Tamiya.be
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Endurance reglement.

+4
Ludo
addicted2blue
bacardiboyke
Jan V.
8 plaatsers

Ga naar beneden

Endurance reglement. Empty Endurance reglement.

Bericht van Jan V. ma jan 26, 2009 5:54 pm

Je kan een voorstel tot reglement voor de Endurance race in Ronse vinden op onderstaande link.

U kan suggesties doen en die zullen dan bekeken worden.

http://www.tamiya.be/EnduranceReglement.doc

Groetjes,

Jan V.
Jan V.
Jan V.
Admin

Number of posts : 697
Age : 41
Woonplaats : Lier
Registration date : 06-03-08

http://www.tamiya.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Endurance reglement. Empty Re: Endurance reglement.

Bericht van bacardiboyke ma jan 26, 2009 6:25 pm

ik zou het gewoon bij de TT-01 wagens houden en niet beginnen met een M03 erbij te doen,een beetje om iedereen met hetzelfde type wagens te laten rijden,allez das mijn gedacht he
bacardiboyke
bacardiboyke
Won't go
Won't go

Number of posts : 50
Age : 57
Woonplaats : Halle
Registration date : 10-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Endurance reglement. Empty Re: Endurance reglement.

Bericht van addicted2blue ma jan 26, 2009 6:40 pm

Ik zie dat de kruisasjes worden toegelaten maar zonder de optie 53790 kun je deze niet gebruiken.
53790 Cup joint for universal shaft
Ik zag ook dat en Z4 body word toegelaten, maar bij deze zijn er toch geen ledjes voorzien!
Althans dat dacht ik toch.
Het reglement ziet er althans zeer goed, toch wat de nodige optie stukken betreft al zie ik toch ook wel dat het 53662 TT01 turnbuckle Tie-rod setje niet in de toegelaten opties is opgenomen.

Grtjes
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Endurance reglement. Empty Re: Endurance reglement.

Bericht van Ludo ma jan 26, 2009 10:14 pm

Ik vind het ergens een goed idee om het M-03-chassis erbij te zetten om zo nóg makkelijker te maken om te kunnen deelnemen. De M-03 is zo mogelijk nog eenvoudiger dan de TT01 om op te bouwen enzovoort ..

Maar heb zo niet de indruk dat er veel competitieve teams voor die wagen gaan kiezen ('k kan mis zijn offc). Volgens mij gaat het M-03-chassis nog veel meer afzien en onderhevig zijn aan slijtage dan de TT01.
Persoonlijk zou ik het ook enkel op de TT01 houden dus. Zoals Serge al zei: iedereen met dezelfde wagens.
Dan ben je quasi zeker van het gelijkheidsprincipe + als er iemand brokken heeft ... heeft daar quasi alleman reservestukken liggen Smile
Ludo
Ludo
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 389
Age : 55
Woonplaats : Dworp, Vlaams-Brabant
Registration date : 07-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Endurance reglement. Empty Re: Endurance reglement.

Bericht van addicted2blue di jan 27, 2009 10:44 am

By the way--> vanaf wanneer kan er eigenlijk ingeschreven worden voor de enurance race?

Grtjes
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Endurance reglement. Empty Re: Endurance reglement.

Bericht van crashingbird di jan 27, 2009 11:25 am

het ziet er al tamelijk goed uit, maar ik heb toch nog heel wat vragen :

het is momenteel enkel nog maar een reglement met betrekking tot de auto's zelf, maar wat met zaken zoals het wedstrijdverloop
-> duurtijd race , met of zonder pauze?
-> max. aantal piloten per team,
-> slechts 1 chassis per team? (wat ik pers. het beste vind, want dat is ook het goedkoopste)
-> max. aantal teams (waarschijnlijk tot 10 beperkt met het tellingsysteem?)
-> hoeveel sets banden heb je nodig ?
-> kunnen we het niet beperken tot 1 type band, zodat dit voor iedereen hetzelfde is ?
Wij zijn onlangs nog eens met de TT01's naar Ronse gaan rijden, (wij hebben enkel slick's en radials) en het valt mij op dat je met radials redelijk kunt rijden zonder smeren (met mabuchi en standaard vertanding), met die slicks was het eigenlijk meer driften door de bochten, maar na deze eens goed te smeren was dit veel beter. Dus denk ik dat slicks maar een korte tijd goed zullen gaan, totdat je er bij een batterijwissel een nieuw paar behandelde terug monteert ? Iemand andere ervaringen ? En wat kan je met semi-slicks verwachten ? Ik ben natuurlijk niet van plan om van deze 3 types verschillende sets aan te schaffen...

-> opmerking betreffende de toegestane regelaars : normaal zit in ieder TT01-kit de TEU101BK, voor lipo-rijders is de T2M regelaar toegestaan. -> niet lipo-rijders zijn in het nadeel, dat is alom bekend, en aangezien ik 4 TEU101BK regelaars heb, massa's nicd/nimh maar nog geen lipo's , en naar het schijnt de 302 (die hebben we niet...) voor betere prestaties zorgt, zijn we al 2 maal in het nadeel... dus is mijn vraag of het niet mag aangepast worden naar 'regelaar vrij te kiezen' ? (zoals in alle Tamiya klasses behalve stock en Junior) -> trf dempers mogen toch ook nu , dus....

Hoe zit het met vertanden , standaard uit de doos (19X61 = finale ratio 8.35 oftewel een roll-out van 24.4mm, du de lichtste) rijden wij batterij na batterij leeg zonder koelen ('t is nu wel winter en wat frisser uiteraard.) 't Is natuurlijk niet spectaculair qua snelheid, maar voor een indoorcircuit in Ronse rijdt dit wel vlotjes, en misschien ook makkelijk wat betreft uithouding, en naar slijtage toe.
Maar als je wat zwaardere verhouding zoekt, kan je dan nog endurance rijden zonder dat de motor na een uurtje rooksignalen geeft ? (liever opvoorhand weten hoever we mogen gaan hierin...)

-> of mogen we een ventilatortje monteren onder de kap ?

en ook nog :
-> de alu as is niet vermeld bij de gewone TT01
-> wij willen deelnemen met zo'n mooie Suzuki SX4 met ledjes (TT01E, model van vorig jaar, kit gewonnen te Rumst !!!!) (Nogmaals een dankuwel aan het adres van Tamiya België !!) ....maaaaarrrr, deze is niet toegelaten ? Of vergeten ?
-> een veel gebruikte (niet dure) optie zijn de toespoor onderdelen (toe-in rear upright 53673) die het rijden toch wat minder agressief maken. (een voordeel bij langdurig rijden..)

voorlopig heb ik geen vragen meer, ik hoop op veel antwoorden !!

met dank voor uw aandacht,
Kurt
crashingbird
crashingbird
Tamiya-contaminated
Tamiya-contaminated

Number of posts : 105
Age : 55
Woonplaats : Mater
Registration date : 09-04-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Endurance reglement. Empty Re: Endurance reglement.

Bericht van flyingjohn di jan 27, 2009 11:27 am

Ik kijk er al naar uit ! Smile
flyingjohn
flyingjohn
forum-noobie
forum-noobie

Number of posts : 10
Age : 30
Woonplaats : Mater
Registration date : 27-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Endurance reglement. Empty Re: Endurance reglement.

Bericht van addicted2blue di jan 27, 2009 12:15 pm

Met 'n gewone regelaar kun je ook met lipo's rijden, alléén moet je de tijd dan wel in het oog houden zodat je de lipo's niet volledig leeg rijd.
De verhouding heeft een maximum van dacht ik 25 pinion op 'n 55 spur.
Duurtijd zou dacht ik 8uur zijn (met of zonder pauze weet ik niet)
Een team zou uit max 4 leden bestaan en heb al gehoord dat er maximum 10 teams worden toegelaten.
Er wordt met 1 chassis gereden maar een 2é reserve zou ook toegelaten worden.
Er is ook sprake geweest van in het inschrijvingsgeld 2 volledige bandensets op te nemen. Dan zal het type van banden en inserts wsl voor iederéén hetzelfde zijn.
Het voordeel van een TEU-302 regelaar t.o.v. een TEU-101 regelaar is dat je andere programma's kunt kiezen, een snellere acceleratie of een mildere acceleratie.
De alu as voor een TT-01E versie is 'n setje met de joints die in de gearbox steken.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Endurance reglement. Empty Re: Endurance reglement.

Bericht van crashingbird di jan 27, 2009 1:29 pm

addicted2blue schreef:Met 'n gewone regelaar kun je ook met lipo's rijden, alléén moet je de tijd dan wel in het oog houden zodat je de lipo's niet volledig leeg rijd.

ja , maar leeg = kapot, 1 x onder de onderste spanningslimiet met lipo (denk 2.5V onder belasting), is de batt. onherstelbaar beschadigd. -> wel bestaat er een soort liposaver met led, vanals je deze ziet oplichten, dan stop je best direct !

addicted2blue schreef:
De verhouding heeft een maximum van dacht ik 25 pinion op 'n 55 spur.

juist, maar voor in Ronse en zeker met een mabuchi is dit toch overkill, deze is enkel interessant op lange recht stukken.

addicted2blue schreef:
Er is ook sprake geweest van in het inschrijvingsgeld 2 volledige bandensets op te nemen. Dan zal het type van banden en inserts wsl voor iederéén hetzelfde zijn.

Betekent dit dan dat je op de dag zelf ook moet voorzien zijn van 2 paar velgen + inserts? En de dag zelf dan lijmen, want ik denk niet dat Tamiya voorgelijmde banden in hun assortiment hebben.
crashingbird
crashingbird
Tamiya-contaminated
Tamiya-contaminated

Number of posts : 105
Age : 55
Woonplaats : Mater
Registration date : 09-04-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Endurance reglement. Empty Re: Endurance reglement.

Bericht van addicted2blue wo jan 28, 2009 1:16 am

Het is vandaar dat ze zeggen "maximum" een toegelaten verhouding van 25 pinion op een 55 spur.
De verhouding kies je nog altijd zelf hoor.
Bovendien zijn mabuchi motortjes zeer sterke motortjes, die kunnen dus wel tegen een stootje ze.
En wat die 2 paar bandjes zou betreffen denk ik dat er dan ook velgjes in de prijs zullen inbegrepen zijn, al vermoed ik echter wel dat dit niet zo evident zal zijn want voor 10 teams betekend dit dat er wel 80 bandjes, 80 inserts en 80 wielen moeten voorzien worden.
Bovendien kan ik enkel datgene vermelden dat ze als mogelijkheid hebben gezegd, voor een sluitend antwoord moet je echter wachten tot iemand van de organisatie reageerd.

Grtjes
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Endurance reglement. Empty Re: Endurance reglement.

Bericht van Ludo wo jan 28, 2009 8:25 am

Dirk zei hoger iets van maximaal 4 piloten per team ...
Ik hoop dat dat een vergissing is en er bedoeld werd: minimaal 4 piloten per team.
één piloot, één marshal, één persoon die zich bezig houdt met de accu's en één persoon reserve om makkelijk door te kunnen. Ik reed al eens mee in een endurance in een team met 3 personen en dat was absoluut het minimum en eigenlijk té krap.
Meer piloten per team betekent alles nog meer relaxed kunnen doen en dus bevorderlijk voor de sfeer denk ik, binnen het team en dus ook binnen de wedstrijd.
Als ik me niet vergis kunnen Serge en ik wellicht een team op poten zetten van zo'n 6 piloten. 't Zou jammer zijn als we moeten opsplitsen.

Daarnaast. Zo'n organisatie, afspraken kosten toch wat tijd. Ik denk dat er ook wel teams gaan zijn die het écht menen, voor de overwinning willen gaan en dus wat willen trainen ... Hopelijk kunnen de organisatoren al binnenkort de nodige knoppen doorhakken en een inschrijvingslijst of -mogelijkheid lanceren Smile
Ludo
Ludo
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 389
Age : 55
Woonplaats : Dworp, Vlaams-Brabant
Registration date : 07-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Endurance reglement. Empty Re: Endurance reglement.

Bericht van addicted2blue wo jan 28, 2009 10:22 am

Men had gezegd dat 'n team minimaal uit 3 zou mogen bestaan en het toch aangewezen zou zijn om met z'n 4 te zijn.
Dus verwacht ik dat men dan maximaal 4 piloten per team zou toelaten, maar het kan net zoals Ludo zegt meer piloten per team zijn.
Kan enkel zeggen dat wat ik als mogelijkheid heb vernomen.

Grtjes
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Endurance reglement. Empty inschrijvingen en reglement

Bericht van crashingbird ma feb 09, 2009 1:53 pm

Zijn er al details bekend ondertussen :
- is de datum bevestigd ?
- wanneer komt het definitief reglement ? (zo weten we welke onderdelen we moeten aanschaffen)
- vanaf wanneer kunnen we inschrijven ?

met ongeduldige groet,
Kurt
crashingbird
crashingbird
Tamiya-contaminated
Tamiya-contaminated

Number of posts : 105
Age : 55
Woonplaats : Mater
Registration date : 09-04-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Endurance reglement. Empty Re: Endurance reglement.

Bericht van HardrivenRC za feb 14, 2009 11:19 pm

Waarom zou je met meer dan 4 piloten willen zijn? Wij hebben vorig jaar een 24u race gedaan met 4 piloten en dat ging zonder problemen. Gewoon een beetje organiseren ;-)

BTW, met hoe minder piloten je bent, des te meer kan je zelf rijden.

@Speedy, gaan we met hetzelfde team als in Frankrijk?

HardrivenRC
Won't go
Won't go

Number of posts : 60
Registration date : 10-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Endurance reglement. Empty Re: Endurance reglement.

Bericht van speedy_belgium ma feb 16, 2009 8:06 am

HardrivenRC schreef:Waarom zou je met meer dan 4 piloten willen zijn? Wij hebben vorig jaar een 24u race gedaan met 4 piloten en dat ging zonder problemen. Gewoon een beetje organiseren ;-)

BTW, met hoe minder piloten je bent, des te meer kan je zelf rijden.

@Speedy, gaan we met hetzelfde team als in Frankrijk?

Als iedereen akkoord is en als we budget vinden Rolling Eyes
speedy_belgium
speedy_belgium
Tamiya-freak
Tamiya-freak

Number of posts : 170
Age : 55
Registration date : 12-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Endurance reglement. Empty Re: Endurance reglement.

Bericht van crashingbird za maa 07, 2009 11:44 am

waar ik nog geen antwoord op kreeg:
-mag een ventilatortje onder de kap ?

bv. in andere endurance reglementen lees ik dat bv. extra openingen mogen gemaakt worden in de ramen van de body, maar deze optie vind ik té destructief voor de mooie schaal-body's van Tamiya....
zie puntje 19 in dit Amerikaans enduro reglement van enkele jaren terug :
http://tamiyausa.com/articles/feature.php?article-id=28

Aangezien in iedere Tamiya handleiding staat de motor te laten afkoelen tussen 2 batterijen....zou een ventilatortje toch voor wat extra koeling zorgen.
crashingbird
crashingbird
Tamiya-contaminated
Tamiya-contaminated

Number of posts : 105
Age : 55
Woonplaats : Mater
Registration date : 09-04-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Endurance reglement. Empty Re: Endurance reglement.

Bericht van Jan V. za maa 07, 2009 1:20 pm

Om nog op enkele vragen in deze topic te antwoorden

1) Aantal piloten is minimum 4 en maximum 5
2) Geen ventilator onder de kap
3) Datum is bevestigd
4) Je kan inschrijven (zie website www.tamiya.be)
5) We rijden 2 x 3 uur met een pauze van 1 uur
6) 1 chassis per team
7) max. 10 teams
8 ) max. 2 sets banden
Jan V.
Jan V.
Admin

Number of posts : 697
Age : 41
Woonplaats : Lier
Registration date : 06-03-08

http://www.tamiya.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Endurance reglement. Empty Re: Endurance reglement.

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum