Tamiya.be
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rijtijden Qualificaties en Finales

+3
bjorn
alwin
Jan V.
7 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe zou jij de race dag willen indelen?

Rijtijden Qualificaties en Finales I_vote_lcap33%Rijtijden Qualificaties en Finales I_vote_rcap 33% 
[ 9 ]
Rijtijden Qualificaties en Finales I_vote_lcap7%Rijtijden Qualificaties en Finales I_vote_rcap 7% 
[ 2 ]
Rijtijden Qualificaties en Finales I_vote_lcap41%Rijtijden Qualificaties en Finales I_vote_rcap 41% 
[ 11 ]
Rijtijden Qualificaties en Finales I_vote_lcap0%Rijtijden Qualificaties en Finales I_vote_rcap 0% 
[ 0 ]
Rijtijden Qualificaties en Finales I_vote_lcap4%Rijtijden Qualificaties en Finales I_vote_rcap 4% 
[ 1 ]
Rijtijden Qualificaties en Finales I_vote_lcap4%Rijtijden Qualificaties en Finales I_vote_rcap 4% 
[ 1 ]
Rijtijden Qualificaties en Finales I_vote_lcap7%Rijtijden Qualificaties en Finales I_vote_rcap 7% 
[ 2 ]
Rijtijden Qualificaties en Finales I_vote_lcap4%Rijtijden Qualificaties en Finales I_vote_rcap 4% 
[ 1 ]
 
Totaal aantal stemmen : 27
 
 
Enquête gesloten

Rijtijden Qualificaties en Finales Empty Rijtijden Qualificaties en Finales

Bericht van Jan V. vr okt 28, 2011 8:50 pm

Deze pol om eens te kijken wie er te vinden is voor andere rijtijden buiten de standaard 6 keer 5 minuten... Het aantal minuten dat men gereden heeft per dag blijft wel rond de 30 minuten schommelen...

In Nederland rijden ze bijvoorbeeld standaard 8 minuten maar doen ze minder reeksen omdat men anders veel te laat thuis is.

Bij de Europese finale werd er 7 minuten gereden per reeks.
Jan V.
Jan V.
Admin

Number of posts : 697
Age : 41
Woonplaats : Lier
Registration date : 06-03-08

http://www.tamiya.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijtijden Qualificaties en Finales Empty Re: Rijtijden Qualificaties en Finales

Bericht van alwin za okt 29, 2011 8:24 pm

Als je de kwalificaties en de finales naar 7 minuten brengt dan wordt onze wedstrijddag in totaal 12 minuten (6x2min) verlengd. Dit is verwaarloosbaar. Meestal sta je voor 7 uur op en ben je 's avonds na 18 uur thuis.

Hopelijk ben ik niet de enige die zo denkt,

Alwin
alwin
alwin
Tamiya-contaminated
Tamiya-contaminated

Number of posts : 137
Woonplaats : Hever
Registration date : 09-04-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijtijden Qualificaties en Finales Empty Re: Rijtijden Qualificaties en Finales

Bericht van bjorn za okt 29, 2011 9:00 pm

op het epc is het nu 6 min voor kwalificaties en 8 min finales en dat werkt zeer goed en in 8 min kan je na een slechte start nog iets goed maken

bjorn
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 219
Age : 46
Woonplaats : rekkem
Registration date : 03-12-09

https://www.facebook.com/find-friends/?expand=pymk&ref=hp

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijtijden Qualificaties en Finales Empty Re: Rijtijden Qualificaties en Finales

Bericht van ..l3art.. zo okt 30, 2011 8:52 am

alwin schreef:Als je de kwalificaties en de finales naar 7 minuten brengt dan wordt onze wedstrijddag in totaal 12 minuten (6x2min) verlengd. Dit is verwaarloosbaar. Meestal sta je voor 7 uur op en ben je 's avonds na 18 uur thuis.

Hopelijk ben ik niet de enige die zo denkt,

Alwin

Het is niet de bedoeling dat we de wedstrijddag langer gaan maken, maar tegenwoordig is het geen probleem om met een batterij langer dan 5min te rijden.
Daarom dachten we 1 kwalificatie weg te laten en 3 finales te rijden van 7 à 8 minuten. Waardoor je per dag langer kan rijden en we toch tijd kunnen winnen door de pauzes tussen 1 reeks weg te laten.

Vandaar de poll en ons voorstel.
..l3art..
..l3art..
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 638
Age : 43
Woonplaats : Lier
Registration date : 08-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijtijden Qualificaties en Finales Empty Re: Rijtijden Qualificaties en Finales

Bericht van Jan V. ma okt 31, 2011 2:51 pm

alwin schreef:Als je de kwalificaties en de finales naar 7 minuten brengt dan wordt onze wedstrijddag in totaal 12 minuten (6x2min) verlengd. Dit is verwaarloosbaar. Meestal sta je voor 7 uur op en ben je 's avonds na 18 uur thuis.

Hopelijk ben ik niet de enige die zo denkt,

Alwin

Ik weet niet wat je juist bedoelt met "verwaarloosbaar", maar als er per reeks 12 minuten bijkomen en je hebt 10 reeksen komen er 120 minuten bij... dat is 2 uur extra en ben je na 20u thuis ipv na 18u. (wat niet onze bedoeling is)

Het voorstel is om de rijtijden hetzelfde te houden, +- 30 minuten per rijder per dag, maar wel anders ingedeeld. (geen standaard 6x5minuten) Maar bijvoorbeeld 2x5minuten + 3x7minuten = 31minuten
Jan V.
Jan V.
Admin

Number of posts : 697
Age : 41
Woonplaats : Lier
Registration date : 06-03-08

http://www.tamiya.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijtijden Qualificaties en Finales Empty Re: Rijtijden Qualificaties en Finales

Bericht van Ally ma okt 31, 2011 3:30 pm

ter info: vanwege het groot aantal rijders verleden jaar in vosselaar hadden we pas om 19u gedaan met het huidige systeem ...
dus langer zou ik echt niet gaan rijden.
Ally
Ally
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 235
Woonplaats : Vosselaar
Registration date : 24-01-11

http://www.gtmrcclub.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijtijden Qualificaties en Finales Empty Re: Rijtijden Qualificaties en Finales

Bericht van alwin ma okt 31, 2011 4:31 pm

Jan,

In tegenstelling tot jouw redenering loopt de mijne mank. Blijkbaar was ik al vergeten dat we soms 10 reeksen hadden.

Vosselaar staat als eerste op de kalender en zal dus bovengemiddeld veel volk tellen.

Alwin
alwin
alwin
Tamiya-contaminated
Tamiya-contaminated

Number of posts : 137
Woonplaats : Hever
Registration date : 09-04-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijtijden Qualificaties en Finales Empty Re: Rijtijden Qualificaties en Finales

Bericht van Niels di nov 01, 2011 9:38 am

Een outside thé box ideetje om eens om over te denken, weet ook niet of dat technisch haalbaar is maar zo wilde ik het vroeger op onze helaas terziele gegane club al eens proberen.

OPEN Kwali's Van 10 tot 12h30 of vanaf 9uur... dat kan je zelf bepalen
Of ingedeeld in blokken van een half uur volgens klasses die ongeveer even snel zijn of met piloten van een gelijk kaliber.
De 3 snelste opeenvolgende ronden laten tellen als kwalificatie resultaat.
Daarbij komt een tactisch stukje voor de piloten om uit te rijden wanneer de baan vrij is en dan 3 "snelle" rondes proberen neer te zetten. En niet onbelangrijk, maximaal X-aantal piloten op het podium de rest moet onderaan in een rij wachten op zijn beurt...

Dan kan ook iedereen vrij trainen en dingen proberen zoveel ie maar wil zonder een hele kwali te verliezen aan een setup verandering.

Daarna 2 of 3 finales van een 10-tal minuten

Bij 2 finales ga je al over de 30 minuten effectieve rijtijd, ook al kwalificeer je maar 1 keer.

Hier moet wel nog aan gewerkt worden kwestie indeling van de klasses en dgl. maar het opent nieuwe mogelijkheden

Niels
forum-noobie
forum-noobie

Number of posts : 10
Registration date : 15-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijtijden Qualificaties en Finales Empty Re: Rijtijden Qualificaties en Finales

Bericht van Ally di nov 01, 2011 11:09 am

lijkt me geen strak plan:
* VEEL te veel reken en uitzoek werk dat on the spot moet gebeuren (geen enkel timing prog ondersteund dit)
* trainingen tijdens de qualifs gaat zoiezo problemen (lees ruzie) opleveren (aka "die reed in de weg, en nu heb ik het niet goed gedaan ...").
* 10 min finales is veel te lang

just my 2ct Smile
Ally
Ally
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 235
Woonplaats : Vosselaar
Registration date : 24-01-11

http://www.gtmrcclub.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijtijden Qualificaties en Finales Empty Re: Rijtijden Qualificaties en Finales

Bericht van Jan V. di nov 01, 2011 2:24 pm

Ally schreef:lijkt me geen strak plan:
* VEEL te veel reken en uitzoek werk dat on the spot moet gebeuren (geen enkel timing prog ondersteund dit)
* trainingen tijdens de qualifs gaat zoiezo problemen (lees ruzie) opleveren (aka "die reed in de weg, en nu heb ik het niet goed gedaan ...").
* 10 min finales is veel te lang

just my 2ct Smile

Mijn gedacht is hetzelfde.
Jan V.
Jan V.
Admin

Number of posts : 697
Age : 41
Woonplaats : Lier
Registration date : 06-03-08

http://www.tamiya.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijtijden Qualificaties en Finales Empty Re: Rijtijden Qualificaties en Finales

Bericht van MisterYellow di nov 01, 2011 4:36 pm

op RCR bij de nitro doen ze dat ook dat de 5 snelste achteen gereden ronden tellen voor de selectie en dat lukt wel met hun programa.

persoonlijk zou ik dat niet doen vanwege dat de mensen het niet gewoon zijn en der niet zullen aan uitgeraken en beginnen vragen en zagen de dag zelf.

iedereen is tevreden hoe het momenteel loopt dus houden zo zou ik voorstellen.
MisterYellow
MisterYellow
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 284
Age : 50
Woonplaats : Bredene
Registration date : 31-05-08

http://www.yellowracing.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijtijden Qualificaties en Finales Empty Re: Rijtijden Qualificaties en Finales

Bericht van Niels di nov 01, 2011 7:18 pm

Geen probleem, leek me gewoon een leuke gedachte en dacht dat t tegenwoordig met de nieuwe tel softwares niet echt een probleem meer was!!!
Voor mij is het eerder een manier om de rijtijd te verhogen zonder het dagschema in de war te sturen. Maar ik denk dat Meneer Geel wel een heel goed punt heeft kwestie overzicht en dgl...
Nu ja, het was maar een out of the box idea....
Toch fijn om wat feedback en reactie te zien, zo zie je dat het blijft leven...

Niels
forum-noobie
forum-noobie

Number of posts : 10
Registration date : 15-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijtijden Qualificaties en Finales Empty Re: Rijtijden Qualificaties en Finales

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum