Tamiya.be
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

BE-NL maar 2 finales die beide meetellen ?!

2 plaatsers

Ga naar beneden

BE-NL maar 2 finales die beide meetellen ?! Empty BE-NL maar 2 finales die beide meetellen ?!

Bericht van Ally ma aug 31, 2015 10:28 am


Waarom zijn de aantallen van de qualifs en finales omgedraaid op de ...be-nl finale?

3 qualifs (ok) en maar 2 finales die dan ook nog eens beide meetellen?

Dus als je nog maar enigszins pech hebt in 1 van de twee finales ben je genaaid ...

Persoonlijk vind ik dit geen strak plan :-(
Ally
Ally
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 235
Woonplaats : Vosselaar
Registration date : 24-01-11

http://www.gtmrcclub.be

Terug naar boven Ga naar beneden

BE-NL maar 2 finales die beide meetellen ?! Empty Re: BE-NL maar 2 finales die beide meetellen ?!

Bericht van Mathias - Nico di sep 01, 2015 9:40 am

Vind ik ook niet echt een goede situatie. Indien het over tijdsgebrek gaat, kan het dan niet omgedraaid worden ?

Mathias - Nico
forum-noobie
forum-noobie

Number of posts : 9
Registration date : 04-07-14

Terug naar boven Ga naar beneden

BE-NL maar 2 finales die beide meetellen ?! Empty Re: BE-NL maar 2 finales die beide meetellen ?!

Bericht van Ally di sep 01, 2015 4:42 pm

kijk maar even op de Facebook pagina van Tamiyacup Belgium.
daar blijkt dat ik verre van alleen hier een probleem mee heb.
elke vorm van pech in de finale is dodelijk en kan je gelijk inpakken want het heeft geen verder nut meer.
op geen enkele wedstrijd heb ik van zo'n systeem al gehoord om voor mij zeer logische redenen.
Ally
Ally
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 235
Woonplaats : Vosselaar
Registration date : 24-01-11

http://www.gtmrcclub.be

Terug naar boven Ga naar beneden

BE-NL maar 2 finales die beide meetellen ?! Empty Re: BE-NL maar 2 finales die beide meetellen ?!

Bericht van Mathias - Nico di sep 01, 2015 9:58 pm

Ik heb geen facebook account, dus daarom langs deze weg reageren.
Als je kijkt naar de reglementen zijn er al veel aanpassingen voor de Belgen, die ook niet altijd in het voordeel van de belgen zijn. Nu zijn er parts van andere merken toegelaten of zelfs specificaties van klasses die wijzigen, zoals de dampers in de stock klasse. Zeker niet alle belgische stockrijders hebben die en dat geeft al direct een nadeel.
Er wordt een fdr bepaald van 5.0 (goed idee) maar dan moet die ook gecontroleerd worden. Gaar dit gebeuren ? Ik betwijfel het.
Als er maar 2 finales zijn (en het blijft een slecht idee) dan mag er niks fout gaan. Er wordt daarom zeker niet properder gereden. In het heetst van de strijd zal het wel het tegendeel zijn. Is er een strakke wedstrijdleiding om hier op toe te zijn. Anders ook niet, dus waarom nu wel. Als je in Rucphen even van de baan gaat (eigen fout of niet) is het om zeep, dat haal je nooit meer in. Een beetje meer evenwicht in de reglementen had wel gemogen en niet alles naar een bepaald land toegiften doen of flexibel zijn. Dit heeft niets met competitiedrang te maken, maar een wedstrijd is pas leuk als alle deelnemers een gelijke kans op slagen hebben en die is er met de huidige reglementen niet. Een beetje toegeeflijk naar het normale wedstrijdverloop voor de belgen (datgene dat ze gewend zijn) zou niet verkeerd zijn. Zeker omdat de configuratie van de wagens aangepast mag worden en er dus geen ruimte is om e.e.a te proberen omdat er geen tweede kans us.

Mathias - Nico
forum-noobie
forum-noobie

Number of posts : 9
Registration date : 04-07-14

Terug naar boven Ga naar beneden

BE-NL maar 2 finales die beide meetellen ?! Empty Re: BE-NL maar 2 finales die beide meetellen ?!

Bericht van Mathias - Nico ma sep 07, 2015 4:08 pm

Altijd leuk als er reactie komt van de organisatie ......

Mathias - Nico
forum-noobie
forum-noobie

Number of posts : 9
Registration date : 04-07-14

Terug naar boven Ga naar beneden

BE-NL maar 2 finales die beide meetellen ?! Empty Re: BE-NL maar 2 finales die beide meetellen ?!

Bericht van Ally ma sep 07, 2015 4:13 pm

mmm, verdere reacties blijven inderdaad op het forum hier precies uit ... Suspect
blijkbaar beetje buiten gebruik geraakt als ik de logins zie Rolling Eyes
een officiële reactie en verklaring van de redenering zouden welkom zijn.
Ally
Ally
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 235
Woonplaats : Vosselaar
Registration date : 24-01-11

http://www.gtmrcclub.be

Terug naar boven Ga naar beneden

BE-NL maar 2 finales die beide meetellen ?! Empty Re: BE-NL maar 2 finales die beide meetellen ?!

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum