Tamiya.be
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tamiyacup Ronse

+5
bluejay
speedy_belgium
tamiya boy
addicted2blue
Jan V.
9 plaatsers

Ga naar beneden

Tamiyacup Ronse Empty Tamiyacup Ronse

Bericht van Jan V. zo maa 14, 2010 9:33 pm

Olé olé, het was weer heel druk en het is dus een beetje later geworden als anders maar toch een zeer plezante dag.

Dank aan MC Ronse om hun baan ter beschikking te stellen en dank aan alle rijders voor de leuke dag zonder te veel incidenten die het daglicht niet mochten zien Smile
Jan V.
Jan V.
Admin

Number of posts : 697
Age : 41
Woonplaats : Lier
Registration date : 06-03-08

http://www.tamiya.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup Ronse Empty Re: Tamiyacup Ronse

Bericht van addicted2blue zo maa 14, 2010 9:44 pm

Het was idd een zeer fijne wedstrijd, 'n grote dank aan MC Ronse
En het niveau (dat mag gerust gezegt worden) lag toch vrij hoog vandaag.
Vooral in de mini reeks waar er zeer mooi is gereden en dit terwijl de strijd ontzettend groot was. (vind ik dan toch)
Een zeer geslaagd dagje (toch zekerst voor mij) Smile
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup Ronse Empty Re: Tamiyacup Ronse

Bericht van tamiya boy zo maa 14, 2010 9:54 pm

proficiat Dirk met je overwinning in de GT2
tamiya boy
tamiya boy
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 394
Registration date : 04-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup Ronse Empty Re: Tamiyacup Ronse

Bericht van Jan V. zo maa 14, 2010 9:59 pm

Ook goed van Dirk dat hij die 3de finale nog heeft gereden al had hij ze niet meer nodig omdat hij de eerste 2 finales had gewonnen. Zo hebben we nog serieus wat gas bij kunnen geven, Dirk om me voor te blijven en ik om hem proberen in te halen, en zo hebben we beiden de 20 ronden kunnen rijden wat niemand ons vandaag heeft nagedaan. Vond ikzelf wel een topmoment van de dag Wink
Jan V.
Jan V.
Admin

Number of posts : 697
Age : 41
Woonplaats : Lier
Registration date : 06-03-08

http://www.tamiya.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup Ronse Empty Re: Tamiyacup Ronse

Bericht van addicted2blue zo maa 14, 2010 10:20 pm

ja dat was idd de meest intense en meest spannende finale en terecht 'n topmoment van de dag Smile
Wij gaan dat nog kunnen hé Jan Smile
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup Ronse Empty Re: Tamiyacup Ronse

Bericht van speedy_belgium ma maa 15, 2010 7:57 am

In de mini reeks is inderdaad knap gereden.
Duels op het scherp van de snee, maar toch sportief.
Hopelijk wordt het elke keer zo spannend en sportief.
speedy_belgium
speedy_belgium
Tamiya-freak
Tamiya-freak

Number of posts : 170
Age : 55
Registration date : 12-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup Ronse Empty Re: Tamiyacup Ronse

Bericht van bluejay ma maa 15, 2010 9:56 am

En wat dacht je van de derde finale in de stock. Ik heb 15 ronden vlak achter Danny gereden en in de laatste ronde (16e) in de derde laatste bocht kon ik hem passeren. Man, de spannendste finale die ik ooit gereden heb.
bluejay
bluejay
Won't go
Won't go

Number of posts : 99
Registration date : 15-01-09

http://www.gtmrcclub.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup Ronse Empty Re: Tamiyacup Ronse

Bericht van Ludo ma maa 15, 2010 11:00 am

van mijnentwege ook een dikke merci aan Jan, Bart, David, ...
Zonder jullie inspanningen zouden we geen dergelijke plezierige race-dagen hebben.

Ook een persoonlijke merci omdat jullie begrip hadden en mijn twee kids met een niet-reglementaire wagen lieten meerijden (een DF02 en een TA05).
Ik ben alvast op zoek naar een paar mini's zodat ze bij een volgende gelegenheid toch weer meekunnen.

En inderdaad, zoals reeds hoger gezegd: De Mini's hebben weer maar eens laten zien wat close and fair racing is.
Spannende duels, altijd netjes.
Persoonlijk vind ik de nieuwe motorlimiet een beetje jammer. Je kon duidelijk zien dat de verschillen veel kleiner werden. Je hebt geen surplus aan power meer waarmee je fouten kan goedmaken.
De marshals (baancommisarissen) waren jammer genoeg niet altijd even efficiënt of vlot waardoor je bij een kleine fout (5 of meer seconden eer de marshal iets merkt, dan de marshal die naar je wagen wandelt Smile ...) eigenlijk hopleoos achter ligt. Maar dat is voor iedereen hetzelfde natuurlijk.

'k Was overigens blij dat ik nog een beetje meekon. Ik had al heel lang niet meer met m'n mini gereden. Ik ben het nog niet helemaal verleerd Smile
Grappig overigens dat haast iedere mini-rijder met zijn eigen bandencombinatie rijdt, wél smeren, niet smeren ...
Ik denk daarom dat de gewichtsverdeling in de mini + rijhoogte en droop zowat de belangrijkste setup-instellingen zijn ... + het obligate laagje CA-lijm op de zijkantjes van de voorbanden offcourse Very Happy

Allemaal, tot ne volgende Smile
Ludo
Ludo
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 389
Age : 55
Woonplaats : Dworp, Vlaams-Brabant
Registration date : 07-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup Ronse Empty Re: Tamiyacup Ronse

Bericht van MisterYellow ma maa 15, 2010 7:41 pm

het was een mega dag en ik mocht ook eens mini rijden ( met dirk zijnen mini zonder transponder ) het ging goe en ik zen der aan verkocht zenne.
mijne kleinen heeft ook goe gereden en was blij, spijtig dat zijn wagen brak na een paar ronden in de 3de finale want hij zat weer op de 2de plaats maar ja hij moet nog wat meer van de buizen wegblijven Cool .

Dank aan iedereen die er was want het zijn steeds de mensen die aanwezig zijn die de dag maken.


Laatst aangepast door MisterYellow op wo maa 17, 2010 8:19 pm; in totaal 1 keer bewerkt
MisterYellow
MisterYellow
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 284
Age : 50
Woonplaats : Bredene
Registration date : 31-05-08

http://www.yellowracing.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup Ronse Empty Re: Tamiyacup Ronse

Bericht van addicted2blue ma maa 15, 2010 7:54 pm

@Andy,

Mijn mini'tje is dan ook geen gewoon mini'tje hé Smile
En het is gewoon Dirk ze Razz
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup Ronse Empty Re: Tamiyacup Ronse

Bericht van tamiya boy ma maa 15, 2010 7:56 pm

Andy schreef : ik zen der aan verkocht zenne.
ik heb gehoord dat je direkt na Ronse naar Bussel bent gereden om een M 05 te kopen
goe bezig zou ik zeggen Wink
tamiya boy
tamiya boy
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 394
Registration date : 04-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup Ronse Empty Re: Tamiyacup Ronse

Bericht van RacingOne ma maa 15, 2010 10:08 pm

Het was frisse maar geweldige wedstrijddag!

Met de mini ging het belange niet slecht, ik heb wat rondgekeken en denk dat ik één van de enige was met een sporttuned motor "black can". Ik vond niet dat ik moest onderdoen qua motorprestaties. In de eerste finale heb ik een tikje uitgedeeld aan dirk, maar heb me dan langs de kantgezet om het veld te laten passeren, daarna nog wat fun gehad om enkele mini's terug in te halen. ik heb me geamuseerd en daar gaat het toch om bij de mini's!

Mijn intrede met de F1, was heel wat spectaculairder, aangezien ik nog nooit met de F1 gereden had en ook niet geoefend, ging ik er in het begin wel eens af. De achtervleugel heeft heel wat moeten verduren en is ook 4x gelijmd en afgebroken geweest... De laatste finales lukte het steeds beter, met een mooie 2de plek als afsluiter. ik heb de smaak te pakken héhé

Met een beetje geluk bij de loting van de prijzen, mocht ik naar huis met een mooie Tao4!! Ongelooflijk... mijn vrouwke was minder gelukkig: "weer nen otto bij.... waar ga gij da allemaal blijven zetten?" hihihi

Bedankt!
RacingOne
RacingOne
Beginner
Beginner

Number of posts : 49
Age : 45
Woonplaats : Olsene
Registration date : 05-03-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup Ronse Empty Re: Tamiyacup Ronse

Bericht van carborush vr maa 19, 2010 2:12 pm

hela

was me een zeer aangename eerste kennismaking in Ronse.
en al meteen de gt2, was misschien iets te veel van het goeie (als beginner), maar heb toch redelijk weten de "schade" te beperken tussen al het trf416 geweld met mn ta05je, in de B finale weliswaar Smile

kan iemand nog het eindklassement online zetten aub ?
heb niet meer kunnen wachten omdat het al vrij laat werd die dag, dus heb dat niet meer kunnen inkijken.

staan er ook ergens foto's online ? (veel heb ik er niet zien maken, maar toch enkele)
carborush
carborush
Tamiya-freak
Tamiya-freak

Number of posts : 157
Woonplaats : Gent
Registration date : 29-11-09

https://s1225.photobucket.com/albums/ee388/bananairbrush/

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup Ronse Empty Re: Tamiyacup Ronse

Bericht van addicted2blue za maa 20, 2010 1:32 pm

@carborush,

Een TA05 is 'n zeer competitieve wagen hoor, dus de wagen zou zeer zekerst in staat moeten zijn om andere piloten met 'n TRF416 het vuur aan de schenen te leggen.
Ik zelf rij ook maar met 'n TRF415 en kan ook gerust mee met 'n TRF416.
Wat me opviel was dat je 'n zeer mooie body had, eigenlijk te mooi om op 'n wedstrijd te grbuiken Smile waar het circuit zo smal is als op ronse.
Heb je de body zelf gespoten?

@racingone,

Jou wagentje ging idd snel, zoals ik dus altijd al vermelde is de sport tuned en de GT Tuned motor 'n gelijkwaardige keuze.
Al heeft de GT Tuned motor 'n ietsjes gunstiger toerental en heeft de motor ietsjes meer koppel onderin dan de sport tuned.
Maar eigenlijk is dit niet zo van belang in de mini klasse, daar de wagentjes toch meestal last hebben van het doorspinnen van de voorste aangedreven wielen.
Maar toch zekerst goed gereden ook, en wat die tik betreft.
Dat is u allang vergeven hoor, je hebt dat op 'n faire manier opgelost.
Dus u geen zorgen om maken hoor Smile

Op naar de volgende tamiyacup hé Smile
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup Ronse Empty Re: Tamiyacup Ronse

Bericht van carborush za maa 20, 2010 2:18 pm

ja body zelf gespoten
reed momenteel enkel met protoform bodies maar aangezien het reglement vraagt om met tamiya body te rijden heb ik dan maar een subaruV2 geairbrushed. liever dan ineens wat moeite doen en een mooie kap maken, das ook deel van de fun hé
heb wel ganse dag gevoel gehad dat ik sneller kon maar de wagen niet optimaal afgestgeld stond waardoor ik telkens moest inhouden op bepaalde stukken
kan wel eens kloppen aangezien ik nog niet veel afweet van een touring optimaal af te stellen.
carborush
carborush
Tamiya-freak
Tamiya-freak

Number of posts : 157
Woonplaats : Gent
Registration date : 29-11-09

https://s1225.photobucket.com/albums/ee388/bananairbrush/

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup Ronse Empty Re: Tamiyacup Ronse

Bericht van addicted2blue za maa 20, 2010 3:17 pm

Ik denk dat er veel jaloers zijn op jou airbrush skills, waaronder ikzelf ook Smile
Afstelling van de wagen is naarmate je meer snelheid nodig hebt van steeds groter belang.
Veel testen is dus de boodschap want voor iederéén is 'n afstelling iets persoonlijks.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup Ronse Empty Re: Tamiyacup Ronse

Bericht van Ludo za maa 20, 2010 3:48 pm

besides that .... Ronse is een vreemd circuit qua afstelling. Het tapijt heeft nogal wisselende grip. Da's niets nieuws Smile

In alle geval was het leuk nog maar eens een zeer competitieve mini erbij te vinden Smile
Ik blijf er van genieten om te zien hoe de mini-klase (bijna) elke keer een toonbeeld is van fun én sportiviteit.
Ludo
Ludo
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 389
Age : 55
Woonplaats : Dworp, Vlaams-Brabant
Registration date : 07-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup Ronse Empty Re: Tamiyacup Ronse

Bericht van carborush za maa 20, 2010 5:06 pm

vooral het stukje links vlak na de finish heb ik een paar keer mn wagen zien rondgaan ... zeer vreemd er lagen daar ook wel een paar rimpels in het tapijt
carborush
carborush
Tamiya-freak
Tamiya-freak

Number of posts : 157
Woonplaats : Gent
Registration date : 29-11-09

https://s1225.photobucket.com/albums/ee388/bananairbrush/

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup Ronse Empty Re: Tamiyacup Ronse

Bericht van addicted2blue za maa 20, 2010 5:38 pm

In ronse mag je de wagen nooit te laag leggen, zodoende heb je niet al teveel last van die rimpeltjes in het oppervlak Smile
Het stuk na de start/finish is het stuk waarbij bijna iedere rijder nog flink op de gas gaat, daar liet ik de wagen steeds gewoon uitbollen en of minderde ik het gas.
Als je goed oplette zag je dat er veel rijders veel meer power en snelheid hadden dan mijn wagentje, en dat is in ronse niet echt van toepassing.
Hoe rustiger en hoe meer je de wagen gecontrolleerd rond liet rijden hoe beter je ronde tijden daar zijn.

@Ludo,

De mini klasse is idd een zeer mooie reeks waarbij je niet veel kunt mispeuteren omdat de mini wagentjes zelf niet zo stabiel zijn als een wagen vanuit de GT2 klasse.
En het leuke aan de wagentjes is, is dat bijna iedere piloot 'n andere afstelling heeft.
Ook ik als nieuwkomer in de mini klasse, ik gebruik enkel de standaard bandjes vooraan.
Waar blijkbaar veel mensen niet de juiste grip mee kunnen vinden.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup Ronse Empty Re: Tamiyacup Ronse

Bericht van Jan V. zo maa 21, 2010 3:50 pm

Jan V.
Jan V.
Admin

Number of posts : 697
Age : 41
Woonplaats : Lier
Registration date : 06-03-08

http://www.tamiya.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup Ronse Empty Re: Tamiyacup Ronse

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum