaar niets meer aanpassen aan dat reglement. (al kunnen we indien echt nodig nog een aanpassing doorvoeren tijdens het jaar maar dat proberen we te vermijden).
Jan V.
Jan V.
Admin

Number of posts : 697
Registration date : 06-03-08

http://www.tamiya.be

Bericht van PATRICK di nov 01, 2011 11:18 am

lees hier dat de motoren voor volgend jaar in de stock en de m-wagens de carson cup machine worden.
heeft er iemand ervaring met deze,zijn deze sneller dan de standaart 540 motoren?
ik heb nog nooit met een andere motor dan de stock 540 gereden in mijn mini.
Question

PATRICK
forum-noobie
forum-noobie

Number of posts : 20
Registration date : 23-10-10

Bericht van Ally di nov 01, 2011 11:41 am

ik heb een nieuwe tincan vergeleken met een CCM die enkel de finale BE-NL gereden heeft (7 runs) op een robitronic pro master dyno.
de CCM doet ongeveer 20k rpm, de tincan doet een 16k rpm.
dus je moet je pinion een paar tandjes laten zakken om hetzelfde te bekomen.
qua bruto vermogen zijn ze ongeveer hetzelfde (een 85W), maar de CCM moet het hebben van zijn toeren en niet het koppel.
verder heeft de CCM een ingebouwde fan, waardoor hij relatief koel blijft tov de tincan.
naar verluidt niet overgearen, of hij gaat er snel aan. op grote circuits (bv rucphen) kan je wel groot gearen omwille van het grote vloeiende parcours waar je op snelheid kan blijven.
Ally
Ally
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 235
Registration date : 24-01-11

http://www.gtmrcclub.be

Bericht van crashingbird ma nov 14, 2011 7:13 pm

Jan V. schreef:Een voorlopig reglement kan je waarschijnlijk in November verwachten, dit kan dan nog aangepast worden tot we in Januari een definitief reglement vastzetten. De bedoeling is dan dat we het hele jaar niets meer aanpassen aan dat reglement. (al kunnen we indien echt nodig nog een aanpassing doorvoeren tijdens het jaar maar dat proberen we te vermijden).

Is er al nieuws ondertussen ?
crashingbird
crashingbird
Tamiya-contaminated
Tamiya-contaminated

Number of posts : 105
Registration date : 09-04-08

Bericht van speedy107 do nov 24, 2011 8:40 am

en? is er al een regelement opgesteld? santa
speedy107
speedy107
Beginner
Beginner

Number of posts : 41
Registration date : 04-03-11

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: