Tamiya.be
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

F1 reeks in Ronse

+10
ligfiets
..l3art..
David Joos
flyingjohn
rc-freack
Ludo
addicted2blue
TamiyaMarino
crashingbird
Jan V.
14 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

F1 reeks in Ronse - Pagina 4 Empty F1 reeks in Ronse

Bericht van Jan V. vr maa 13, 2009 10:03 pm

Eerste onderwerp bericht herinnering :

Voor de tamiyacup in Ronse hebben we de GT1 reeks vervangen door een F1 reeks.

Het Reglement voor deze reeks is simpel:

Chassis: F102 en F103
Motor: 540 mabushi of johnson (27 turns)
Alle onderdelen buiten elektronica moeten van tamiya zijn
Wagen moet volgens de handleiding gebouwd zijn.

Je kan inschrijven via de website.

Groetjes,

Jan V.
Jan V.
Jan V.
Admin

Number of posts : 697
Registration date : 06-03-08

http://www.tamiya.be

Terug naar boven Ga naar beneden

F1 reeks in Ronse - Pagina 4 Empty Re: F1 reeks in Ronse

Bericht van addicted2blue do maa 19, 2009 11:05 pm

Ik heb maar 3 batterijtjes gereden hoor dus zoveel meer voorbereiding heb ik dan al niet hé Smile
Maar ik moet wel zeggen dat het best wel vooruit ging en leuk rijden is Smile
Ik kijk er al naar uit om er zondag mee te kunnen rijden Smile

Grtjes
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Bericht van TamiyaMarino do maa 19, 2009 11:37 pm

Ik heb er ook geweldig zin in , heb de eerste koersen niet kunnen meerijden en nu kriebelt het geweldig.Ik hoop maar dat er plaats genoeg is met zoveel volk.
Misschien kunnen we ook eerst een opwarmingsronde doen zoals in de F1 om daarna gezamelijk te starten na signaal ! Very Happy
TamiyaMarino
TamiyaMarino
Tamiya-freak
Tamiya-freak

Number of posts : 184
Registration date : 04-08-08

http://www.blok.be

Bericht van Ludo za maa 21, 2009 7:31 pm

welke foambandjes kan je op de F103 gebruiken?
Ik veronderstel dat je verschillende wielen hebt voor vooraan en achteraan en dan nog verschillende hardheden van foamdensiteit?
Mocht er iemand Tam-nummers hebben hiervan, dikke merci Very Happy

En welke F1-body's? of bestaat er maar één, dewelke je dan maar in een eigen kleurtje moet spuiten?
Ludo
Ludo
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 389
Registration date : 07-03-08

Bericht van alwin za maa 21, 2009 8:46 pm

Uit de handleiding:

50441 - RD 3630 Front Sponge Tire (2 pcs.)
9805476 - Rear Tire (2 pcs.)

53128 - F1 Front 3630 HBR Medium Sponge Tires (2 pcs.)
53129 - F1 Rear 3645 HBR Soft Sponge Tires (2 pcs.)
53134 - F1 Front 3630 HBR Soft Sponge Tires (2 pcs.)
53135 - F1 Rear 3645 HBR Medium Sponge Tires (2 pcs.)

Succes,
Alwin
alwin
alwin
Tamiya-contaminated
Tamiya-contaminated

Number of posts : 137
Registration date : 09-04-08

F1 reeks in Ronse - Pagina 4 Empty grip in de F1 reeks

Bericht van crashingbird ma maa 23, 2009 2:45 pm

David Joos schreef:.....Als ik me niet vergis gebruikten we vroeger dat bruine smeermiddel van Trinity.....

Dat 'wondermiddel' bleek toch niet goed te werken gisteren....heb je ook eens Jack the Gripper oid geprobeerd ?

John had de standaard achterbanden (die zaten nog ongelijmd in de 10j oude kit die we kochten!!) en deze voldeden ruimschoots na enkele smeerbeurten.
De voorbanden van z'n 'F' -type zijn wel de mediums 53128, omdat die standaard voorbanden zoals op zijn andere 103 ( de echte Ferrari) niet veel soeps zijn, teveel onderstuur, zelfs na smeren.
Die mediums vooraan smeren we echter niet, die geven voldoende grip.

En waarom reden die F103GT's met rubberbanden eigenlijk zo slecht ? Alle wagens werden toch door ervaren mensen bestuurd ? Of is die combinatie met touring rubberbandjes niet zo goed ?

groet,
Kurt
crashingbird
crashingbird
Tamiya-contaminated
Tamiya-contaminated

Number of posts : 105

F1 reeks in Ronse - Pagina 4 Empty nabeschouwingen F1 te Ronse

Bericht van crashingbird ma maa 23, 2009 3:59 pm

't Was plezierig om gisteren een paar F1's en enkele andere exotische modellen te zien rondscheuren bij MCRonse!

Onze ervaringen :
zoon John (die vorige winter zijn eerste 1/12 wedstrijdjes reed + nu al een 3-tal jaar 2X4 offroad rijdt) heeft het meeste plezier in alles wat achterwielaangedreven is. Zeker de F103 blijkt hem goed te liggen.
Getuige hiervan zijn John zijn F1-resultaten van gisteren :

Zonder problemen naar pole positie !

finale 1 : wat na de start enkele ronden spannend was en voor de nummers 1 en 2 vrij zenuwslopend ! John (P1) had last van een stroef lopende motor, hij had echt een trage lawaaierige wagen, waardoor Dirk (P2)zich regelmatig verslikte bij inhaalpogingen op de rechte lijn met wat onbedoelde tikjes tot gevolg (John maakte zich héééél breed om z'n positie toch te behouden Cool ) Het was bijna echte F1 !!!!!!
Maar 1 spijtig tikje teveel waarbij John gedraaid stond en weg was Dirk, dus uiteindelijk P2 voor John.

finale 2 : onbedreigd naar de overwinning Exclamation

finale 3 : wat een herhaling van finale 2 zou worden, eindigde met een nachtmerrie: halfweg koers knalt John bovenop de voet van een baaninzetter -> ophanging gebroken, einde race pale

besluit : de pole rijden + de snelste rondetijden in alle finales , nl : 16.47 (met trage motor) 15.72" en 15.53" (= rondetijden die bijna niet onderdoen voor de GT2 klasse !!!!!!) -> dit smaakt gewoon naar meer !

Op naar de volgende F1 wedstrijd!
crashingbird
crashingbird
Tamiya-contaminated
Tamiya-contaminated

Bericht van speedy_belgium ma maa 23, 2009 5:39 pm

crashingbird schreef:[
En waarom reden die F103GT's met rubberbanden eigenlijk zo slecht ? Alle wagens werden toch door ervaren mensen bestuurd ? Of is die combinatie met touring rubberbandjes niet zo goed ?

groet,
Kurt

Die GT met de rubberbanden geeft te weinig grip.
Met de moussebanden op zo'n smeerbaan te veel grip (dus griprol).
Nog geprobeerd om tussen elke heat de voorbanden volledig proper te krijgen (bijna onbegonnen werk)
Dan kon je 3 a 4 ronden goed rijden (het aantal ronden dat de F1's min of meer te volgen waren). Daarna was het gedaan.

Je mag ook niet vergeten dat de F1's nog het voordeel hebben van een lager zwaartepunt en bredere achteras.
Dus het was sowieso een race op 2 fronten. F1's en GT's.
speedy_belgium
speedy_belgium
Tamiya-freak
Tamiya-freak

Number of posts : 170
Registration date : 12-03-08

Bericht van Ludo ma maa 23, 2009 6:45 pm

ik heb even een heat mogen rijden met de F1 van Dirk en heb dat met veel plezier gedaan. 'k Was zelfs niet laatst Very Happy

Afijn, smaakt ook naar meer inderdaad, maar ik vrees een beetje voor de kosten. Dat F103-chassis lijkt me niet direct het meest stevige, zeker niet in combinatie met de F1-body.
'k Zag de crash van John, en elke wagen zou daarvan schade ondervonden hebben, meen ik, maar de F1-F103 leek me toch wel erg fragiel.

Ik ben net een beetje aan het proberen om m'n wagenpark wat te verkleinen, zeker omdat ik ook graag offraod rij ... en als ik dan ook weer een stock reserveonderdelen moet voorzien voor de F103 dan vind ik dat wat minder.

Maar ik hoop met jullie dat we de F103-klasse, liefst dan wel de F1-versie, regelmatig mogen zien aantreden.
Alleen al voor de oefening. Met dat bakje van Dirk rijden was een training in stuurkunst Smile alleen al.

ivm de motorkeuze: ik zou er zeker ook geen 23T in steken, persoonlijk (John wellicht wel maar hij is een klasse apart IMHO Smile ) maar misschien dat een sporttuned een beetje meer pit kan geven dan de standaard mabushi.
à essayer, zou'k zeggen.
Ludo
Ludo
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 389
Registration date : 07-03-08

Bericht van crashingbird ma maa 23, 2009 9:36 pm

Ludo schreef:.... maar ik vrees een beetje voor de kosten. Dat F103-chassis lijkt me niet direct het meest stevige, zeker niet in combinatie met de F1-body.
'k Zag de crash van John, en elke wagen zou daarvan schade ondervonden hebben, meen ik, maar de F1-F103 leek me toch wel erg fragiel......
.

Valt eigenlijk wel mee Ludo ,
we zijn al een 4tal keer gaan rijden in Ronse deze winter, ook gaat steeds de F103 mee, en regelmatig heeft die voortrein het hard te verduren gekregen, veel tegen en soms ook eens over de boarding knallen...(ja, ik rij er ook al eens mee zulle Embarassed ) John dan wel een beetje rapper nog dan met mabuchi gisteren, meestal met een rebuildable 27t.
Maar gisteren was het eigenlijk de eerste keer dat er effectief iets brak (was dan ook full speed én frontaal nog ...)
Normaal gezien zit er voldoende flex in die boven-armkes, gisteren was het net iets té hard.
Wel heb ik die bovenarmkes al een paar keer moeten 'bijplooien', jawel, dat gaat, ongelooflijk eigenlijk hoe het materiaal de juiste sterkte heeft!
Nu heb ik zap rose uit mijn bak gehaald, de brokken gelijmd, gaatje of 2 geboord en kleine staalnageltjes (van Tamiya Wink ) ingelijmd, zien of dat duurzaam is (ik twijfel toch nog, dus eerst eens proberen hé)
Niet echt competitie-minded misschien, maar voor een fun-klasse moet je geen honderden euro's aan wisselstukken hebben, beetje improviseren en repareren kan ook hé !

Zeker meedoen volgende keer, keep pancars alive Cool Cool Cool
Waarom hebben ze toch ooit touring uitgevonden, zo complex dat afstellen, bij F103 e.d. is't veel eenvoudiger : banden smeren en rijden maar!! Nu en dan links/rechts de bandjes wisselen zodat ze gelijk afslijten!
En naar snelheid toe : ik was zelf versteld dat de rondetijden slechts 1 seconde boven die van de snelste 4X4 touring liggen , en dat dan met de eenvoudigste en lichtste motor van al : Mabuchi/Johnson !!!!!
't Is enkel wat moeilijker in het aanleren, het sturen is wel heel nerveus te noemen, maar zoals David ook al ergens postte : met 2X4 leren rijden geeft voordeel in andere klasses achteraf!
crashingbird
crashingbird
Tamiya-contaminated
Tamiya-contaminated

Bericht van addicted2blue ma maa 23, 2009 11:45 pm

Het was 'n zeer fijn F1 dagje.
Heb met enkel standaard bandjes gereden en deze waren enkel zaterdag avond ingesmeerd Smile
Met een F1 moet je idd zoveel mogelijk de ideale lijn rijden en dit zonder iets te raken, en je ziet dat je met zo'n standaard motortje best wel snel kunt zijn.
19 ronden terwijl de snelste GT2 piloot (david joos) 20 ronden deed, lijkt me zekerst niet slecht om het toch bij dat motortje te houden.

Dit wil ik toch ook wel effe kwijt

Toch wel spijtig steeds te moeten vaststellen dat men niet uit de weg wilt gaan als er 'n snellere achter iemand hangt.
Met zulk onsportief rijgedrag vraag je uiteindelijk om aangetikt te worden terwijl dat nu net hetgeen is wat je niet zou moeten doen om je voorligger iets duidelijk te maken. JAMMER.
En dit gebeurde jammer genoeg niet alléén in de F103 klasse.
Zo heeft het ook geen zin als je al op een ronde achterstand van je voorligger/achterligger rijd je dan met die voorligger/achterligger in de clinch wilt gaan.
Het moet sportief blijven op alle vlakken en het zou ook fijn zijn moest men in de toekomst een snellere doorlaten zonder dat men enkele ronden na elkaar iets aan het duidelijk maken is want dat noem ik absoluut niet sportief.
Zelf heb ik er absoluut geen probleem mee om iemand voor te laten die sneller is, er zijn er altijd die sneller kunnen rijden en vind ik het normaal als je ze ziet naderen je dan plaats maakt voor een propere inhaal actie.
Anders zet je voor die snellere piloot punten op het spel en dat is nu net niet de bedoeling op 'n tamiyacup.

Grtjes
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Bericht van Alonso di maa 24, 2009 7:46 am

Van mij hebde niks kunnen zeggen he moat van keer ! Very Happy
In de B finale had ik trouwens ook iemand die nooit afgaf, op die moment doe je wat je kunt maar als je dan bekijkt dat ik 1 ronde achter lag op de 1ste kon ik die verloren tijd best wel gebruiken. (moest ik niet in de kant rijden) Achteraf gezien heb ik met 3 tanden op de pinion minder 2de gereden hehe. Twas een heel fijne dag, hopelijk volgende keer ook een F1 reeks dan ben ik erbij!

Alonso
Won't go
Won't go

Number of posts : 85
Registration date : 02-12-08

Bericht van crashingbird di maa 24, 2009 8:03 am

addicted2blue schreef:

Dit wil ik toch ook wel effe kwijt

Toch wel spijtig steeds te moeten vaststellen dat men niet uit de weg wilt gaan als er 'n snellere achter iemand hangt.
Met zulk onsportief rijgedrag vraag je uiteindelijk om aangetikt te worden terwijl dat nu net hetgeen is wat je niet zou moeten doen om je voorligger iets duidelijk te maken. JAMMER.
Zo heeft het ook geen zin als je al op een ronde achterstand van je voorligger/achterligger rijd je dan met die voorligger/achterligger in de clinch wilt gaan.

Dirk, ik ben zeker dat je hier mijn zoon John bedoelt, en ik voel mij verplicht hier op te antwoorden :

-> als je op p 1 rijdt mag je je plaats verdedigen, p2 moet maar afwachten met inhalen totdat p1 een fout maakt , of op een plaats waar het echt kan ! ( en de rrechte lijn in ronse is vrij kort hoor, + het is een moeilijk parcours om zuiver in te halen )
-> in de gt2 in de laatste finale moest je maar rapper en foutloos rijden, dan had john je geen 2 keer opnieuw moeten inhalen, hij moet toch niet op de rem ????

-> voor de rest wil ik het met je verder uitpraten via pm, ik ga geen forum oorlog ontketenen!

Met sportieve groet,
Kurt, de pa van John
crashingbird
crashingbird
Tamiya-contaminated
Tamiya-contaminated

Bericht van speedy_belgium di maa 24, 2009 8:05 am

addicted2blue schreef:Dit wil ik toch ook wel effe kwijt

Het moet sportief blijven op alle vlakken en het zou ook fijn zijn moest men in de toekomst een snellere doorlaten zonder dat men enkele ronden na elkaar iets aan het duidelijk maken is want dat noem ik absoluut niet sportief.
Zelf heb ik er absoluut geen probleem mee om iemand voor te laten die sneller is, er zijn er altijd die sneller kunnen rijden en vind ik het normaal als je ze ziet naderen je dan plaats maakt voor een propere inhaal actie.
Anders zet je voor die snellere piloot punten op het spel en dat is nu net niet de bedoeling op 'n tamiyacup.
Grtjes

Dan wil ik ook effe 1 ding kwijt :

Toch spijtig dat sommige piloten niet het fatsoen hebben om effe te wachten om op de goeie plek in te halen.
Voor sommige piloten is het blijkbaar ook niet genoeg als de tragere piloot iets breder gaat.
Zij hebben de ganse breedte van de baan nodig om in te halen. Ja dan wordt het wel moeilijk he.

Ik dacht dat de F1 reeks van afgelopen zondag als FUN klasse bedoeld was en niet als wedstrijdklasse.

Blijkbaar is het begrip "fun" voor iedereen niet hetzelfde. scratch
speedy_belgium
speedy_belgium
Tamiya-freak
Tamiya-freak

Bericht van addicted2blue di maa 24, 2009 12:41 pm

@ speedy_belgium, ik weet niet wie je bent maar ik persoonlijk geef iederéén de tijd om in de eerst volgende bochten een beetje ruimer te laten gaan zodat ik op 'n propere manier kan voorbij gaan.
Als ik al verschillende keren duidelijk heb gemaakt dat ik veel sneller ben dan stel ik mij toch ook de vraag van in hoevere sportiviteit bij die fun factor komt kijken hoor.
Sneller = sneller en dan heeft het geen zin om daarover moeilijk te gaan doen.
En als men tegen mij zegt van ga maar voorbij in die lange bocht terwijl ze nog steeds in het midden van de rijbaan aan het rijden zijn dat noem ik niet bepaald plaats maken voor de snellere.
Dit terwijl men daarvoor al genoeg mogelijkheden heeft gehad om effe breder te gaan in een bocht, toch wel jammer zulke acties te moeten vaststellen terwijl men toch al enige ervaring heeft in R/C.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Bericht van speedy_belgium di maa 24, 2009 1:41 pm

addicted2blue schreef:@ speedy_belgium, ik weet niet wie je bent maar ik persoonlijk geef iederéén de tijd om in de eerst volgende bochten een beetje ruimer te laten gaan zodat ik op 'n propere manier kan voorbij gaan.
Als ik al verschillende keren duidelijk heb gemaakt dat ik veel sneller ben dan stel ik mij toch ook de vraag van in hoevere sportiviteit bij die fun factor komt kijken hoor.
Sneller = sneller en dan heeft het geen zin om daarover moeilijk te gaan doen.
En als men tegen mij zegt van ga maar voorbij in die lange bocht terwijl ze nog steeds in het midden van de rijbaan aan het rijden zijn dat noem ik niet bepaald plaats maken voor de snellere.
Dit terwijl men daarvoor al genoeg mogelijkheden heeft gehad om effe breder te gaan in een bocht, toch wel jammer zulke acties te moeten vaststellen terwijl men toch al enige ervaring heeft in R/C.
Dat was ik inderdaad (Kris). Volgens mij zat je nog maar van de bocht voorbij de finish achter mij. In die 2e bocht is voor een 103GT geen plaats voor breed te gaan.
Als ge dan perse in die lange bocht voorbij wilt, dan kan ik op dat moment enkel wat breder gaan (een bruusk uitwijkmaneuver is daar uitgesloten met een GT)
In de volgende bocht was plaats genoeg, maar dat duurde blijkbaar te lang.
't was misschien een slecht idee om de F1's en de GT's samen te laten rijden, omdat die toch een heel ander rijgedrag vertoonden op de baan van Ronse.

Als ik jouw dermate gehinderd heb dat je overwinning in gevaar kwam, mijn excuses dan daarvoor. Dat was zeker niet mijn bedoeling.
Ik probeer gewoon te racen en fun te hebben.

Maar ik zal mij volgende keer wel beperken tot de mini klasse. Daar zijn er blijkbaar om één of andere reden veel minder problemen...
speedy_belgium
speedy_belgium
Tamiya-freak
Tamiya-freak

Bericht van addicted2blue di maa 24, 2009 11:06 pm

@ Kris, ik reed al langer dan het recht stuk achter u en mij was het zekerst ook om de fun te doen en niet zozeer om de eerste te kunnen zijn, maar als 1ste te mogen eindigen daar zegt niemand neen tegen hé.

Voor mij persoonlijk was het 'n spijtig voorval waardoor mijn voorste ophanging niet meer correct in elkaar zat en getuige daarvan was een geratel waardoor ik niet meer mijn volle vermogen kon benutten.
Ik moest op dat moment zowiezo blijven verder rijden om op de eerste plaats te mogen eindigen want John was in de 2é en 3é finale idd sneller dan mij.

Heb er zekerst ook geen probleem mee dat de F103GT samen met de F1 rijden, er werdt voldoende ruimte gemaakt (op een paar keer na, maar dat heeft dan niets met u te maken) om er met z'n allen een fijne wedstrijd van te maken.

En ik hoop vooral dat deF103 nog aan bod zal komen in dit race seizoen want het was een zeer fijne klasse om mee te rijden.

Grtjes
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Bericht van TamiyaMarino vr maa 27, 2009 8:38 pm

Ik sla al zeker een mea culpa want heb zo nu en dan verschrikkelijk slechte maneuvers gedaan in de F1.Ik ben zo eens int midden van het rechte stuk beland zodat Kris tegen mij botste.Twas dan ook de eerste keer dat ik met een 2wd op circuit reed net als de eerste keer met een mini met voorwielaandrijving.Die combinatie maakte het natuurlijk voor mij wat moeilijker dan normaal.Ik verontschuldig mij dan ook aan iedereen die ik mogelijk eens in de weg gereden heb.De volgende keer zal het wel beter gaan , op het einde van de finale reeksen begon het met de mini al zeer goed te gaan en de 2wd zal nog wat oefening vragen. Very Happy
TamiyaMarino
TamiyaMarino
Tamiya-freak
Tamiya-freak

Number of posts : 184
Registration date : 04-08-08

http://www.blok.be

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud