Tamiya.be
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

1/10 M-05PRO Chassis Kit

+3
addicted2blue
mrctmd
..l3art..
7 plaatsers

Ga naar beneden

1/10 M-05PRO Chassis Kit Empty 1/10 M-05PRO Chassis Kit

Bericht van ..l3art.. di jul 21, 2009 10:49 am

Na de M05, gaat binnenkort ook de M05Pro uitkomen, dit is een versie met vele hop-up options voor betere race-eigenschappen!

1/10 M-05PRO Chassis Kit 58443

The popular M-Chassis has been updated for superior performance. The newly designed monocoque frame chassis offers new positions for the R/C units providing optimum weight distribution and a lower center of gravity. 3-Piece steering linkage provides superb cornering performance. Pro-spec parts such as aluminum rear uprights, aluminum ball connectors, and setting spacers included. Comes equipped with full ball bearings. Chassis length: 299mm

Met deze wagen zal je volgend jaar kunnen deelnemen in onze MINI klasse!
..l3art..
..l3art..
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 638
Age : 43
Woonplaats : Lier
Registration date : 08-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

1/10 M-05PRO Chassis Kit Empty 1/10 R/C MINI Cooper Racing (M-05)

Bericht van ..l3art.. di jul 21, 2009 10:52 am

1/10 R/C MINI Cooper Racing (M-05)

Natuurlijk gaat Tamiya de al wel gekende MINI-body uitbrengen voor het M05 chassis!

1/10 M-05PRO Chassis Kit 58438
..l3art..
..l3art..
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 638
Age : 43
Woonplaats : Lier
Registration date : 08-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

1/10 M-05PRO Chassis Kit Empty Re: 1/10 M-05PRO Chassis Kit

Bericht van mrctmd wo jul 22, 2009 8:39 am

Wauw, ziet er inderdaad knap uit hé. Voorlopig een M03 Swift. Als de M05 leverbaar hier is in belgie ga ik die wel even bekijken van dichtbij. Mooi allezins volgens de foto, Bart.
mrctmd
mrctmd
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 354
Age : 60
Woonplaats : Beveren-Leie
Registration date : 26-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

1/10 M-05PRO Chassis Kit Empty Re: 1/10 M-05PRO Chassis Kit

Bericht van addicted2blue wo aug 19, 2009 11:36 pm

Heb vandaag mijn M05 PRO geprobeerd en het wagentje rijd echt super goed, zeer strak en gebalanceerd.
Ga het tegen zondag nog verder fijn tunen zodat het nog ietsjes strakker zal rijden (hoop ik dan toch) Smile
Voor het gebruik van de standaard banden had de wagen veel grip, was wel binnen en op tapijt dus.
Ben dus aangenaam verrast van dit type wagentje.
En ondanks dat ik maar met een GT Tuned motor reed had de wagen toch 'n zeer goede snelheid bij, denk niet dat ik op 'n klein circuit echt veel moet onderdoen voor een wagentje met 23T motor.
Maar dat zal ik komende zondag nog wel moeten afwachten.
Dit was alvast 'n eerste indruk van een M05 chassis.

Grtjes
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

1/10 M-05PRO Chassis Kit Empty Re: 1/10 M-05PRO Chassis Kit

Bericht van Basb vr aug 21, 2009 8:48 am

Ik ben er maandag eens mee gaan rijden, en hij ligt inderdaad uitstekend op de baan.

Mijn wagen was met de brushless setup, en ik moet zeggen: het minimumgewicht voor volgend jaar zal geen probleem zijn... Standaard wagen, Lipo Orion, brushless, mini-body, allemaal stalen vijzen, alu dempers, kleine ontvanger (spektrum), servo (S9550), geen lood: 1310gr.

Ik ga hem nog eens nawegen op de officiële weegschaal, maar veel zal het toch niet schelen.

Verder gaat Tamiya zeker een aantal interessante stukskes uitbrengen, die zijn gewoon gemaakt om in aluminium voorzien te worden: sturings-stukken, transponderhouder, motormount, ...

Nu alleen zondag nog eens kijken wat het snelheidsverschil is met een M03 brushed...

De wagen 'even' open doen om iets aan de tandwielen te doen is geen optie, dat gaat zéér moeilijk. Ben er langer mee bezig dan de M03, maar dat kan ook liggen aan de sukkelige kabels van de brushless. In de handleiding zeggen ze van, tijdens het in elkaar steken, een druppeltje olie tussen de chassisstukken te doen. Ik heb dat niet gedaan, maar het kan wel helpen als je die stukken weer uit elkaar moet trekken...
Basb
Basb
Won't go
Won't go

Number of posts : 68
Registration date : 25-04-09

Terug naar boven Ga naar beneden

1/10 M-05PRO Chassis Kit Empty Re: 1/10 M-05PRO Chassis Kit

Bericht van addicted2blue vr aug 21, 2009 3:22 pm

Die olie tussen de chassis stukken heb ik dus ook niet gedaan en dat zal ik wsl de eerste keer dat ik hem terug uit elkaar ga halen wel ondervinden denk ik Smile
Wat me ook wel opviel bij het in elkaar steken van de wagen is dat er ontzettend veel speling zit op de sturing, ophangingsarmen en de wielasjes.
De nodige shimplaatjes zijn dus zekerst geen overbodige luxe hoor Smile
Mijn wagentje weegt rond de 1280gr zonder body en ik heb wel wat titanium en alu vijzen gebruikt, gewone tamiya regelaar, servo (S9451) en een lipo met extra lood op.
Een alu sturing en motormount lijken me geen opties die enkel dienen omdat ze mooi ogen.
Wat ik wel jammer vind is dat je de transponderhouder niet aan beide kanten kunt monteren (daar de regelaar toch altijd veel zwaarder is dan de ontvanger lijkt het me beter de transponder boven de ontvanger te plaatsen)
Kwestie van 'n nog beter gebalanceerde wagen te hebben.
Bovendien vind ik de lay-out van de achterophanging met de middelste wielbasis ook 'n spijtige zaak.
Origineel vanuit de handleiding staan de turnbuckles zeer schuin, maar door de nodige stukjes te veranderen heb ik ze toch min of meer mooi recht gekregen.
Wat het uiteindelijk toch iets logischer en mooier lijkt ook Smile
Bovendien is het toch zelfst mogelijk om voor de sturing en voor de achterophanging turnbuckles te gebruiken, wat de camber en toe-in toch wel ten goede kan komen.
Kwestie van alles wat uit te proberen hé Smile
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

1/10 M-05PRO Chassis Kit Empty Re: 1/10 M-05PRO Chassis Kit

Bericht van mrctmd zo aug 23, 2009 7:06 pm

succes dirk
mrctmd
mrctmd
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 354
Age : 60
Woonplaats : Beveren-Leie
Registration date : 26-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

1/10 M-05PRO Chassis Kit Empty Re: 1/10 M-05PRO Chassis Kit

Bericht van addicted2blue zo aug 23, 2009 8:16 pm

Thx, het was vandaag een zeer fijn wedstrijd rijden met de M05 PRO, daar ik nochtans met een GT Tuned motor en standaard bandjes reed kon ik gemakkelijk op een 4é plek rondrijden (moesten mijn niet gelijmde bandjes niet over mijn velgje gekomen zijn waardoor ik toch enkele plaatsen telkens verloor Smile
Al goed dat mijn broer er toevallig ook aanwezig was en hij dit voor mij kon verhelpen.
Maar al bij al een zeer geslaagd mini rijden, echt een pracht van een wagentje.

Grtjes
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

1/10 M-05PRO Chassis Kit Empty Re: 1/10 M-05PRO Chassis Kit

Bericht van Basb di aug 25, 2009 2:14 pm

Zoals beloofd mijn bevindingen van de brushless vorige zondag.

Om eerlijk te zijn heb ik er niet zoveel voordeel van gehad. Mijn M05 was nog totaal niet goed opgezet, bijgevolg kon ik qua wegligging niet volgen. Wat ik wel kan zeggen is dat het qua snelheid wel snor zat: ik kon zonder problemen met pinion 20 rijden, wagen kwam nog steeds op snelheid en was niet overbelast. Ik gebruikte niet de tamiya regelaar (want die is te groot, kreeg ik niet ingebouwd)maar een modelleke van Yeah Racing. Ook hiervan heel content, maar het is hier niet de plaats om dat te melden :p

Ik heb maandag ook gereden, en heb toen de mini in een ongeveer identieke configuratie aan een duurtest onderworpen: 3 batterijen vlak na elkaar, zonder noemenswaardige pauze. Geen oververhitting of technische problemen.

In de TA05 heb ik ook brushless gereden (niet zondag, uiteraard) en daar maakt het een veel groter verschil, vooral in koppel / remkracht.

Al bij al ben ik pro brushless, ook al is het nog maar omwille van het mindere onderhoud.
Basb
Basb
Won't go
Won't go

Number of posts : 68
Registration date : 25-04-09

Terug naar boven Ga naar beneden

1/10 M-05PRO Chassis Kit Empty Re: 1/10 M-05PRO Chassis Kit

Bericht van Ludo wo aug 26, 2009 5:37 pm

mocht er dan toch met de M05 gereden worden op de Tamiya-cup?
Vreemd hoor.
Ludo
Ludo
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 389
Age : 55
Woonplaats : Dworp, Vlaams-Brabant
Registration date : 07-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

1/10 M-05PRO Chassis Kit Empty Re: 1/10 M-05PRO Chassis Kit

Bericht van speedy_belgium do aug 27, 2009 8:20 am

Ludo schreef:mocht er dan toch met de M05 gereden worden op de Tamiya-cup?
Vreemd hoor.

De uitslag van het kampioenschap lag eigenlijk toch al vast (toch wat plaats 1 en 2 betrof).
Maar zoals ik hier al ergens anders op het forum gepost heb zou dit duidelijker moeten zijn naar de toekomst toe.

Wat mij betreft :

in reeksen waar alle hopups toegelaten zijn mag je ze gebruiken van zodra ze in België in de winkel zijn.

Voor nieuwe modellen werken met een release datum voor België en een kleine sperperiode (1 maand of zo) voor gebruik in competitie, zodat iedereen de kans heeft zich dit chassis aan te schaffen en te bouwen.
speedy_belgium
speedy_belgium
Tamiya-freak
Tamiya-freak

Number of posts : 170
Age : 55
Registration date : 12-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

1/10 M-05PRO Chassis Kit Empty Re: 1/10 M-05PRO Chassis Kit

Bericht van addicted2blue vr aug 28, 2009 2:10 pm

@Ludo, vanaf er iets nieuws in belgië verkocht word mag het gebruikt worden op een tamiyacup.

Ik denk persoonlijk dat 'n release datum en of 'n kleine sperperiode geen goede zaak gaat zijn voor de verkoop en voor het gebruik ervan.
Uiteindelijk draait het toch om het feit van hoe goed iemand op de hoogte is van het product waar hij/zij toch zelf mee aan het rijden is.
En dan nog hangt het ook af in hoeverre men geld wilt investeren in het vernieuwen van zijn of haar materiaal.
Voor iederéén is het te spenderen butget anders en zo dus moet die keuze door iederéén kunnen gemaakt worden om te investeren in 'n nieuw wagentje of bepaalde onderdelen.
Nieuwe wagentjes en of onderdelen tijdens een seizoen gaan uitsluiten komt de verkoop en dus ook het gebruik ervan niet ten goede.
Dat is althans mijn visie op dit gegeven Smile

En trouwens ik begrijp eigenlijk niet waar het probleem ligt, in de F1 reeks was men ook al met de F104 aan het rijden en terwijl daar niets van probleem werd gemaakt. Smile

En om dit toch nog effe te vermelden, in japan word er in de mini reeks absoluut geen 23T motor gebruikt maar wel een lightly tuned motor.
Wat voor mij persoonlijk een gulden middenweg mogelijk maakt en ik zekerst 'n voorstander ben van een sport tuned of 'n GT Tuned motor als maximum in de mini reeks te gebruiken.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

1/10 M-05PRO Chassis Kit Empty Re: 1/10 M-05PRO Chassis Kit

Bericht van mike the bike vr aug 28, 2009 5:47 pm

Valla just is just Dirk dat vind ik ook cheers
gr Marc
mike the bike
mike the bike
Tamiya-contaminated
Tamiya-contaminated

Number of posts : 102
Woonplaats : berendrecht
Registration date : 13-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

1/10 M-05PRO Chassis Kit Empty Re: 1/10 M-05PRO Chassis Kit

Bericht van ..l3art.. vr aug 28, 2009 11:11 pm

Ik heb Bas ook horen zeggen dat de 23T motor mss toch iets te snel is voor in de mini, en als we volgend seizoen de 12T BL gaan toelaten dit teveel van het goede zou zijn voor de mini, hij rade ons ook aan om met de zwarte sport-tuned of dergelijke motor te gaan rijden.
In nederland is de mini een instapklasse zoals de stock en rijden ze met een standaard motor.
Dit is een discutie waard voor het reglement van volgend seizoen..
mss moeten we maar eens een poll aanmaken.
..l3art..
..l3art..
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 638
Age : 43
Woonplaats : Lier
Registration date : 08-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

1/10 M-05PRO Chassis Kit Empty Re: 1/10 M-05PRO Chassis Kit

Bericht van speedy_belgium vr aug 28, 2009 11:48 pm

..l3art.. schreef:Ik heb Bas ook horen zeggen dat de 23T motor mss toch iets te snel is voor in de mini, en als we volgend seizoen de 12T BL gaan toelaten dit teveel van het goede zou zijn voor de mini, hij rade ons ook aan om met de zwarte sport-tuned of dergelijke motor te gaan rijden.
In nederland is de mini een instapklasse zoals de stock en rijden ze met een standaard motor.
Dit is een discutie waard voor het reglement van volgend seizoen..
mss moeten we maar eens een poll aanmaken.

Ik zou de stock als instapklasse houden.
Als je in de mini wil terugschroeven in snelheid, dan zou ik de sport tuned en de GT tuned kiezen.
Misschien dat de bandjes dan inderdaad iets langer mee gaan dan 1 race.
speedy_belgium
speedy_belgium
Tamiya-freak
Tamiya-freak

Number of posts : 170
Age : 55
Registration date : 12-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

1/10 M-05PRO Chassis Kit Empty Re: 1/10 M-05PRO Chassis Kit

Bericht van addicted2blue za aug 29, 2009 1:43 pm

De sport tuned of de GT Tuned motors zijn echt de ideale motortjes voor de mini reeks.
Heb het nu voor mezelf ook kunnen vaststellen dat ik met mijn GT Tuned motortje gerust mee kon op het rechte stuk.
Enkel in het binnenveld had ik wat acceleratie te kort maar verder zat het wel goed.
En als men dan toch naar een brushless wilt overstappen dan denk ik dat men de nieuwe 18T brushless van tamiya ook wel zal kunnen gebruiken.
Ik vermoed dat deze motor ook wel op de belgische markt te verkrijgen zal zijn, denk ik dan toch.
Waarschijnlijk zal dat motortje te vergelijken zijn met een GT Tuned of een sport tuned motor, maar dan uiteraard met minder onderhoud.
Enkel 1 nadeel is dat deze motor wel een dikke 210gr weegt.
Wat mss dan weer ten goede komt voor de tractie maar mss het nadeel heeft dat de balans van de wagen anders gaat zijn.

In elk geval ik ben een zeer grote voorstander om in de mini reeks ietsjes te zakken in motor, wat volgens mij meer mensen ten goede gaat komen en de klasse iets toegankelijker gaat maken.
En zoals Kris het al zei, ook iets intressanter gaat zijn qua slijtage voor de bandjes.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

1/10 M-05PRO Chassis Kit Empty Re: 1/10 M-05PRO Chassis Kit

Bericht van mrctmd za aug 29, 2009 6:47 pm

Inderdaad hou de mini klasse op gewone brusched moters,bruschles wat te voor deze twééwiel aangedreven wagentje.
mrctmd
mrctmd
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 354
Age : 60
Woonplaats : Beveren-Leie
Registration date : 26-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

1/10 M-05PRO Chassis Kit Empty Re: 1/10 M-05PRO Chassis Kit

Bericht van mike the bike za aug 29, 2009 6:58 pm

scratch
mike the bike
mike the bike
Tamiya-contaminated
Tamiya-contaminated

Number of posts : 102
Woonplaats : berendrecht
Registration date : 13-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

1/10 M-05PRO Chassis Kit Empty Re: 1/10 M-05PRO Chassis Kit

Bericht van Basb za aug 29, 2009 9:40 pm

Ik zou zeker niet voor standaard motors gaan zoals in NL, heb dat zo'n 13 jaar geleden zo gereden met de M01-M02, en dat was gewoon té traag - maja, dat waren seizoenen die 100% op Rumst gereden werden...

Ik wil anders wel eens een test-sessieke organiseren: den Dirk met ne GT, de Kris met nen 23T, ik met de sport tuned, Bart met de standaard of BL, ...

Ne zondag in de niet te verre toekomst (omwille van het weer), op Oostende - bijvoorbeeld.
Basb
Basb
Won't go
Won't go

Number of posts : 68
Registration date : 25-04-09

Terug naar boven Ga naar beneden

1/10 M-05PRO Chassis Kit Empty Re: 1/10 M-05PRO Chassis Kit

Bericht van addicted2blue zo aug 30, 2009 12:15 am

Daar ben ik zekerst voor te vinden, just let me know when Smile
Dit kan ook eventueel op 'n indoor circuit gedaan worden, zoals bvb Ronse

Grtjes
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

1/10 M-05PRO Chassis Kit Empty Re: 1/10 M-05PRO Chassis Kit

Bericht van speedy_belgium zo aug 30, 2009 8:24 am

Ronse is een goed idee.
Kan ik ineens nog iets anders testen Cool
speedy_belgium
speedy_belgium
Tamiya-freak
Tamiya-freak

Number of posts : 170
Age : 55
Registration date : 12-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

1/10 M-05PRO Chassis Kit Empty Re: 1/10 M-05PRO Chassis Kit

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum