Tamiya.be
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

tamiya cup yellow

+16
Gust
Ludo
MisterYellow
Olii
JurgenTRF
Arno (SRL)
..l3art..
mike the bike
speedy_belgium
bacardiboyke
w_boelen
mbmattijs
mrctmd
Jan V.
addicted2blue
tamiya boy
20 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

tamiya cup yellow - Pagina 2 Empty tamiya cup yellow

Bericht van tamiya boy zo feb 21, 2010 8:04 pm

Eerste onderwerp bericht herinnering :

en mannen hoe was het de eerste tamiya cup bij team yellow
tamiya boy
tamiya boy
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 394
Registration date : 04-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden


tamiya cup yellow - Pagina 2 Empty Re: tamiya cup yellow

Bericht van ..l3art.. ma feb 22, 2010 9:46 am

We proberen zo veel mogelijk te controleren, zoals bv in de stock hebben we mensen een verwittiging gegeven omdat ze ondergewicht hadden, carbon stukjes hadden gemonteerd of een foute regelaar.. Dit zijn de nieuwkomers en hebben we daarop aangesproken. We doen ons best maar kunnen niet alles controleren, het was een zeer hectische dag en we rijden zelf ook nog graag 1 reeks mee!
Daarom hopen we van de piloten om een beetje eerlijk te zijn en het reglement te volgen. We rijden daarom niet voor een prijzenpot maar delen deze uit in een tombola voor iedereen.

Wat het rijgedrag betreft, ik weet dat het moeilijk is om op zo'n kleine baan niemand te raken, niemand van ons is een pro rijder en iedereen zal wel eens een ander raken. Snellere wagens probeer ik altijd voorbij te laten, maar wat ik vandaag gezien heb ging er een beetje over, mensen die andere mensen probeerde terug te pakken!
Probeer het volgende keer een beetje deftig te houden en als ze je een keertje per ongeluk raken, maak je niet druk en rij gewoon verder.

Om af te sluiten wil ik toch zeggen dat het een geslaagde dag was, veel volk, goeie duels een leuke lokatie (thanx Andy) en we zien elkaar terug 14 maart in Ronse Wink
..l3art..
..l3art..
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 638
Age : 43
Woonplaats : Lier
Registration date : 08-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

tamiya cup yellow - Pagina 2 Empty Re: tamiya cup yellow

Bericht van addicted2blue ma feb 22, 2010 9:51 am

@Danny,

reden van montage is omdat er nergens in het reglement staat vermeld dat de motor 'n niet demonteerbare motor moest zijn.
Dus dan ligt de keuze wel voor de hand om 'n motor te nemen die je dan wel kunt onderhouden.
Met andere woorden, er is 'n gelijk hebben aan beide kanten.
Maar om het dan toch allemaal "eerlijk" te houden zou ik het ook wel fijn vinden naar mijn kant toe dan dat de 2 piloten die achter mij 'n stuk van het parkoers hebben afgesneden ook 'n terechte sanctie krijgen.
Bij deze hoop ik dus niet als de enige boeman behandeld te worden maar dat de "eerlijkheid" voor iederéén geld en ook zij die zulke toestanden uithalen terecht worden gewezen en dit met de nodige sanctie daarbij horende.
Ook al heb ik begrip voor jou reactie en die van uw "collega rijders" (al heb ik daar gisteren niet veel van te horen gekregen, wat me dus wel wat vragen doet stellen, maar bon) toch wil ik niet als enigste hier afgestraft worden.
Hierbij ook hopende op het begrip van de tamiya organisators voor deze al eerder vermelde situaties.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

tamiya cup yellow - Pagina 2 Empty Re: tamiya cup yellow

Bericht van Arno (SRL) ma feb 22, 2010 12:39 pm

Het was gisteren mijn eerste Tamiya race in de M-klasse. Zeer plezante bakskes.
Ik heb een heel zeer leuke dag gehad, en vond dat alles nog heel vlot verlopen is (niet evident met zo'n deelnemers veld).

Ik ben wel geschrokken van de 'hevigheid' waarmee gereden word.

Indien men iets gaat wijzigen in het reglement van de M-klasse dan dit liefst zo snel mogelijk want ik ben niet zo technisch als de 'oude gediende' en zou niet weten of ik nu zo'n speciale GT tuned heb of niet? Staat die nummer om de motor zelf ook vermeld?
En anders moet ik nog een andere motor zien aan te kopen tegen de volgende keer dat ik kan meedoen.
Arno (SRL)
Arno (SRL)
Won't go
Won't go

Number of posts : 53
Registration date : 03-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

tamiya cup yellow - Pagina 2 Empty Re: tamiya cup yellow

Bericht van tamiya boy ma feb 22, 2010 12:42 pm

Ja Marc ik krijg het gevoel dat ik zondag 2 koersen gereden heb Laughing Laughing
zo echt leef ik hier in mee Very Happy
tamiya boy
tamiya boy
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 394
Registration date : 04-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

tamiya cup yellow - Pagina 2 Empty Re: tamiya cup yellow

Bericht van addicted2blue ma feb 22, 2010 1:05 pm

@Arno,

Je moet geen andere motor aankopen ze, ik ga tegen de volgende wedstrijd mijn gewone niet demonteerbare motor inbouwen.
Probleem opgelost en geen verdere discuties nodig.
Uiteindelijk ligt de beslissing bij de organisatie van wat ze met mijn punten gaan doen, nietig verklaren waardoor jullie allemaal 'n plaatsje voordeel doen of ze laten gelden omdat ik toch zelf heb voorgesteld om te stoppen met rijden en om als laatste te starten waar er dan niemand blijkbaar iets op tegen had.

En Arno, het zijn idd zeer plezante bakskes om mee te rijden Smile

Grtjes
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

tamiya cup yellow - Pagina 2 Empty Re: tamiya cup yellow

Bericht van mrctmd ma feb 22, 2010 1:10 pm

Idd Dirk, ook de rijders die grote stukken van circuit afsnijden of ons gebruiken als ramwagen,ook al zijn ze reeds meerdere malen gedubbeld mogen zékers een sanctie opgelegd krijgen. Das een feit. Ik hou het zelf graag sportief en dat wéét jij ook hé Dirk, Ik laat de véél snellere wagens steeds proper door hé. Want wij reden mooie duels hé Dirk zonder elkaar te raken. Dat is het voorbééld.
Hopelijk probeert iederéén het om fair en tevens sportief aan de race te komen volgende kéér. In qualificaties in onze heat viel het echt zéééééér goed méé,zelfs met nieuwe beginnende rijders. Waarvoor terechte dank. Dit mag ook ééns gezegd worden hé als positief nieuws.
Dirk was zelfs ook meerdere malen slachtoffer in de GT2,kreeg verschillende tikjes door géén baanstrook volgende rijders.
Laat ons deze prachtige Tamiya cup 2010 verder zetten met wat méér echte sportieviteit in alle klasses. Want deze hobby doen is voor ontspanning en niet om door onsportief gedrag brokken te hebben of uitgeramd te worden.
Hoofdstuk afgesloten en niet Dirk alléén als zondebok door één fout afstraffen. Op naar een volgende toffe en sportievere race(next Mc Ronse).
mrctmd
mrctmd
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 354
Age : 60
Woonplaats : Beveren-Leie
Registration date : 26-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

tamiya cup yellow - Pagina 2 Empty Re: tamiya cup yellow

Bericht van speedy_belgium ma feb 22, 2010 1:32 pm

addicted2blue schreef:@Arno,

Je moet geen andere motor aankopen ze, ik ga tegen de volgende wedstrijd mijn gewone niet demonteerbare motor inbouwen.
Probleem opgelost en geen verdere discuties nodig.
Uiteindelijk ligt de beslissing bij de organisatie van wat ze met mijn punten gaan doen, nietig verklaren waardoor jullie allemaal 'n plaatsje voordeel doen of ze laten gelden omdat ik toch zelf heb voorgesteld om te stoppen met rijden en om als laatste te starten waar er dan niemand blijkbaar iets op tegen had.

En Arno, het zijn idd zeer plezante bakskes om mee te rijden Smile

Grtjes

Voor alle duidelijkheid :

Wat ik hier stel is niet tegen iemand persoonlijk, maar puur principieel :

ik was niet op de hoogte dat er iemand met een niet toegelaten motor rijdt (reglement stelt duidelijk 53068 - sport tuned of 53779 GT tuned motor).
Als compensatie achteraan starten zou ik niet toestaan. Als je met het reglement niet in orde bent, dan breng je de wagen in orde of je rijdt niet. Achteraan starten met een niet reglementaire wagen is geen optie. Als dit mag, dan start ik volgende keer wel met een 23turns achteraan Twisted Evil

Als de inbreuk is vastgesteld, waarom wordt de aangepaste sanctie dan niet toegepast ?
Resultaat had geschrapt moeten worden en Dirk had een andere motor moeten steken. Als je het aan mij was komen vragen, ik heb een reserve in mijn doos steken.

Wat gaat de discussie zijn met andere rijders als dit resultaat op het einde van het seizoen invloed heeft op de eindrangschikking ? Volgens mij moet de organisatie hier zijn verantwoordelijkheid nemen om geloofwaardig te blijven.
Voor Dirk veranderd het niet veel. Door de schrapresultaten heeft hij nog niks verloren. Andere rijders kunnen door dit voorval op het einde van het seizoen wel bekocht afkomen.
speedy_belgium
speedy_belgium
Tamiya-freak
Tamiya-freak

Number of posts : 170
Age : 55
Registration date : 12-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

tamiya cup yellow - Pagina 2 Empty Re: tamiya cup yellow

Bericht van mrctmd ma feb 22, 2010 2:00 pm

Idd, Kris. Maar wij hebben het gemeld aan Tamiya bestuur. En wij vroegen het .Inderdaad zo kan iederéén beginnen,je hebt volledig gelijk.Maar ik en collega's zeiden ook dat wij bij baillien deze wel regelmentaire motoren aankochten(zelfs iets duur,)maar wij respecteren de opgelegde regelmenten 2010. Maar volgens tamiya bestuur gingen ze die nummer opzoeken en kijken als er met zelfde nummer een demonteerbare zelfde versie bestond. Ik mailde reeds vélé winkels ,zelfs invoerders. En er was enkel de vaste niet demonteerbare moter met deze nummer.
En géén andere demonteerbare
Ja hé, Kris wie zijn wij hé ??? Betalen en moeten zwijgen zékers ??? Jammer dat dit gebeurde en dan nog van een ervaren rijder. Een beginner houd het zelfs regelmentair !! Ons treft géén schuld hé Kris. Wij reden tenslotte regelmentair hé man. Was iederéén maar zo fair. Maar hélaas. Ik had ook nog reserve motoren méé ze.Maar BLIJKBAAR moest Dirk hem niet uithalen als ik het vroeg van Tamiya organisatoren(Jan,Bart,en David hield hem zelfs op achtergrond !)


Laatst aangepast door mrctmd op ma feb 22, 2010 2:04 pm; in totaal 1 keer bewerkt
mrctmd
mrctmd
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 354
Age : 60
Woonplaats : Beveren-Leie
Registration date : 26-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

tamiya cup yellow - Pagina 2 Empty Re: tamiya cup yellow

Bericht van JurgenTRF ma feb 22, 2010 2:01 pm

Ik vond het een leuke zondag te Bredene, en het blijft een hobby voor ieder van ons. Wie maakt er al eens geen klein foutje en Fun fun fun is toch de drijfveer van de Tamiyacup. Hop naar de volgende race. Jurgen cheers

JurgenTRF
forum-noobie
forum-noobie

Number of posts : 20
Registration date : 21-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

tamiya cup yellow - Pagina 2 Empty Re: tamiya cup yellow

Bericht van speedy_belgium ma feb 22, 2010 5:33 pm

JurgenTRF schreef:Ik vond het een leuke zondag te Bredene, en het blijft een hobby voor ieder van ons. Wie maakt er al eens geen klein foutje en Fun fun fun is toch de drijfveer van de Tamiyacup. Hop naar de volgende race. Jurgen cheers

Heb je het nu over een rijdersfoutje of een inbreuk maken tegen het reglement ? scratch

Maar het was idd een spannende zondag.
speedy_belgium
speedy_belgium
Tamiya-freak
Tamiya-freak

Number of posts : 170
Age : 55
Registration date : 12-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

tamiya cup yellow - Pagina 2 Empty Re: tamiya cup yellow

Bericht van JurgenTRF ma feb 22, 2010 6:13 pm

Ik heb het over rijdersfoutjes en denk over de inbreuk van het reglement dat dit erg opgeblazen wordt en onbewust gebeurt is. Mischien gewoon strenger controleren na de 1e kwalificatie en zo worden die problemen al in het begin van de dag opgemerkt en opgelost.

JurgenTRF
forum-noobie
forum-noobie

Number of posts : 20
Registration date : 21-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

tamiya cup yellow - Pagina 2 Empty Re: tamiya cup yellow

Bericht van Jan V. ma feb 22, 2010 7:39 pm

Ik vindt eerlijk gezegd dat er wat overdreven wordt... We rijden voor de fun denk daar aan. Er zijn geen prijzen te winnen voor betere eindplaatsen, maximaal een beker op het einde van het seizoen.

Ik heb Dirk z'n motor niet laten veranderen omdat het me wel een GT Tuned leek, enkel in demonteerbare versie. Als het aan mij lag mocht hij dus op de eerste plek vertrekken in de finales, het was Dirk zelf die voorstelde om achteraan te starten. Als hij me kan bewijzen doormiddel van z'n doosje waar het itemnummer op staat dat deze motor hetzelfde itemnummer heeft dan de motor die je niet kan demonteren dan wordt er niets geschrapt. Anders wordt zijn resultaat voor de mini geschrapt. Zo simpel is het.

En Dany, blijf aub kalm het is en blijft een hobby, je kan het rustig komen melden als er iets foutiefs of niet reglementairs gebeurt, dan bekijken we het wel. En verwacht niet dat we met de tamiyacup organisatie elke kwalificatie en finale controles gaan uitvoeren en dat we dan ook nog eens alle onregelmatigheden gaan opmerken en ook nog eens toezicht gaan houden op elke reeks die gereden wordt. Dan is de fun er voor ons ook uit, we zijn ook maar vrijwilligers en dan stop ik er liever mee dan dat ik heel de dag wagens moet controleren en reeksen in de gaten moet houden ipv een leuke dag te hebben en af en toe een reeks zelf te rijden. Heb daar begrip voor aub.
Jan V.
Jan V.
Admin

Number of posts : 697
Age : 41
Woonplaats : Lier
Registration date : 06-03-08

http://www.tamiya.be

Terug naar boven Ga naar beneden

tamiya cup yellow - Pagina 2 Empty Re: tamiya cup yellow

Bericht van Olii ma feb 22, 2010 7:42 pm

Ik vond het althans nen mooie dag ! mooie resultate met ne schone F1 derbovenop !! Op naar Ronse Wink

Olii
Won't go
Won't go

Number of posts : 51
Age : 31
Woonplaats : Lier
Registration date : 28-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

tamiya cup yellow - Pagina 2 Empty Re: tamiya cup yellow

Bericht van tamiya boy ma feb 22, 2010 7:59 pm

een reglement is een reglement Exclamation
als er iemand niet in orde is vb een vijs of een body of niet orginele stukken op zijn wagen heeft enzovoort
dan moet die ook geschorst worden = geen deelname dus sorry dat klinkt hard maar ge ziet nu wat er van komt als die persoon dan een verwittiging krijgt omdat er geen origeneel stuk op zijn wagen staat
dan vind ik dat ook Dirk een vewittiging moest krijgen maar niet geschorst moet worden en dit zeg ik niet omdat Dirk een goede vriend van me is , maar gewoon iedereen gelijk voor de wet
ik zie geen verschil tussen een stomme vijs of een motor een overtreding is een overtreding

ik moet ook wel zeggen dat er niet in het reglement staat dat die motor niet open mag
of niet open zou mogen , is Dirk dan zo in de fout gegaan dat durf ik niet zo direkt zeggen Neutral
tamiya boy
tamiya boy
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 394
Registration date : 04-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

tamiya cup yellow - Pagina 2 Empty Re: tamiya cup yellow

Bericht van MisterYellow ma feb 22, 2010 8:30 pm

voor de mensen die fotokes willen zien http://tamiyaeurocup.yellowracing.be/#home
en alvast allemaal bedankt om deel te nemen

als we de volgende keer nieuwe latjes aanschaffen dan zullen we der van 12mm kopen in plaats van 6mm als ge dan een hoekje afsteekt dan vlieg je over kop. Razz
MisterYellow
MisterYellow
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 284
Age : 50
Woonplaats : Bredene
Registration date : 31-05-08

http://www.yellowracing.be

Terug naar boven Ga naar beneden

tamiya cup yellow - Pagina 2 Empty Re: tamiya cup yellow

Bericht van Jan V. ma feb 22, 2010 8:31 pm

Reglement is aangepast, Dirk krijgt nog een paar dagen de tijd om aan te tonen dat zijn motor het itemnummer had dat in het reglement staat anders wordt z'n resultaat voor de hele dag geschrapt. En meer zeg ik er niet meer over.

Goed initiatief Andy, en bedankt voor de foto's.
Jan V.
Jan V.
Admin

Number of posts : 697
Age : 41
Woonplaats : Lier
Registration date : 06-03-08

http://www.tamiya.be

Terug naar boven Ga naar beneden

tamiya cup yellow - Pagina 2 Empty Re: tamiya cup yellow

Bericht van MisterYellow ma feb 22, 2010 9:09 pm

MisterYellow
MisterYellow
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 284
Age : 50
Woonplaats : Bredene
Registration date : 31-05-08

http://www.yellowracing.be

Terug naar boven Ga naar beneden

tamiya cup yellow - Pagina 2 Empty Re: tamiya cup yellow

Bericht van Jan V. ma feb 22, 2010 9:44 pm

Ik heb ook een selectie foto's op de tamiya website gezet, maar voor alle foto's kan je op de site van Yellow Racing terecht. Het klassement komt later online.
Jan V.
Jan V.
Admin

Number of posts : 697
Age : 41
Woonplaats : Lier
Registration date : 06-03-08

http://www.tamiya.be

Terug naar boven Ga naar beneden

tamiya cup yellow - Pagina 2 Empty Re: tamiya cup yellow

Bericht van tamiya boy ma feb 22, 2010 10:07 pm

Danny goed gereden hé Wink doe zo voort
nu pas de uitslagen bekeken
tamiya boy
tamiya boy
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 394
Registration date : 04-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

tamiya cup yellow - Pagina 2 Empty Re: tamiya cup yellow

Bericht van Ludo ma feb 22, 2010 10:22 pm

én als Danny hiér nog één kéér de woorden "sportiéf" of "réglémentair" gébruikt, dan dénk ik dat ik ga ovérgéven. - pun intended Very Happy -

Hoeveel Mini's heb je momenteel, Danny?
En wanneer ga je ze terug verkopen?

....

alstublieft he zeg.
Je hebt sportief en je kan dat gaan meten in regelementair vastgestelde waarden ... en je hebt sportief als in een attitude.
Laten we nu stoppen met zagen over dat motornummer (dat lossen de betrokken mensen wel op).
De mensen die Dirk een beetje kennen, weten dat hij een sportieve rijder is, sportief als gedrag ... en meer moet dat niet zijn.

Op naar de volgende.
Ludo
Ludo
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 389
Age : 55
Woonplaats : Dworp, Vlaams-Brabant
Registration date : 07-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

tamiya cup yellow - Pagina 2 Empty Re: tamiya cup yellow

Bericht van mrctmd ma feb 22, 2010 10:30 pm

Dag Ludo, jij moeit u altijd met zaken waar jij nooit bij bent !!! Waarom dan u zo uitdrukken ??? En overgeven moet je op de juiste plaats doen en niet hier op dit forum,bahhhh Very Happy Mijn wagens verkoop ik wel wannéér ik dit wil,of moet ik éérst toestemming aan u soms vragen ??? Laughing

@Jan , ik heb nog een léég doosje ze van een gesloten vaste vertimmingsmoter GT Tuned ze. Je kan misschien dit gebruiken !!! Very Happy


Laatst aangepast door mrctmd op ma feb 22, 2010 10:33 pm; in totaal 1 keer bewerkt
mrctmd
mrctmd
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 354
Age : 60
Woonplaats : Beveren-Leie
Registration date : 26-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

tamiya cup yellow - Pagina 2 Empty Re: tamiya cup yellow

Bericht van mrctmd ma feb 22, 2010 10:31 pm

Dag Andy, bedankt man voor uw snelle service alwéér. Tof bij Yellowracing.
Nogmaals een super organisatie van den Andy.
mrctmd
mrctmd
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 354
Age : 60
Woonplaats : Beveren-Leie
Registration date : 26-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

tamiya cup yellow - Pagina 2 Empty Re: tamiya cup yellow

Bericht van Ludo ma feb 22, 2010 11:17 pm

Danny, je hebt PM.
Ludo
Ludo
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 389
Age : 55
Woonplaats : Dworp, Vlaams-Brabant
Registration date : 07-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

tamiya cup yellow - Pagina 2 Empty Re: tamiya cup yellow

Bericht van Gust wo feb 24, 2010 6:13 pm

ik en mijne maat deden vorige zondag mee met de Tamya-club: best gezellig; !!!...ge ziet ons zeker terug in Ronse

Gust
forum-noobie
forum-noobie

Number of posts : 1
Registration date : 24-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tamiya cup yellow - Pagina 2 Empty Re: tamiya cup yellow

Bericht van Jan V. wo feb 24, 2010 10:06 pm

Wat denken jullie van deze?

tamiya cup yellow - Pagina 2 Dsc00210

tamiya cup yellow - Pagina 2 Dsc00211
Jan V.
Jan V.
Admin

Number of posts : 697
Age : 41
Woonplaats : Lier
Registration date : 06-03-08

http://www.tamiya.be

Terug naar boven Ga naar beneden

tamiya cup yellow - Pagina 2 Empty Re: tamiya cup yellow

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum