Tamiya.be
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

TAMIYA CUP 2010 regelment

+6
MisterYellow
TamiyaMarino
Jan V.
Ludo
addicted2blue
mrctmd
10 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

TAMIYA CUP 2010 regelment - Pagina 2 Empty TAMIYA CUP 2010 regelment

Bericht van mrctmd di jun 23, 2009 5:30 pm

Eerste onderwerp bericht herinnering :

Hallo beste rc collega's, Al iemand gedacht wat de regelmenten voor 2010 er gaan uitzien ?
Lipo's vrije mah en C capaciteit ? (in GT2)
Bruschles set TAMIYA (in gt2)
welke bodies (in gt2)

Zo wéét ik in wat te investeren eventuéél, bedankt Ludo De Greef voor uw steun via Michel Robijn's forum.
En Ludo indien mijn gezondheid en de gezondheidszorgen van mijn pa méévallen hoop ik iedere race te kunnen déélnemen,maar blijft gewoon als fun ze. En de sfeer gerekend dan , echt tof.

Dank u collega's, zoals Ludo en anderen mij kennen ik hou het sportief tijdens racen, soms éérder te sportief. Maar ligt niet in mijn aard om brut te rijden. Het kost tenminste iets en tis een hobby. Waarom andermans dings vernielen en zo vijanden maken hé. Ik zal in mrcz Zwevegem er niet bij zijn, nog niet alles beschikbaar.
Dus zijn er punten die in het regelment zullen van toepassing zijn,plaats het gerust hier op het mooie tamiya forum.
mrctmd
mrctmd
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 354
Age : 60
Woonplaats : Beveren-Leie
Registration date : 26-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden


TAMIYA CUP 2010 regelment - Pagina 2 Empty Re: TAMIYA CUP 2010 regelment

Bericht van Jan V. zo jun 28, 2009 7:44 pm

Inderdaad Ludo, men zal moeten wachten op een reglement Smile

Al worden goede ideeën natuurlijk altijd bekeken en onderzocht.
Jan V.
Jan V.
Admin

Number of posts : 697
Age : 41
Woonplaats : Lier
Registration date : 06-03-08

http://www.tamiya.be

Terug naar boven Ga naar beneden

TAMIYA CUP 2010 regelment - Pagina 2 Empty Re: TAMIYA CUP 2010 regelment

Bericht van mrctmd di jun 30, 2009 3:27 pm

Ondertussen voor mijn M03 Swift of TRF416 al rz en tz moter gevonden en een nieuwe Lrp quantum reverse 13turns gevonden om te monteren aan prijzeke. Ideaal voor volgend seizoen.
mrctmd
mrctmd
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 354
Age : 60
Woonplaats : Beveren-Leie
Registration date : 26-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

TAMIYA CUP 2010 regelment - Pagina 2 Empty Re: TAMIYA CUP 2010 regelment

Bericht van Ludo di jun 30, 2009 6:40 pm

lol, ah want nu hebt ge ook al nen M-03?
Danny, toch, gij zijt nie te schatten hoor.
De keren dat gij allerlei materiaal koopt, soms in 't driedubbel zelf ...
om dan een kort tijdje erna ALLES terug te verkopen,
... dan een beetje later komt dan de bewering dat ge er helemaal mee stopt, gedaan voor altijd ...
om dan, zelfs binnen de paar weken, terug opnieuw alles nieuw te kopen. (*)

Versta me niet verkeerd: IK heb u heel graag erbij als piloot, liever dan aan de kant als toeschouwer
maar dat "alles verkopen en gedaan ermee" heb ik nu in de korte tijd dat ik u ken, al drie keer meegemaakt.
Dus als ge daar nog eens mee afkomt, dan geloof ik u nie meer zene. Very Happy

(*) Eén keer zelfs, kocht ik persoonlijk een PAK materiaal voor u, ...
't Was toen zeer graag gedaan! ... maar kort daarna vroeg ik me af "waarom heb ik dat nu allemaal gedaan?". Al de moeite van de bestelling, de betaling, naar de post rijden in Brussel om alles op te halen, Wink,
Allemaal 416-onderdelen ... en ik kan me niet herinneren dat je er één Tamiyacupmanche mee deelnam dat jaar. Very Happy Very Happy Very Happy
Ge zijt ne grapjas Wink
Ludo
Ludo
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 389
Age : 55
Woonplaats : Dworp, Vlaams-Brabant
Registration date : 07-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

TAMIYA CUP 2010 regelment - Pagina 2 Empty Re: TAMIYA CUP 2010 regelment

Bericht van mrctmd wo jul 01, 2009 10:54 am

Eén kéér kocht ik idd materiaal via u, en ik betaalde toch alles netjes of niet soms ? "uw uitdrukking : Al de moeite van de bestelling, de betaling, naar de post rijden in Brussel om alles op te halen"
En daarna zelfs nog één in Ronse getrakteerd ook hé ervoor. En néé Ludo waren géén 416 onderdelen. Maar van een TA05MS !!! Ik had nu inderdaad alles verkocht tot zelfs laatste schroefje met mijn pa's gezondheidstoestand. Na zo'n ongeveer 5 maanden miserie's tot en met(wil je niet méémaken hoor)ging ik ééns naar Tamiya cup op RCR Roeselare kijken en daar bood David Joos mij aan om met zijn wagen méé déél te némen,Michel Robijn verzorgde mij een body en het laden van accu's en Dirk Deceulaerde hielp mij aan een 23t moter. Waarvoor nog steeds mijn dank(da zijn echte vrienden) En azo vroeg David of ik géén interesse had in zijn wagen aankoop, vandaar rc aankopen wat gedaan. En Ludo, jij praat zovéél op forums over mij maar op msn zeg je bijna niks !!! Ik dééd nogthans u nooit kwaad hé denk ik. En als ik er mag op wijzen, dit topic gaat over regelment 2010 en niet over andere thema. Anders béter op msn discussie verder voeren hé. Liever van man tot man !!! Lol Very Happy
mrctmd
mrctmd
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 354
Age : 60
Woonplaats : Beveren-Leie
Registration date : 26-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

TAMIYA CUP 2010 regelment - Pagina 2 Empty Re: TAMIYA CUP 2010 regelment

Bericht van Ludo wo jul 01, 2009 11:50 am

jammer, jammer ... ik vrees dat Danny mijn post niet helemaal goed begreep.
Ook als je citeert, Danny, liever wat vollediger.
"al de moeite ...." .. dan moet je er ook bijzetten waarom precies ik teleurgesteld was.
Daar is best een aantal uren werk en heen en weer rijden in gegaan, in de hele bestelling en het ophalen ervan ... om dan relatief kort erna te horen dat Danny alles gewoon weer verkocht. Mij lijkt het dat een teleurgestelde reactie dan toch wel niet geheel misplaatst is.
En er stond ook zeer duidelijk bij dat ik dat GRAAG deed.
En je hebt gelijk dat we die bestelling zonder problemen en vlot afhandelden. Ik heb nooit iets anders beweerd of willen beweren.

Er bestaat een uitdrukking: "de soep wordt nooit zo heet gegeten als ze opgediend wordt". In gewone mensentaal: laat eerste altijd efkes bezinken, herlees eerst een paar keer (blaast een paar keer op uw soep) ... voor ge reageert.
(En dat geldt natuurlijk evengoed voor mezelf)
Ander zou je kunnen concluderen dat de soep slecht is ... of een boodschap niet volledig begrijpen zoals ze bedoeld is.
Om die reden staan er ook een pak smilies en knipoogjes in mijn berichtje! Ze geven aan dat de boodschap positief bedoeld is en niet als negatieve kritiek.
Die mag je niet negeren.

Ondertussen via msn even verder doorgeboomd en ik heb Danny erbij verteld dat ik teleurgesteld ben, vanuit bezorgdheid. AL dat kopen en weer verkopen van materiaal moet hem in die jaren al veel geld gekost hebben.
Maar dat is natuurlijk verder zijn zaak.
Ludo
Ludo
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 389
Age : 55
Woonplaats : Dworp, Vlaams-Brabant
Registration date : 07-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

TAMIYA CUP 2010 regelment - Pagina 2 Empty Re: TAMIYA CUP 2010 regelment

Bericht van mrctmd wo jul 01, 2009 1:49 pm

Inderdaad mijn zaak hé. Béter als ge géén ziekte hebt ze. Of dat uw pa gezond blijft. Daardoor soms te vroeg verkopingen gedaan misschien. Inderdaad in portefeuille merkbaar azo. Maar ik drink of rook nooit en heb géén enkele andere hobby. Dus ne mens moet ik wa investeren. De modelbouwzaken waar ik geréédschap kocht kunnen er maar goe bijvaren hé. Maar tenslotte zéér goed voor onze belgische nog bestaande modelbouwwinkels die alle service trachten te bieden. En tevens zéér goed om te kunnen onze sponsers van T2M enz.. te kunnen behouden om deze tamiya wedstrijden mogelijk te maken. Dank u, aan alle tamiya sponsers !!!
Laten we hier verder praten over de nuttige topic : het voorbereiden van het regelment 2010.


[edit by LDG, code-typo's]
mrctmd
mrctmd
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 354
Age : 60
Woonplaats : Beveren-Leie
Registration date : 26-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

TAMIYA CUP 2010 regelment - Pagina 2 Empty Re: TAMIYA CUP 2010 regelment

Bericht van Jan V. do jul 02, 2009 4:32 pm

Inderdaad, persoonlijke kwesties horen op msn of via mail te gaan en niet via het forum. Zo blijft het forum overzichtelijk...
Jan V.
Jan V.
Admin

Number of posts : 697
Age : 41
Woonplaats : Lier
Registration date : 06-03-08

http://www.tamiya.be

Terug naar boven Ga naar beneden

TAMIYA CUP 2010 regelment - Pagina 2 Empty Re: TAMIYA CUP 2010 regelment

Bericht van mrctmd do jul 02, 2009 11:40 pm

Hallo Jan en/of David , welke maximum mah lipo's worden toegestaan ? Om zo te weten wat te kopen. Mijn oprechte dank.
mrctmd
mrctmd
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 354
Age : 60
Woonplaats : Beveren-Leie
Registration date : 26-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

TAMIYA CUP 2010 regelment - Pagina 2 Empty Re: TAMIYA CUP 2010 regelment

Bericht van mrctmd vr jul 03, 2009 8:46 am

Zo wéét ik wat te kopen en te kunnen gebruiken, want investeren in een accu en daarna niet kunnen gebruiken is foute investering hé. Niet aanbevolen regel maar graag de vaste regel, want achteraf géén kritiek hé dan. Ik hou mij graag liefst 100% aan de regels. Vandaar dat mij voorgesteld was met bruschles setje te starten,maar door kritiek heb ik mij dan maar terug getrokken om déél te nemen in Zwevegem. Daarom dat ik vraag welke accu's om zo spoedig misschien toch nog andere races mee te doen,met voorbereiding naar 2010 toe.
mrctmd
mrctmd
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 354
Age : 60
Woonplaats : Beveren-Leie
Registration date : 26-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

TAMIYA CUP 2010 regelment - Pagina 2 Empty Re: TAMIYA CUP 2010 regelment

Bericht van Ludo za jul 04, 2009 2:50 am

Ludo
Ludo
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 389
Age : 55
Woonplaats : Dworp, Vlaams-Brabant
Registration date : 07-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

TAMIYA CUP 2010 regelment - Pagina 2 Empty Re: TAMIYA CUP 2010 regelment

Bericht van mrctmd za jul 04, 2009 5:55 pm

Idd Ludo maar aanbevolen is dit maximum toegelaten ? Denk het niet want er werd reeds met 4000,4200,4800 Lipo in 2009 gereden,vandaar de vraag om comform te zijn. En als voorbereiding 2010. Want de prijs voor 3200 of 4200 of 5000 of 8000 lipo ligt aan zelfde aankoopprijs.
mrctmd
mrctmd
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 354
Age : 60
Woonplaats : Beveren-Leie
Registration date : 26-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

TAMIYA CUP 2010 regelment - Pagina 2 Empty Re: TAMIYA CUP 2010 regelment

Bericht van MisterYellow za jul 04, 2009 6:26 pm

T2M sponsord dus staat er " Aanbevolen LiPo T2M #T2940002C 7,4v 3200MAH " wat nogal normaal is dat men de verkoop van de sponsor zijn producten wil voorop stellen.

voor de keuze van materiaal kijk ik als rijder even rond wat er zoal in het algemeen word toegelaten op de races en ik stel vast dat het enkel BK is waar ze de lipo beperken in miliamp.

dus al waar ik dan nog hoef op te letten is welke der in mijn wagens kunnen.
ik zou dus gaan voor nen goeie 4000 à 5200. ( 8000 vind ik wa veel )

als in de tamiyacup de lipo vrij blijft in milliamp dan vind ik dat goed doordat ge niet op extra kosten gejaagd word.
MisterYellow
MisterYellow
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 284
Age : 50
Woonplaats : Bredene
Registration date : 31-05-08

http://www.yellowracing.be

Terug naar boven Ga naar beneden

TAMIYA CUP 2010 regelment - Pagina 2 Empty Re: TAMIYA CUP 2010 regelment

Bericht van crashingbird za jul 04, 2009 8:36 pm

mrctmd schreef:Zo wéét ik wat te kopen en te kunnen gebruiken, want investeren in een accu en daarna niet kunnen gebruiken is foute investering hé.

......Danny, ik denk dat we ondertussen allemaal op de hoogte zijn, dat je met het beste, nieuwste en duurste materiaal aan de start wil komen in 2010, daar twijfelt niemand aan ! Rolling Eyes

Sterker nog, maak je geen zorgen meer over lipo's en hun capaciteiten, voor jou zijn ze speciaal een loodbatterij aan het ontwikkelen, eentje van 100C en 10000mA Exclamation Zo hoef je nooit meer lood toe te voegen om je wagen in balans te krijgen, deze zal direct het ideale gewicht hebben.
Niet te vergeten, 't wordt zelfs 12V, waardoor je moteurke direct in overdrive gaat vliegen. bom

Nu nog nen programmeerbare autopiloot die je 416WE naar de overwinning kan sturen cheers

En ondertussen kunt ge u aan de micro v/d telling verdienstig maken, want da doet ge heel goed ze ! Veel beter dan die computer die praat....

Succes alvast !
crashingbird
crashingbird
Tamiya-contaminated
Tamiya-contaminated

Number of posts : 105
Age : 55
Woonplaats : Mater
Registration date : 09-04-08

Terug naar boven Ga naar beneden

TAMIYA CUP 2010 regelment - Pagina 2 Empty Re: TAMIYA CUP 2010 regelment

Bericht van Ludo za jul 04, 2009 10:56 pm

'k word een beetje boos als ik die vragen blijf lezen.

Momenteel is het HUIDIGE reglement van kracht.
Daarin staat, zoals iedereen kan lezen GEEN beperking qua Lipo-capaciteot, enkel een paar aanbevolen prima lipo's.

Verder kan en wil men voorlopig nog geen voorspellingen doen voor het reglement van 2010 ... zoals hier al ergens letterlijk staat. 't Heeft geen nut om daar te blijven achter vragen.

En dat blijft dan toch gebeuren?
Ok, als vriendelijk vragen niet helpt, dan gebruik ik m'n moderator-eigenschappen.

Maak maar een nieuw topic aan tegen het einde van 2009 waarin voorstelen voor het nieuwe reglement kunnen gelanceerd worden.
Ludo
Ludo
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 389
Age : 55
Woonplaats : Dworp, Vlaams-Brabant
Registration date : 07-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

TAMIYA CUP 2010 regelment - Pagina 2 Empty Re: TAMIYA CUP 2010 regelment

Bericht van Jan V. wo jul 08, 2009 3:25 am

Om toch nog even kort en simpel te antwoorden op de vraag van Danny : Alle 7,4V hardcased lipo's zijn dit jaar toegelaten in de tamiyacup...

Als er in het reglement "Aanbevolen" staat, is dat gewoon een product dat wordt aangeraden om te gebruiken en dus niet verplicht is.

Na de laatste race van dit jaar zullen we een topic openen voor het reglement van volgend jaar waarin iedereen z'n mening kan laten weten.
Jan V.
Jan V.
Admin

Number of posts : 697
Age : 41
Woonplaats : Lier
Registration date : 06-03-08

http://www.tamiya.be

Terug naar boven Ga naar beneden

TAMIYA CUP 2010 regelment - Pagina 2 Empty Re: TAMIYA CUP 2010 regelment

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum