Tamiya.be
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tamiya Cup MCRonse

+7
RacingOne
Alonso
Ludo
addicted2blue
JurgenTRF
..l3art..
crashingbird
11 plaatsers

Ga naar beneden

Tamiya Cup MCRonse Empty Tamiya Cup MCRonse

Bericht van crashingbird zo maa 08, 2009 11:39 pm

Weet iemand nog wat de rondetijden van vorig jaar waren ?

Gt2
Stock
Mini

groet,
Kurt
crashingbird
crashingbird
Tamiya-contaminated
Tamiya-contaminated

Number of posts : 105
Age : 55
Woonplaats : Mater
Registration date : 09-04-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya Cup MCRonse Empty Re: Tamiya Cup MCRonse

Bericht van ..l3art.. zo maa 15, 2009 10:07 pm

Tot nu toe al een Record aantal inschrijvingen voor de TamiyaCup te Ronse!
56 piloten in 5 reeksen, waaronder 1 try-out reeks F1.

In mei zal voor de eerste keer een Tamiya Endurance Race doorgaan, dit ook op de leuke lokatie te Ronse. Er zal gereden worden met het Tamiya TT-01 chassis met 4à5 piloten per Team. Inschrijven kan nu al op onze website en deze zullen beperkt zijn tot max 10 Teams.. Dus als deze inschrijvingen ook zo vlot gaan, wees er snel bij!

grtz,

..Bart..
..l3art..
..l3art..
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 638
Age : 43
Woonplaats : Lier
Registration date : 08-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya Cup MCRonse Empty Re: Tamiya Cup MCRonse

Bericht van crashingbird zo maa 15, 2009 10:15 pm

..l3art.. schreef:Inschrijven[/url] kan nu al op onze website en deze zullen beperkt zijn tot max 10 Teams.. Dus als deze inschrijvingen ook zo vlot gaan, wees er snel bij!
..

Weet ook soms iemand hoeveel teams er al ingeschreven zijn ? Wij (Team MRCO) hebben ons reeds geruime tijd ingeschreven, maar wie de anderen zijn ???
crashingbird
crashingbird
Tamiya-contaminated
Tamiya-contaminated

Number of posts : 105
Age : 55
Woonplaats : Mater
Registration date : 09-04-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya Cup MCRonse Empty Re: Tamiya Cup MCRonse

Bericht van JurgenTRF wo maa 18, 2009 9:21 pm

Weet niet waar dit thuis hoort, weet er iemand waar en hoe ik achter cups voor een spool van een trf 416 we kan geraken. Heb er geen enkele meer en one way is besteld. Tips.

JurgenTRF
forum-noobie
forum-noobie

Number of posts : 20
Registration date : 21-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya Cup MCRonse Empty Re: Tamiya Cup MCRonse

Bericht van addicted2blue wo maa 18, 2009 9:40 pm

Dat is het meest besproken onderdeeltje van een TRF416, die zijn ontzettend moeilijk te vinden.
Je kunt mss ne keer bij EP-Fun horen maar ik vrees ervoor of ze daar ook in stock zullen zijn.
Als je ze vind zorg dan dat je zekerst een paar cupjes als extra reserve hebt.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya Cup MCRonse Empty Re: Tamiya Cup MCRonse

Bericht van Ludo do maa 19, 2009 10:28 pm

back on topic.
Weet er iemand om hoe laat de deuren open gaan in Ronse zondagmorgen?
Ludo
Ludo
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 389
Age : 55
Woonplaats : Dworp, Vlaams-Brabant
Registration date : 07-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya Cup MCRonse Empty Re: Tamiya Cup MCRonse

Bericht van addicted2blue do maa 19, 2009 10:43 pm

Ludo, de deuren gaan om 8u open

Grtjes
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya Cup MCRonse Empty Re: Tamiya Cup MCRonse

Bericht van Alonso za maa 21, 2009 11:03 am

tafel meebrengen????????

Alonso
Won't go
Won't go

Number of posts : 85
Registration date : 02-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya Cup MCRonse Empty Re: Tamiya Cup MCRonse

Bericht van addicted2blue za maa 21, 2009 11:13 am

Tom, breng voor alle veiligheid je tafeltje mee maar in principe gaat daar net voldoende ruimte zijn om al de piloten te huisvesten Smile

Grtjes
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya Cup MCRonse Empty nabeschouwingen, klein verslagje dus!

Bericht van crashingbird ma maa 23, 2009 8:57 pm

Mijn posts lopen meestal wat uit, sorry daarvoor, aangezien wij met veel zijn, heb'k ook veel te vertellen! Wink

Tamiya Cup Ronse anno 2009 :

Veel piloten, ook weeral nieuwe gezichten Very Happy , veel reeksen, veel fun en ook veel fair play gezien -> positief !!

Niet te vergeten : circuit waar je weinig brokken maakt, een goede organisatie van Tamiya Belgium en de mooie natura prijzen !

Van de stock staat hier niks in , gewoon omdat we er zelf niet in meerijden, en ik eigenlijk weinig van die wedstrijden zie -ik heb nogal veel autokes mee, en heb daar wat de handen aan vol...

Zelf was ik blij met m'n 3de startpositie, maar de zenuwen en mijn iets minder snelle Swift (black can Mabuchi) zorgden ervoor dat ik er meestal in't eind van de eerste ronde in de drukte al eens afging, met resultaat een inhaalrace.
Grote verrassing bij de mini's (ook bij de stock naar't schijnt) : de landgenoot van Keiichi Kondo, speciaal overgewaaid uit Engeland voor de Tamiya Cup te Ronse : Mr Susumu Kato, die gaf nogal van katoen ! Banzai !!!! pirat pirat pirat pirat
Wat vooral telt :'k heb mij toch goe geamuseerd ze !

Mijn collega 'Racing One' , ttz , Bjorn, die zijn eerste Tamiya race meereed, heeft zich ook geweldig geamuseerd, getuige hiervan enkele duels met z'n Mini op het scherp van de snee..niewaar Ludo Cool
Hopelijk zien we hem terug op volgende wedstrijden! Alleen moet hij zijn vrouwke nog eens uitleggen dat je niet kan Tamiya rijden in de voormiddag en in de namiddag ook nog bij de wielertoeristen kan meedoen Laughing !

De kids Neil en Jim waren oppermachtig bij de juniors, ze hebben bij wijze van spreken toch wel al hun concurrentjes een beetje naar huis gereden : spijtig eigenlijk dat Marnic en Harald niet met gelijk materiaal voor wat meer weerstand kunnen zorgen (tt01 ipv m03), het zou wat spannender worden vooraan!
Misschien zou Florian het ook wat makkelijker hebben met zo'n TT, is het niet Papa Joos ?
Natuurlijk gaat ook de concurrentie groeien, en dat is absoluut de bedoeling -> en vooral fun voor alle kinderen!

Teamorders bij familie DB zorgden er voor 1 keer echter voor dat Neil slechts 2 keer won en kleine broer Jim uiteindelijk ook 1 overwinning in de schoot geworpen kreeg. (mede door toedoen van grote broer John, maar tot groot verdriet van Neil die geen 2de triple op rij kon verwezelijken Crying or Very sad )
Ook de belofte dat hij na de wedstrijd enkele rondjes F1 mocht rijden, konden hem niet troosten..
Niet getreurd echter, volgende keer neemt hij wel wraak pirat

Over GT2 ga ik niet veel zeggen : John was 5de gekwalificeerd, maar door toch wat teveel over die curbs (dat 'gras' tapijt) te rijden, maak je een rol, en maak je iedere keer dezelfde fout, krijg je ook hetzelfde resultaat!(je 'Gulf' NSX is niet gelijk aan je vliegtuig John!!!)
En door nu en dan een tikje te krijgen is't niet geworden wat we ervan verwachtten, maar toch aardig gereden met een 'as good as new ' Tamiya TB Evo VI oldtimer (bouwjaar 2???!) Of was't toch Evolution II ???
Wel heb ik genoten van de fair play in die reeks (dank u Jan) .
Oppermachtig was wel David : John kon de meeste volgen, maar David reed steeds weg van hem (nadat John al gedubbeld was ofcourse) rondetijden David : onder de 15, en hij was waarschijnlijk wel de enige !)
Dus, 'the man to beat' next time! Rolling Eyes
Who knows, gezien zijn positie, is hij wel incognito de testpiloot in Europa voor Mr. Tamiya himself, en probeert hij alle preproduktie optiestukken uit,hihi!
' t Zal natuurlijk ook wel zijn talent zijn + het juist kunnen afstellen van z'n TRF (en daar hebben wij nog veel werk aan de winkel).


De F1 beschouwingen staan in het ander topic :
Hopelijk krijgt deze reeks een vervolg.

Enig minpuntje : door die extra reeksen was het wel een heeeel lange dag, zeker niet verkeerd interpreteren, van mij mogen er nog bijkomen !
Al bij al, voor ons een geslaagde race-dag!

Merci Tamiya Belgium,

groet en tot de volgende Tamiya Cup,
Team 'DB'
crashingbird
crashingbird
Tamiya-contaminated
Tamiya-contaminated

Number of posts : 105
Age : 55
Woonplaats : Mater
Registration date : 09-04-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya Cup MCRonse Empty Re: Tamiya Cup MCRonse

Bericht van RacingOne di maa 24, 2009 3:54 pm

Voor de eerste maal heb ik deelgenomen in de Fantastische wereld van Tamiyacup te ronse, en heb er enorm van genoten. Na een paar weken geleden snel een Mini cooper gekocht te hebben, 23T motorke en wat verlaagde verenset + M gripbanden gingen we aan de slag. Her en der zag ik M-chassis staan met tal van opties en slikte bitter door Shocked, dit wordt hier moeilijk, dacht ik zo. Tot mijn grote verbazing bleek mijn mini wel degelijk snel te zijn en wist ik de griprol te elimineren. Het resulteerde in één van de snelste tijden in de qualies. Met verstomming zat ik dan in de A finale cheers. met enkele slechte starts knokte ik me terug in het veld. Met enkele prachtige duels, oa met Ludo. en de last battle met de japanse swift was scherp op de snee. Ik heb me geweldig geamuseerd en hoop dit nog te mogen beleven. Hiervoor wil ik de organisatie bedanken en ook de sportieve reacties van de andere rijders. ik zou zeggen doe zo voort !
Groeten
Bjorn Very Happy
RacingOne
RacingOne
Beginner
Beginner

Number of posts : 49
Age : 45
Woonplaats : Olsene
Registration date : 05-03-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya Cup MCRonse Empty Re: Tamiya Cup MCRonse

Bericht van addicted2blue di maa 24, 2009 11:10 pm

@RacingOne--> ik heb jou mini'tje zien rijden en dat reed vrij strak over het circuit.
Best wel leuk om 'n M03 zo strak over het circuit te zien scheuren Smile
Doe zo voort zou ik zo zeggen Smile

Grtjes
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya Cup MCRonse Empty Re: Tamiya Cup MCRonse

Bericht van ..l3art.. do maa 26, 2009 9:46 am

Het dagje Ronse was weer zeer geslaagd!

Alle accomodatie in Ronse is altijd piekfijn in orde! Het circuit, de pitsstraat(balkon), het cafétaria, de winkel ea.. waarvoor dank!
Enkel voor de telling moesten we zelf instaan, dit was ff slikken omdat we met een groot aantal ingeschreven piloten waren.
Er werden maar liefst 8 reeksen gereden.. waarvan 2 stock, 2 mini, 1 Junior, 2 GT2 en 1 F1 reeks..
Alles is toch redelijk vlot verlopen enkel is het een beetje uitgelopen, maar dit vonden de meeste piloten niet zo erg Smile

Toch wil ik ff David nog bedanken, voor de hulp in de organisatie en natuurlijk onze Sponsor T2M met toch altijd zeer leuke Tombola prijzen Razz

..Bart..
..l3art..
..l3art..
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 638
Age : 43
Woonplaats : Lier
Registration date : 08-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya Cup MCRonse Empty Re: Tamiya Cup MCRonse

Bericht van mike the bike do maa 26, 2009 10:22 am

Inderdaad bart het was zeker een toffe dag en voor de mensen
van de telling zeker bedankt voor het goede verloop van het te
organizeren en toch ook moeten rijden van de wedstrijd cheers
Voor mij bij de stock had er zonder men griprollen iets meer ingezeten
maar al bij al het was leuk en in machelen gaan we er een pattat op
geven Wink
groeten marc
mike the bike
mike the bike
Tamiya-contaminated
Tamiya-contaminated

Number of posts : 102
Woonplaats : berendrecht
Registration date : 13-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya Cup MCRonse Empty Uitslag

Bericht van bluejay do maa 26, 2009 10:47 am

Het was inderdaad weer een zeer fijne en goed georganiseerde bijeenkomst. Wanneer wordt eigenlijk de uitslag online gezet?
bluejay
bluejay
Won't go
Won't go

Number of posts : 99
Registration date : 15-01-09

http://www.gtmrcclub.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya Cup MCRonse Empty Re: Tamiya Cup MCRonse

Bericht van TamiyaMarino do maa 26, 2009 1:51 pm

Voor mijn part mogen alle koerskes zo zijn.Bij mij is vooral de 2wd erg meegevalen, spijtig dat mijn " ouw sleur " regelmatig op zijn dak ging liggen en het circuit me niet echt lag.Komt misschien omdat ik wa ouder aan het worden ben Very Happy . In ieder geval hoop ik terug aan de start te komen met de Daytona want dat is pas fun.Nog merci aan de organisatie en David voor al de fun.
P.s als er iemand foto's heeft van de Daytona in de F1 reeks mag je ze altijd doormailen naar info@blok.be
TamiyaMarino
TamiyaMarino
Tamiya-freak
Tamiya-freak

Number of posts : 184
Age : 114
Woonplaats : Herentals
Registration date : 04-08-08

http://www.blok.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya Cup MCRonse Empty Re: Tamiya Cup MCRonse

Bericht van Jan V. do maa 26, 2009 2:45 pm

De resultaten komen dit weekend of misschien wel vroeger online. Ik ben momenteel nog even bezig met een eindwerk te maken (ja ik ga nog steeds naar school ) maar dit weekend ga ik er tijd voor maken en zal ik ook de teams die al zijn ingeschreven voor de endurance race te Ronse online zetten. Misschien als er nog tijd over is zullen er nog foto's online gezet worden ook. Ander is het voor volgend weekend

Nog bedankt voor het sportieve rijgedrag in Ronse en tot de volgende !
Jan V.
Jan V.
Admin

Number of posts : 697
Age : 41
Woonplaats : Lier
Registration date : 06-03-08

http://www.tamiya.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya Cup MCRonse Empty Re: Tamiya Cup MCRonse

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum