Tamiya.be
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Reglement en voorstellen voor 2014

+11
crashingbird
DLM
dums99TRF
Jan Van der Heyden
daske
speedy107
bjorn
carborush
ErikJan
Ally
addicted2blue
15 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Reglement en voorstellen voor 2014 - Pagina 3 Empty Reglement en voorstellen voor 2014

Bericht van addicted2blue vr sep 20, 2013 11:12 pm

Eerste onderwerp bericht herinnering :

Hierbij wil ik alvast de spits afbijten met een nieuwe topic voor 2014 Smile

Graag zou ik een nieuwe F1 reeks zien waarbij men enkel rubber banden en een 21.5T motor in blinky mode gebruikt.
Hierbij kunnen we mss beroepen op een ETS uitrusting, zoals een standaard speedpassion V3 21.5T motor met een speedpassion cirtix regelaar of een Turnigy 21.5T motor (van hobbyking) met als regelaar een justock regelaar (van hobbywing) .
Het zou dus absoluut mijn voorkeur genieten om enkel 1 type motor en 1 type regelaar (die budget vriendelijk zijn) toe te laten
Zodoende blijven de investeringskosten ook wat meer beperkt en vooral voor veel mensen ook iets aangenamer qua snelheid.
Momenteel is F1 fel aan het opkomen en het zou voor heel wat mensen een kans geven om aan de tamiyacup te kunnen meedoen met hun F1's op rubber.
Op de EPC wedstrijden zijn er al veel mensen (inclusief mezelf) die al met rubber banden rijden.
Het afgelopen seizoen zijn er zo goed als geen mini piloten komen opdagen en mij lijkt het dan ook logisch om deze reeks te schrappen, om plaats te maken voor een nieuwe reeks waarvoor meer intresse is.
Naar mijn gevoel is het tijd voor vernieuwing, nieuwe reeks(en), motoren, banden en opties.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden


Reglement en voorstellen voor 2014 - Pagina 3 Empty Re: Reglement en voorstellen voor 2014

Bericht van Ally wo nov 27, 2013 6:58 pm

ik zie niet in wat dat met een reglement te maken heeft?
Ally
Ally
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 235
Woonplaats : Vosselaar
Registration date : 24-01-11

http://www.gtmrcclub.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement en voorstellen voor 2014 - Pagina 3 Empty Re: Reglement en voorstellen voor 2014

Bericht van addicted2blue wo nov 27, 2013 7:15 pm

Het reglement staat los van de kalender, tenzij ze dit persé samen willen vrijgeven.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement en voorstellen voor 2014 - Pagina 3 Empty Re: Reglement en voorstellen voor 2014

Bericht van ..l3art.. zo dec 01, 2013 11:02 am

Het reglement voor 2014 is bijna klaar..
 
In grote lijnen gaat het reglement van 2014 het FINALE reglement van 2013 volgen.
 
De enige grote verandering is dat de Mini klasse (even) gaat verdwijnen en er een nieuwe F1 klasse bij gaat komen op vraag van enkele piloten. Deze F1 klasse zal hetzelfde niveau "gevorderde piloot" krijgen zoals de mini klasse en Euro-TW klasse.
De F1 klasse die er was blijft gewoon bestaan zoals ze is en blijft een "pro" klasse.
 
Dus nog even wachten op het definitieve F1 reglement Wink
..l3art..
..l3art..
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 638
Age : 43
Woonplaats : Lier
Registration date : 08-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement en voorstellen voor 2014 - Pagina 3 Empty Re: Reglement en voorstellen voor 2014

Bericht van addicted2blue zo dec 01, 2013 9:44 pm

Heb vandaag op de EPC om te testen met de 21.5T in een directe vergelijking/confrontatie met de silvercan motor getest en de 21.5T is zoals ik heb kunnen opmerken sneller dan een silvercan.
Het zou dus mss een mogelijkheid zijn om de silvercan ook in het reglement toe te voegen MAAR dit zou ik persoonlijk dan net zoals op de EPC met het  handout systeem laten verlopen.
Dit om gesjoemel te vermijden en je geeft de mensen de kans om naar hun eigen budget tussen een 21.5T brushless en silvercan brushed motor te kiezen.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement en voorstellen voor 2014 - Pagina 3 Empty Re: Reglement en voorstellen voor 2014

Bericht van bluejay zo dec 01, 2013 11:30 pm

Blijft het dan bij de Euro TW zo dat je met gelijk welke Tamiya body mag rijden?
bluejay
bluejay
Won't go
Won't go

Number of posts : 99
Registration date : 15-01-09

http://www.gtmrcclub.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement en voorstellen voor 2014 - Pagina 3 Empty Re: Reglement en voorstellen voor 2014

Bericht van addicted2blue ma dec 02, 2013 9:12 am

behalve de subaru legacy want die is enkel voorbehouden voor de euro GT klasse, zo is het toch altijd al geweest.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement en voorstellen voor 2014 - Pagina 3 Empty Re: Reglement en voorstellen voor 2014

Bericht van bluejay ma dec 02, 2013 11:19 am

addicted2blue schreef:behalve de subaru legacy
Dat staat niet in het reglement welke gebruikt is met de "België - Nederland", dus als zij het er niet specifiek bijzetten dan mag het volgens mij. Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.
bluejay
bluejay
Won't go
Won't go

Number of posts : 99
Registration date : 15-01-09

http://www.gtmrcclub.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement en voorstellen voor 2014 - Pagina 3 Empty Re: Reglement en voorstellen voor 2014

Bericht van ..l3art.. ma dec 02, 2013 9:01 pm

bluejay schreef:
addicted2blue schreef:behalve de subaru legacy
Dat staat niet in het reglement welke gebruikt is met de "België - Nederland", dus als zij het er niet specifiek bijzetten dan mag het volgens mij. Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.
klopt, staat er niet duidelijk in, maar het blijft zoals vorig jaar.. Subaru Legacy body enkel toegelaten  in de Euro-GT klasse.
..l3art..
..l3art..
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 638
Age : 43
Woonplaats : Lier
Registration date : 08-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement en voorstellen voor 2014 - Pagina 3 Empty Re: Reglement en voorstellen voor 2014

Bericht van bluejay ma dec 02, 2013 9:48 pm

Waarom is dat eigenlijk? Dat de Subaru Legacy body niet mag voor de Euro GT?
bluejay
bluejay
Won't go
Won't go

Number of posts : 99
Registration date : 15-01-09

http://www.gtmrcclub.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement en voorstellen voor 2014 - Pagina 3 Empty Re: Reglement en voorstellen voor 2014

Bericht van addicted2blue ma dec 02, 2013 10:52 pm

Je bedoelde wsl euro TW want in de euro GT is deze wel toegestaan hé Smile
En voor zover ik weet is dat altijd al zo geweest, is dacht ik al een jaar of 8 zo, toens nog met de eerste versie v/d legacy.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement en voorstellen voor 2014 - Pagina 3 Empty Re: Reglement en voorstellen voor 2014

Bericht van Jan V. vr dec 06, 2013 12:23 pm

bluejay schreef:Waarom is dat eigenlijk? Dat de Subaru Legacy body niet mag voor de Euro GT?
Als je in de Euro TW en stock reeks de Subaru legacy body zou toelaten, rijden alle wagentjes binnenkort met dezelfde body, wat het visueel minder interessant maakt voor zowel de deelnemers als de toeschouwers. Daarom is deze body voorbehouden voor de Euro GT reeks.


Het is dus, denk ik, meer een esthetische keuze geweest dan een functionele.
Jan V.
Jan V.
Admin

Number of posts : 697
Age : 41
Woonplaats : Lier
Registration date : 06-03-08

http://www.tamiya.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement en voorstellen voor 2014 - Pagina 3 Empty Re: Reglement en voorstellen voor 2014

Bericht van addicted2blue vr dec 06, 2013 5:29 pm

Ik heb een aantal zaken opgemerkt:

Bij de juniors staat-> standaard banden uit de kit, word hier dan enkel de 26mm banden/wielen bedoeld of ook die medium narrow radial banden van bij de TT-01R E-type?
Dat zijn trouwens de banden die in de top stock nieuw zijn.

Bij de F1 rubber staan er maar 3 type body's, terwijl wie een dark titanium versie of een gewone F104 pro versie hebben aangekocht ze een andere body hebben dan die vanuit het reglement.
Bovendien, welke reden zit er achter het spontaan bekend maken van de banden op verzoek van de organisatie?
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement en voorstellen voor 2014 - Pagina 3 Empty Re: Reglement en voorstellen voor 2014

Bericht van ..l3art.. vr dec 06, 2013 5:55 pm

addicted2blue schreef:Ik heb een aantal zaken opgemerkt:

Bij de juniors staat-> standaard banden uit de kit, word hier dan enkel de 26mm banden/wielen bedoeld of ook die medium narrow radial banden van bij de TT-01R E-type?
Dat zijn trouwens de banden die in de top stock nieuw zijn.

Bij de F1 rubber staan er maar 3 type body's, terwijl wie een dark titanium versie of een gewone F104 pro versie hebben aangekocht ze een andere body hebben dan die vanuit het reglement.
Bovendien, welke reden zit er achter het spontaan bekend maken van de banden op verzoek van de organisatie?
Junior:  banden blijven de 26mm standaard banden zoals vorig jaar

F1 rubber: Deze klasse is bedoeld om de F1's zo realistisch mogelijk te laten lijken..  De 3 toegelaten body's zijn de  body's van de recentste F1 wagens en je kan deze gebruiken om een moderne F1 bolide na te bouwen.
Zo krijgen we volgend seizoen een echt F1 veld!

Omdat de bandenkeuze vrij is en om iedereen gelijke kansen te geven moeten piloten bekend maken met welke banden ze rijden. Vorig jaar stond dat niet in het reglement maar werd het in de F1 foam klasse ook gedaan.
..l3art..
..l3art..
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 638
Age : 43
Woonplaats : Lier
Registration date : 08-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement en voorstellen voor 2014 - Pagina 3 Empty Re: Reglement en voorstellen voor 2014

Bericht van addicted2blue vr dec 06, 2013 6:06 pm

Wat die banden betreft is dat wel oesje, want er zijn al mensen die ook die medium narrow radial banden aangekocht hadden (waaronder ikzelf ook) om te laten gebruiken in de junior.

En voor de F1 is het wel jammer van die ene body want die zit wel standaard bij een F104VerII dark titanium en de F104PRO. Welk ervoor zorgt dat men een extra body moet gaan aankopen om te kunnen deelnemen.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Reglement en voorstellen voor 2014 - Pagina 3 Empty Re: Reglement en voorstellen voor 2014

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum