Tamiya.be
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rubber banden in Formule 1 reeks

+12
David_j
andy
daske
addicted2blue
MisterYellow
bjorn
vincent-vg
snelle eddy
..l3art..
speedy107
Ally
Jan V.
16 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Rubber banden in Formule 1?

Rubber banden in Formule 1 reeks - Pagina 2 I_vote_lcap82%Rubber banden in Formule 1 reeks - Pagina 2 I_vote_rcap 82% 
[ 9 ]
Rubber banden in Formule 1 reeks - Pagina 2 I_vote_lcap18%Rubber banden in Formule 1 reeks - Pagina 2 I_vote_rcap 18% 
[ 2 ]
Rubber banden in Formule 1 reeks - Pagina 2 I_vote_lcap0%Rubber banden in Formule 1 reeks - Pagina 2 I_vote_rcap 0% 
[ 0 ]
Rubber banden in Formule 1 reeks - Pagina 2 I_vote_lcap0%Rubber banden in Formule 1 reeks - Pagina 2 I_vote_rcap 0% 
[ 0 ]
Rubber banden in Formule 1 reeks - Pagina 2 I_vote_lcap0%Rubber banden in Formule 1 reeks - Pagina 2 I_vote_rcap 0% 
[ 0 ]
Rubber banden in Formule 1 reeks - Pagina 2 I_vote_lcap0%Rubber banden in Formule 1 reeks - Pagina 2 I_vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 11
 
 
Enquête gesloten

Rubber banden in Formule 1 reeks - Pagina 2 Empty Rubber banden in Formule 1 reeks

Bericht van Jan V. wo mei 01, 2013 10:25 am

Eerste onderwerp bericht herinnering :

Even een poll starten omdat het lang geleden is... Smile
Wie vindt de vrije bandenkeuze in de formule 1 reeks goed en wie zou volgend seizoen graag een aangepast reglement zien?
Jan V.
Jan V.
Admin

Number of posts : 697
Age : 41
Woonplaats : Lier
Registration date : 06-03-08

http://www.tamiya.be

Terug naar boven Ga naar beneden


Rubber banden in Formule 1 reeks - Pagina 2 Empty Re: Rubber banden in Formule 1 reeks

Bericht van ..l3art.. wo mei 08, 2013 11:35 am

Even verduidelijken waarom we naar dit reglement zijn geëvolueerd:
- banden vrij omdat het anders niet meer te controleren viel & de mousse banden van Tamiya met de sterretjes veel te weinig grip hebben op meerdere circuits.
- banden ook vrij om max grip te kunnen vinden voor de 18T brushless motor die toch meer power heeft dan de brushed motoren van vorig jaar.
- brushless motor omdat dit de motoren zijn van vandaag, veel efficienter en minder (geen) onderhoud dan brushed motoren, ook de power blijft heel het seizoen hetzelfde en zelf met zware vertanding op grote circuits wordt de motor niet warm.
Je kan ook enkele seizoenen rijden met 1 motor, gaat ook bijna nooit stuk!
- Sensorless.. omdat deze niet vertimed kan worden en je hem dus ook niet overdreven warm kan laten lopen.
Al enkele jaren sensorloos in de Touring klasse (GT & TW) en dit jaar ook in de F1 heb ik nog niemand horen klagen of de sensorloze motor.

Als slot wil ik nog even de term "expert klasse" verduidelijken: F1 is volgens mij de moeilijkste wagen om mee te rijden in de TamiyaCup.. De rondetijden zijn indoor zelfs sneller als de GT klasse.. Iedereen is in de TamiyaCup vrij om te kiezen in welke klasse hij wil rijden, maar door F1 "expert klasse" te noemen is het aan te raden aan beginnende rijders zonder ervaring om in een beginner klasse te starten, bv: stock of Junior klasse.
..l3art..
..l3art..
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 638
Age : 43
Woonplaats : Lier
Registration date : 08-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Rubber banden in Formule 1 reeks - Pagina 2 Empty Re: Rubber banden in Formule 1 reeks

Bericht van Ally wo mei 08, 2013 12:36 pm

inderdaad.
en daarom zou ik naar volgend jaar toe ook niets veranderen.
iedereen heeft net geinvesteerd in brushless en banden.
elk jaar grote wijzigingen doorvoeren is geen goed idee.

indien er genoeg animo is kan je wel eens checken voor een alternatieve sub-klasse in F1 naast de bestaande met andere regels. persoonlijk denk ik wel dat dit een verdeling gaat opleveren en je met twee minder gevulde klasses gaat zitten terwijl we nu ook maar net een klasse vol krijgen (buiten de eerste wedstrijd op GTM waar er een 20 tal F1's waren).
en dan moet je de regels daar ook nog gaan bepalen Wink
Ally
Ally
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 235
Woonplaats : Vosselaar
Registration date : 24-01-11

http://www.gtmrcclub.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Rubber banden in Formule 1 reeks - Pagina 2 Empty Re: Rubber banden in Formule 1 reeks

Bericht van addicted2blue wo mei 08, 2013 7:52 pm

Nu rijden die van de mini ook samen met de juniors of stock. Die reeks had men dit jaar ook achterwege kunnen laten. Dus een 2é F1 reeks zou naar mijn inziens veel meer volk kunnen trekken dan de mini. Als het zo blijft verder gaan met de Euro GT dan zie ik deze ook nog gaan samen rijden met de Euro TW. Mini's worden enkel nog veel gebruikt op het ercf van Andy, terwijl verschillende van die mini rijders ook al een F104 Ver.II hebben aangekocht enof van plan zijn om er één aan te kopen. Het is de bedoeling om meer volk naar de tamiyacup te kunnen trekken (want dit jaar is het echt gene vette) en als je de mini gaat blijven rijden op de tamiyacup dan ben je een boomende reeks gewoon aan het negeren en dus naar mijn inziens niet goed bezig.
Indien men een goed reglement voor een nieuwe F1 reeks van max. 190mm breedte met Rubber en 21.5T blinky zou kunnen voorleggen dan kan dit perfect naast de huidige F1 reeks rijden. Er gaan zowiezo mensen die nu al F1 rijden ook 'n 2é reeks F1 willen rijden.
Men kan beter een keertje proberen om van de mensen informatie in te winnen ivm wat er leeft in de F1's dan enkel een poll te posten ivm rubber banden.

Ik blijf er in elk geval een voorstander van om 'n 2é meer realistische F1 reeks op de tamiyacup te hebben. Al heb ik sterk het gevoel dat men zal blijven vasthouden aan de huidige toestand.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Rubber banden in Formule 1 reeks - Pagina 2 Empty Re: Rubber banden in Formule 1 reeks

Bericht van daske wo mei 08, 2013 8:21 pm

Je kan ook een realistische f1 reeks maken waar andere merken ook toegelaten zijn.dan komt er mss nog meer volk.bv. ets rijders , recreatieve die geen tamiya hebben , ..... Een open f1tamiyacup.
Of samen rijden en de klassementen splitsen.


Laatst aangepast door daske op wo mei 08, 2013 10:50 pm; in totaal 1 keer bewerkt

daske
Beginner
Beginner

Number of posts : 31
Registration date : 09-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rubber banden in Formule 1 reeks - Pagina 2 Empty Re: Rubber banden in Formule 1 reeks

Bericht van bjorn wo mei 08, 2013 10:46 pm

ik koop een versie 2 dus ik volg het hier wat er naar volgende jaar word toe gelaten en of ik eventuweel kan deelnemen in de tamiya cup

bjorn
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 219
Age : 46
Woonplaats : rekkem
Registration date : 03-12-09

https://www.facebook.com/find-friends/?expand=pymk&ref=hp

Terug naar boven Ga naar beneden

Rubber banden in Formule 1 reeks - Pagina 2 Empty Re: Rubber banden in Formule 1 reeks

Bericht van bjorn vr mei 10, 2013 9:56 pm

wordt de trf101 ook eigenlijk toe gelaten op de tamiya cup

bjorn
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 219
Age : 46
Woonplaats : rekkem
Registration date : 03-12-09

https://www.facebook.com/find-friends/?expand=pymk&ref=hp

Terug naar boven Ga naar beneden

Rubber banden in Formule 1 reeks - Pagina 2 Empty Re: Rubber banden in Formule 1 reeks

Bericht van ..l3art.. za mei 11, 2013 10:11 am

TRF 101 wordt toegelaten, als ook de TA-06MS in de GT klasse.
En het nieuwe tt-02 chassis in de stock en junior klasse.
..l3art..
..l3art..
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 638
Age : 43
Woonplaats : Lier
Registration date : 08-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Rubber banden in Formule 1 reeks - Pagina 2 Empty Re: Rubber banden in Formule 1 reeks

Bericht van David_j zo mei 12, 2013 6:50 pm

Vanaf het moment dat ze voor iedereen in België beschikbaar zijn natuurlijk!

David_j
forum-noobie
forum-noobie

Number of posts : 18
Registration date : 30-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Rubber banden in Formule 1 reeks - Pagina 2 Empty Re: Rubber banden in Formule 1 reeks

Bericht van addicted2blue zo mei 12, 2013 9:58 pm

En tegen dat de wagen op de markt komt is het seizoen toch ook al bijna op zijn einde.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Rubber banden in Formule 1 reeks - Pagina 2 Empty Re: Rubber banden in Formule 1 reeks

Bericht van Olii ma mei 13, 2013 9:49 pm

Om even in te pikken over de GT-reeks:

Zelf ben ik een voorstander voor het toelaten van andere bandenmerken in de GT-reeks. Waarom?

Persoonlijk voor mij verhoogt dit het rijplezier.. En daar draait het toch tenslotte om? Plezier hebben in de hobby! Ook zal iedereen veel beter meekunnen, de rondetijden zullen vele dichter bij elkaar gaan liggen.
Nu scheelt dit met momenten heel veel omdat niet iedereen evengoed kan afstellen.. En om de 3 ronden gedubbeld worden is zeker niet motiverend voor sommige rijders!

Vaak wordt het argument gebruikt dat Tamiya banden amper slijten tegenover Sorex. Het is ook zo, met Tamiya banden rij je nu eenmaal langer maar het probleem dat ik altijd heb is dat ik niet mijn banden stuk rij maar mijn velgen. Er is geen extreme crash nodig om een velg uit de haak te halen. Als uwe velg uit de haak is valt enkel nog de insert te redden, heb zelf al geprobeerd om banden af te koken of af te bakken maar telkens sneuvelt de rubber.. Maar goe; Als uwe velg uit den haak staat valt uwe wagen niet af te stellen!

Het zou de rijders ook aantrekken die minder ervaring hebben met afstellen, en iedereen weet dat ge over het algemeen met een Sorex makkelijker en beter de baan rondkomt dan met een Tamiya.

Een sorex band slijt redelijk snel, maar een 12t motorke is niet zo veeleisend voor deze band. Mocht er dan toch een heisa gemaakt worden voor de grote slijtage heb je nog steeds de Ride band! Deze zou nog sneller zijn dan de Sorex en slijtvaster.

Ook dan nog dat de B-type banden niet meer verkrijgbaar is, deze dat bedoeld is voor hogere temperaturen.
Ik zit met het probleem voor buiten dat ik niet de juiste banden heb. En geen zin heb om weer tegen de 50€ te moeten betalen voor banden die niet het gewenste rijplezier geven..

Voordelen dan nog is, deze Ride en Sorex komen VOORGELIJMD! Je koopt die setjes gewoon gebruiksklaar. Je zal nog wel met secondelijm overweg moeten als de band wat lost maar dit is bij een Tamiya niet anders.

Kort samegevat:
Laat Tamiya A-type banden en Ride 32r banden toe!
Waarom?
-Meer rijplezier
-Het pak komt dichter bij elkaar, meer concurrentie, competitie..
-Mensen met minder ervaring zullen beter meekunnen
-Men zal minder afhankelijk zijn van de set-up
-Wellicht zullen deze nog goedkoper zijn dan Tamiyabanden, tenzij je alles van China laat komen zal de prijs zo wat gelijk zijn..

Eventueel dat we een groepsaankoop kunnen doen van banden om de prijs iets te drukken!

Dit is snel getypt wat ik denk, hopelijk kunnen jullie er aan uit! Mocht iemand ergens iets niet snappen in mijn uitleg vraag het maar!


[u]

Olii
Won't go
Won't go

Number of posts : 51
Age : 31
Woonplaats : Lier
Registration date : 28-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Rubber banden in Formule 1 reeks - Pagina 2 Empty Re: Rubber banden in Formule 1 reeks

Bericht van PATRICK di mei 14, 2013 8:30 am

Wat de rubber banden op de F1 betreft;

Persoonlijk rij ik het liefst met de rubber banden,weet ook nog een aantal personen die er zo over denken maar hen hier buiten het forum houden.

Wat ik denk dat misschien een oplossing zou kunnen bieden.
Gewoon alle f 1 laten samen rijden mousse en rubber maar, de mensen die rubber verkiezen krijgen een (R) na hun naam.
één klassement en daar zie je dan wel waar de persoon met de r naast zijn naam het hoogst geklasseerd staat.
Motoren ed, gewoon laten wat er is.
Zo krijgt iedereen zijn zin en kan men gerust kiezen met wat men rijdt.
Denk dat vooral de mindere rijders dan ook een klassement krijgen en daar reken ik mezelf ook bij,rubber rijdt rustiger dan mousse wat ik een voordeel vind voor de mindere rijder.
Dit is maar gewoon wat ik er van denk om iedereen tevreden te maken.


PATRICK
forum-noobie
forum-noobie

Number of posts : 20
Registration date : 23-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rubber banden in Formule 1 reeks - Pagina 2 Empty Re: Rubber banden in Formule 1 reeks

Bericht van Jan V. wo mei 15, 2013 8:07 pm

PATRICK schreef:Wat de rubber banden op de F1 betreft;

Persoonlijk rij ik het liefst met de rubber banden,weet ook nog een aantal personen die er zo over denken maar hen hier buiten het forum houden.

Wat ik denk dat misschien een oplossing zou kunnen bieden.
Gewoon alle f 1 laten samen rijden mousse en rubber maar, de mensen die rubber verkiezen krijgen een (R) na hun naam.
één klassement en daar zie je dan wel waar de persoon met de r naast zijn naam het hoogst geklasseerd staat.
Motoren ed, gewoon laten wat er is.
Zo krijgt iedereen zijn zin en kan men gerust kiezen met wat men rijdt.
Denk dat vooral de mindere rijders dan ook een klassement krijgen en daar reken ik mezelf ook bij,rubber rijdt rustiger dan mousse wat ik een voordeel vind voor de mindere rijder.
Dit is maar gewoon wat ik er van denk om iedereen tevreden te maken.


Wel dat is misschien wel een goed idee, apart F1 klassement voor wie met rubber wil rijden...
Jan V.
Jan V.
Admin

Number of posts : 697
Age : 41
Woonplaats : Lier
Registration date : 06-03-08

http://www.tamiya.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Rubber banden in Formule 1 reeks - Pagina 2 Empty Re: Rubber banden in Formule 1 reeks

Bericht van addicted2blue wo mei 15, 2013 8:51 pm

Ik ben absoluut geen voorstander om met de 18T en rubber banden te rijden. Deze motor is veels te agressief voor de rubber banden en dat kan nefast zijn voor de foam rijders qua grip problemen. Hier is 'n 21.5T motor met blinky regelaar de beste keuze want het zullen weer de snelste en beste piloten zijn die met die 18T power het best zullen kunnen omgaan en het uiteindelijk ook nog altijd 'n expertklasse zal zijn. Maak geen te snelle beslissingen door te kort door de bocht te gaan. Zoals ik al aanhaalde probeer eerst die combinatie te testen en het dan op een meer contructieve manier te bekijken.

Het is al gebleken dat de 18T voor sommige piloten veels te aggressief en te snel is, met rubber valt die power nog minder goed te controleren. Hopelijk word er nu ééns wel geluisterd naar iemand die wel echt met rubber banden traint. Anders heeft het voor mij geen enkele zin meer om hier nog iets te posten over mijn ervaring met rubber bandjes en de daartoe gepaste motor.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Rubber banden in Formule 1 reeks - Pagina 2 Empty Re: Rubber banden in Formule 1 reeks

Bericht van andy do mei 16, 2013 8:08 pm

volgend seizoen gewoon twee reeksen maken met rubber en foam.er is genoeg interesse denk ik want de f1 zit flink in de lift naar het horen.alleen misch in de reeks met rubberbanden en gelijkaardige brushed motor dan de 21 t toe laten .dat bespaart voor sommigen wat hogere kosten incl ik;)grtz
andy
andy
Won't go
Won't go

Number of posts : 82
Age : 46
Woonplaats : Beitem
Registration date : 18-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rubber banden in Formule 1 reeks - Pagina 2 Empty Re: Rubber banden in Formule 1 reeks

Bericht van ..l3art.. vr mei 17, 2013 10:41 pm

Misschien een klasse zoals in dit filmpje? Alvast voor de echte liefhebbers Smile

..l3art..
..l3art..
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 638
Age : 43
Woonplaats : Lier
Registration date : 08-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Rubber banden in Formule 1 reeks - Pagina 2 Empty Re: Rubber banden in Formule 1 reeks

Bericht van MisterYellow za mei 18, 2013 8:18 am

De max waar kan ik dat krijgen
MisterYellow
MisterYellow
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 284
Age : 50
Woonplaats : Bredene
Registration date : 31-05-08

http://www.yellowracing.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Rubber banden in Formule 1 reeks - Pagina 2 Empty Re: Rubber banden in Formule 1 reeks

Bericht van Ally za mei 18, 2013 9:20 am

moet zelf gemaakt worden ...
Ally
Ally
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 235
Woonplaats : Vosselaar
Registration date : 24-01-11

http://www.gtmrcclub.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Rubber banden in Formule 1 reeks - Pagina 2 Empty Re: Rubber banden in Formule 1 reeks

Bericht van crashingbird za mei 18, 2013 9:32 am

crashingbird
crashingbird
Tamiya-contaminated
Tamiya-contaminated

Number of posts : 105
Age : 55
Woonplaats : Mater
Registration date : 09-04-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Rubber banden in Formule 1 reeks - Pagina 2 Empty F160

Bericht van ErikJan zo mei 19, 2013 9:35 pm

..l3art.. schreef:Misschien een klasse zoals in dit filmpje? Alvast voor de echte liefhebbers Smile


Ik "moest" twee maanden geleden na het zien van de eerst foto's van deze F160 een mailtje naar de bouwer sturen . (gelukkig kan je het kwijl makkelijk van het scherm van een ipad vegen Smile )
Inmiddels heb ik er drie! kompleet gespoten staan, Lotus, Matra, eigen ontwerp.
Met deze derde heb ik de eerste ETS dag gereden met zeer veel positieve reacties.
Zal morgen eens foto's plaatsen.
ErikJan
ErikJan
Won't go
Won't go

Number of posts : 58
Woonplaats : Eindhoven
Registration date : 06-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rubber banden in Formule 1 reeks - Pagina 2 Empty Re: Rubber banden in Formule 1 reeks

Bericht van addicted2blue ma mei 27, 2013 9:45 pm

Ziehier alvast een paar foto's van mijn nieuwe met rubber voorziene bolide Smile
Rubber banden in Formule 1 reeks - Pagina 2 Ba9f3128-bd1c-422a-b9f8-d70aa5517443_zps79a8fd6d
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Rubber banden in Formule 1 reeks - Pagina 2 Empty Re: Rubber banden in Formule 1 reeks

Bericht van addicted2blue ma mei 27, 2013 9:49 pm

En hier nog 'n 2é foto Smile
Rubber banden in Formule 1 reeks - Pagina 2 D71b52c0-72e0-4080-b85d-a4a7d8b91af6_zpse70c619f
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Rubber banden in Formule 1 reeks - Pagina 2 Empty Re: Rubber banden in Formule 1 reeks

Bericht van Ally ma mei 27, 2013 11:46 pm

nice Twisted Evil
Ally
Ally
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 235
Woonplaats : Vosselaar
Registration date : 24-01-11

http://www.gtmrcclub.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Rubber banden in Formule 1 reeks - Pagina 2 Empty Re: Rubber banden in Formule 1 reeks

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum