Tamiya.be
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spektrum SR3001 Pro DSM icm LRP A.I. Brushless Pro Reverse digital ESC en savox SC1257 servo

2 plaatsers

Ga naar beneden

Spektrum SR3001 Pro DSM icm LRP A.I. Brushless Pro Reverse digital ESC en savox SC1257 servo Empty Spektrum SR3001 Pro DSM icm LRP A.I. Brushless Pro Reverse digital ESC en savox SC1257 servo

Bericht van carborush wo mei 19, 2010 9:40 am

mijn M-05 chassis icm met futuba zend materiaal en LRP A.I. Brushless Pro Reverse digital ESC en savox SC1257 servo werken prima
bedoeling is om de futuba ontvanger te vervangen met een spektrum ontvanger zodat ik de zendmodule in mijn zender niet telkens moet omwisselen als ik mijn GT2 wil besturen.
maar als ik de ontvanger vervang door een Spektrum SR3001 Pro DSM loopt het fout bij de besturing van de mini.
telkens als ik zeer snel links rechts stuur slaag de servo terug naar neutraal, dit zeer kort na mekaar en altijd opnieuw tot ik de zender terug neutraal zet.
het groene lampje op de spektrum ontvanger gaat ook telkens aan uit knipperen alsof de connectie weg lijkt te vallen. als ik traag stuur werkt alles prima.
heb al enkele tests zitten doen om uit te sluiten welk onderdeel nu juist voor de storing zorgt, maar voorlopig niet echt iets gevonden :

-de spektrum ontvanger met de LRP ESC op een andere savox servo(Savöx SC-1251MG ‘Low Profile’) werkt wel zonder probleem, al is deze servo wel ietsje trager
-de spektrum ontvanger met een tekin pro esc en de Savöx SC-1251MG ‘Low Profile’ servo werkt ook prima
-met futuba zend materiaal en LRP A.I. Brushless Pro Reverse digital ESC en savox SC1257 servo werkt het ook goed, al moet ik wel zeggen dat ik eerst de esc en de ontvanger van plaats heb moeten wissellen in het mini chassis vooraleer het zonder storing werkte (+het oppinnen van de transponder maakte het nog erger)

iemand idee wat er kan mis zijn ? of aan welk onderdeel of combinatie van onderelen het zou kunnen liggen ?
servo te snel voor de LRP ESC ofzo ?
carborush
carborush
Tamiya-freak
Tamiya-freak

Number of posts : 157
Woonplaats : Gent
Registration date : 29-11-09

https://s1225.photobucket.com/albums/ee388/bananairbrush/

Terug naar boven Ga naar beneden

Spektrum SR3001 Pro DSM icm LRP A.I. Brushless Pro Reverse digital ESC en savox SC1257 servo Empty Re: Spektrum SR3001 Pro DSM icm LRP A.I. Brushless Pro Reverse digital ESC en savox SC1257 servo

Bericht van addicted2blue wo mei 19, 2010 10:24 am

Je kunt geen futaba zendmodule linken aan 'n spectrum ontvanger, of andersom.
Je moet dus zowel de zendmodule als ontvanger van éénzelfde merk hebben, anders loopt het mis.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Spektrum SR3001 Pro DSM icm LRP A.I. Brushless Pro Reverse digital ESC en savox SC1257 servo Empty Re: Spektrum SR3001 Pro DSM icm LRP A.I. Brushless Pro Reverse digital ESC en savox SC1257 servo

Bericht van carborush wo mei 19, 2010 10:43 am

jaja weet ik :
tis wel de bedoeling om futaba met futaba en spektrum met spektrum te doen, en zo heb ik de tests ook gedaan
(combineren van de modules lukt gewoon niet want ene is HRS en andere is PPM en dan krijg ik gewoon geen verbinding)
vandaar dat ik ook op beide wagens een spektrum ontvanger wil net om niet altijd de futuba en spektrum module in de zender te moeten wisselen
opzich een kleine moeite, maar als ik dat op een tamiya cup telkens 10tal keer moet doen, loopt het gegarandeert wel eens fout met de stekkertjes van de module in de zender ofzo...
carborush
carborush
Tamiya-freak
Tamiya-freak

Number of posts : 157
Woonplaats : Gent
Registration date : 29-11-09

https://s1225.photobucket.com/albums/ee388/bananairbrush/

Terug naar boven Ga naar beneden

Spektrum SR3001 Pro DSM icm LRP A.I. Brushless Pro Reverse digital ESC en savox SC1257 servo Empty Re: Spektrum SR3001 Pro DSM icm LRP A.I. Brushless Pro Reverse digital ESC en savox SC1257 servo

Bericht van carborush wo mei 19, 2010 10:55 pm

zou het kunnen dat de servo bij het zeer snel bewegen te veel stroom vraagt en zo de ontvanger doet uitvallen ?
is dat eventueel op te lossen door een spektrum voltage drop beschermer ?
zoiets dus : link
carborush
carborush
Tamiya-freak
Tamiya-freak

Number of posts : 157
Woonplaats : Gent
Registration date : 29-11-09

https://s1225.photobucket.com/albums/ee388/bananairbrush/

Terug naar boven Ga naar beneden

Spektrum SR3001 Pro DSM icm LRP A.I. Brushless Pro Reverse digital ESC en savox SC1257 servo Empty Re: Spektrum SR3001 Pro DSM icm LRP A.I. Brushless Pro Reverse digital ESC en savox SC1257 servo

Bericht van carborush zo mei 23, 2010 9:27 am

voltage drop beschermer aagehangen en probleem opgelost !
alles werkt perfect
carborush
carborush
Tamiya-freak
Tamiya-freak

Number of posts : 157
Woonplaats : Gent
Registration date : 29-11-09

https://s1225.photobucket.com/albums/ee388/bananairbrush/

Terug naar boven Ga naar beneden

Spektrum SR3001 Pro DSM icm LRP A.I. Brushless Pro Reverse digital ESC en savox SC1257 servo Empty Re: Spektrum SR3001 Pro DSM icm LRP A.I. Brushless Pro Reverse digital ESC en savox SC1257 servo

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum