TamiyaCup 2 - Yellow Racing (Bredene) - 12 Februari
+10
Dafke
mrctmd
addicted2blue
MisterYellow
ErikJan
bluejay
Ally
bart loomans
andy
Jan V.
14 plaatsers
Tamiya.be :: Tamiya RC Racing :: TamiyaCup :: TamiyaCup 2012
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
TamiyaCup 2 - Yellow Racing (Bredene) - 12 Februari
Eerste race is gereden, tijd om de inschrijvingen voor de 2de race van het seizoen te openen...
Deze wordt gereden bij club Yellow Racing te Bredene, inschrijven kan op http://www.tamiya.be
Vergeet vooral geen transpondernummer of frequentie in te vullen... (als je het wel vergeet wordt je inschrijving niet geaccepteerd).
Deze wordt gereden bij club Yellow Racing te Bredene, inschrijven kan op http://www.tamiya.be
Vergeet vooral geen transpondernummer of frequentie in te vullen... (als je het wel vergeet wordt je inschrijving niet geaccepteerd).
Re: TamiyaCup 2 - Yellow Racing (Bredene) - 12 Februari
hallo ik ben nog wat aan het twijfelen ik heb veel zin om eens met mijn f 104 mee te doen ipv in de stockreeks maar heb enkele vragen.heb dus een carson cupmachine motor al aangekocht dus als ik het goed begrijp is deze in orde voor de f1 reeks.maar ik zit nog met alles voledig standaard uit de kit dus met een spurgear 63 t module 06 en 17 motorpinion is dit haalbaar op tapijt en hebben rubber banden ook een beetje grip mits smering (als dit toegelaten is).als dit oke is schaf ik me juist nog twee hardcase lipo batterijen aan.een hele boterham maar zou dankbaar zijn met een antwoord ,anders schrijf ik me weer in de stockreeks in .groetjes
andy- Won't go
- Number of posts : 82
Registration date : 18-01-11
andy schreef:hallo ik ben nog wat aan het twijfelen ik heb veel zin om eens met mijn f 104 mee te doen ipv in de stockreeks maar heb enkele vragen.heb dus een carson cupmachine motor al aangekocht dus als ik het goed begrijp is deze in orde voor de f1 reeks.maar ik zit nog met alles voledig standaard uit de kit dus met een spurgear 63 t module 06 en 17 motorpinion is dit haalbaar op tapijt en hebben rubber banden ook een beetje grip mits smering (als dit toegelaten is).als dit oke is schaf ik me juist nog twee hardcase lipo batterijen aan.een hele boterham maar zou dankbaar zijn met een antwoord ,anders schrijf ik me weer in de stockreeks in .groetjes
Rubber banden met 'smering' werkt wel maar Tamiya foam banden met smering is echt veel sneller.
63T met een 17 pinion is ok hoor...
Groeten,
Bart
bart loomans- forum-noobie
- Number of posts : 11
Registration date : 21-12-11
Als je de carsoncup motor na 3 batterijen wil weggooien gaat dat ok zijnbart loomans schreef:andy schreef:hallo ik ben nog wat aan het twijfelen ik heb veel zin om eens met mijn f 104 mee te doen ipv in de stockreeks maar heb enkele vragen.heb dus een carson cupmachine motor al aangekocht dus als ik het goed begrijp is deze in orde voor de f1 reeks.maar ik zit nog met alles voledig standaard uit de kit dus met een spurgear 63 t module 06 en 17 motorpinion is dit haalbaar op tapijt en hebben rubber banden ook een beetje grip mits smering (als dit toegelaten is).als dit oke is schaf ik me juist nog twee hardcase lipo batterijen aan.een hele boterham maar zou dankbaar zijn met een antwoord ,anders schrijf ik me weer in de stockreeks in .groetjes
Rubber banden met 'smering' werkt wel maar Tamiya foam banden met smering is echt veel sneller.
63T met een 17 pinion is ok hoor...
Groeten,
Bart
Bij ons op GTM rij je een cc kapot met 93/25 (3,72). 93/23 (4,04) is doenbaar maar al op het randje qua temp.
En dat dus op een groter circuit (25x12) dan YR (20x10).
Een cc doet 4000rpm meer dan een tincan.
Dus zak minimaal 1 tand naar 16 (dan kom je op 3,93) of zo en hou de temp in het oog.
Als je een cc eenmaal overbelast gaat de performantie stevig naar beneden ...
just my 2ct
mijn doel is ook niet om de lat heel hoog te leggen maar meer om eens een andere ervaring op te doen en de f1 reeks lijkt me wel tof.ik ga er nog eens een nachtje over slapen denk ik oja is het nog zo dat je met een geldig aankoopbewijs geen startgeld moet betalen ?allesins bedankt voor de reacties hoor,groten
andy- Won't go
andy- Won't go
andy schreef:oja is het nog zo dat je met een geldig aankoopbewijs geen startgeld moet betalen ?
Dat is dit seizoen enkel als je in de GT2 reeks met een TA06 uit een belgische winkel aan de start komt. (staat in het reglement) -> zeker eens lezen voor je deelneemt ...
Jan V. schreef:andy schreef:oja is het nog zo dat je met een geldig aankoopbewijs geen startgeld moet betalen ?
Dat is dit seizoen enkel als je in de GT2 reeks met een TA06 uit een belgische winkel aan de start komt. (staat in het reglement) -> zeker eens lezen voor je deelneemt ...
Dan zou ik deze tekst wel van de website halen:
De rijders van de F1 reeks die een geldig aankoopbewijs van een belgische winkel voor hun wagen kunnen laten zien, hoeven geen inschrijvingsgeld voor de races betalen.
Staat op de eerste pagina na de index pagina.
andy schreef:hallo ik ben nog wat aan het twijfelen ik heb veel zin om eens met mijn f 104 mee te doen ipv in de stockreeks maar heb enkele vragen.heb dus een carson cupmachine motor al aangekocht dus als ik het goed begrijp is deze in orde voor de f1 reeks.maar ik zit nog met alles voledig standaard uit de kit dus met een spurgear 63 t module 06 en 17 motorpinion is dit haalbaar op tapijt en hebben rubber banden ook een beetje grip mits smering (als dit toegelaten is).als dit oke is schaf ik me juist nog twee hardcase lipo batterijen aan.een hele boterham maar zou dankbaar zijn met een antwoord ,anders schrijf ik me weer in de stockreeks in .groetjes
In Vosselaar zal 63-16 nog net gaan, maar bij YR zul je eerder aan 15T moeten denken. Probeer indoor inderdaad een verhouding groter dan 1:4 aan te houden anders is de CC motor echt zo kapot.
Ik heb ik Vosselaar gereden met de rubberbanden, voor standaard en achter Tamiya soft. en reed daar met de CC motor de snelste rondjes boven de 13 sec. Met de standaard type A foam rondom was ik gelijk 2 sec per ronde sneller, en in de wedstrijd was dat nog niet snel genoeg.
F1 is wel een heel leuke klasse om mee te rijden, maar de eerste prioriteit op een tapijt circuit is je banden goed krijgen.
ErikJan- Won't go
- Number of posts : 58
Registration date : 06-09-11
bluejay schreef:Jan V. schreef:andy schreef:oja is het nog zo dat je met een geldig aankoopbewijs geen startgeld moet betalen ?
De rijders van de F1 reeks die een geldig aankoopbewijs van een belgische winkel voor hun wagen kunnen laten zien, hoeven geen inschrijvingsgeld voor de races betalen.
Dat zal ik straks eens doen als ik de files heb getrotseerd
ik denk dat ik eerst nog ens voor de stockreeks ga en eerst eens even mijn f104 afstel op training qua banden enzo tis ook niet de bedoeling dat iedereen mij vijf keer dubbelt he goetjes bedankt voor de reacties
andy- Won't go
nu zondag 29/01 is er training voor de tamiyacup bij Yellowracing.
onze zaal is open vanaf 10 uur tot 16 uur
iedereen welkom
er is ook algemene vergadering van yellowracing
onze zaal is open vanaf 10 uur tot 16 uur
iedereen welkom
er is ook algemene vergadering van yellowracing
@Andy,
zal het telsysteem deze zondag ook gebruikt kunnen worden?
addicted2blue- Beyond salvation
- Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08
Jan V. schreef:bluejay schreef:Jan V. schreef:andy schreef:oja is het nog zo dat je met een geldig aankoopbewijs geen startgeld moet betalen ?
Dat zal ik straks eens doen als ik de files heb getrotseerd
Ik zie dat het trotseren van de files u goed gelukt is
addicted2blue schreef:@Andy,
Ik zal het mee brengen
MisterYellow schreef:addicted2blue schreef:@Andy,
Ik zal het mee brengen
Merciekes hé
is de audi tt r body toegelaten in de stock?er hangen allesins dtm stickers aan dus...... Grtz
andy- Won't go
Hallo Andy uit Beitem : eerst was het de bedoeling om enkel touring body's toe te laten in de stock en GT body's in de GT2...
Maar meerdere stock piloten vonden dit idee niet goed, dus hebben we terug alle body's toegelaten behalve de GT1 subary legacy body..
Maar meerdere stock piloten vonden dit idee niet goed, dus hebben we terug alle body's toegelaten behalve de GT1 subary legacy body..
mrctmd- Beyond salvation
- Number of posts : 354
Registration date : 26-03-08
andy- Won't go
is er nu een huurtransponder voor mij beschikbaar in bredene,? groetjes
andy- Won't go
Yellowracing heeft zijn eigen huurtransponders. dus dat zou geen probleem mogen zijn.
Dafke- Beginner
- Number of posts : 40
Registration date : 23-01-11
Wordt de FWD en de GT2 samen gevoegd in 1 reeks of gaan die reeksen toch apart gehouden worden?
Sorry, maar ik kan niet morgen komen
Ik vergeet niet voor de snelheidsregelaar
Ik heb nog enkele stukken voor de F103....
Tot straks
Ik vergeet niet voor de snelheidsregelaar
Ik heb nog enkele stukken voor de F103....
Tot straks
ligfiets- Won't go
- Number of posts : 84
Registration date : 11-12-08
Een dikke proficiat aan alle leden van yellowracing...
Het was een geslaagde dag...ondanks mijn kapotte diff in mijn FF03...
Heb ik toch zeker een leuke dag gehad met de GT02...
Het was een geslaagde dag...ondanks mijn kapotte diff in mijn FF03...
Heb ik toch zeker een leuke dag gehad met de GT02...
DLM- Beginner
- Number of posts : 45
Registration date : 27-05-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» TamiyaCup 2 - Yellow (Bredene) - 10 februari 2013
» TamiyaCup YELLOW RACING (Bredene)
» TamiyaCup - Yellow Racing Bredene (27/02/2011)
» Round 2: TamiyaCup Bredene
» TamiyaCup YellowRacing (Bredene)
» TamiyaCup YELLOW RACING (Bredene)
» TamiyaCup - Yellow Racing Bredene (27/02/2011)
» Round 2: TamiyaCup Bredene
» TamiyaCup YellowRacing (Bredene)
Tamiya.be :: Tamiya RC Racing :: TamiyaCup :: TamiyaCup 2012
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: