Tamiya.be
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Interesse tot deelname

+2
addicted2blue
HaCo
6 plaatsers

Ga naar beneden

Interesse tot deelname Empty Interesse tot deelname

Bericht van HaCo ma jun 24, 2013 8:00 pm

Ik ben sterk aan het overwegen ook eens deel te nemen aan de Tamiya Cup. Ik dacht me hiervoor een TT-01 chassis aan te schaffen om in de Top Stock klasse te rijden. Daarom heb ik dus een paar vraagjes.

Zal het TT-01 chassis volgend jaar opnieuw in deze klasse opgenomen worden of wordt er misschien al een ander chassis overwogen? 
Wat wordt bedoeld met Touring Body's voor TT-01? Bestaat hiervan een lijst en zijn hiermee al de GT's uitgesloten?
Indien je met LiPo rijdt, wat is dan de meest aangewezen ESC in deze klasse? Ik veronderstel dat LiPo de beste keuze is?
Beetje offtopic, maar zijn er nog onroad-racers/clubs in de regio Tielt-Winge / Aarschot?

Alvast bedankt. :-)
HaCo
HaCo
forum-noobie
forum-noobie

Number of posts : 21
Age : 42
Woonplaats : Holsbeek
Registration date : 24-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Interesse tot deelname Empty Re: Interesse tot deelname

Bericht van addicted2blue ma jun 24, 2013 10:53 pm

Het TT-01 chassis zal zekerst nog toegelaten worden in de komende jaren, het is immers een chassis dat veel piloten hebben en zal wsl niet zo snel van de lijst met toegelaten wagens verdwijnen.
Voor de body's kun je het best naar het reglement gaan kijken, maar ik ben ervan overtuigd dat ook de GT-body's toegelaten zijn (enkel de Subaru legacy word daar zekerst niet toegelaten)
In het reglement vind je alle info over wat er word toegelaten van body's alsook wat de opties betreft.
http://www.tamiya.be/reglement.htm
In het reglement staan ook de toegelaten regelaars vermeld, daar je met een carson cup motortje rijd zal je nooit problemen hebben met een lipo batterij (tenminste als deze voor elke run volledig geladen is)
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Interesse tot deelname Empty Re: Interesse tot deelname

Bericht van ..l3art.. wo jun 26, 2013 10:48 am

Het TT-01 chassis zal altijd toegelaten blijven in de stock klasse.. alsook het nieuwe TT-02 chassis zal toegelaten worden.

Alle body's die voor het TT-01 chassis gemaakt zijn van Tamiya zijn toegelaten, enkel de subaru legacy body is verboden voor de stock klasse.

in de stock klasse wordt met de carson cup motor gereden, die heeft meer vermogen dan een standaard mabuchi (silvercan).
De betere regelaars zijn de Tamiya TEU302bk (zonder lipo cutoff) & T2M Fast (met lipo cutoff)
Een TEU101BK zou ik niet nemen omdat hij te warm wordt door het vermogen van de carson motor en uitvalt (vorige wedstrijd nog ondervonden)

clubs vind je op deze link , het dichtst bij jou zijn, machelen, houthalen & genk.

grt 

Bart
..l3art..
..l3art..
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 638
Age : 43
Woonplaats : Lier
Registration date : 08-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Interesse tot deelname Empty Re: Interesse tot deelname

Bericht van HaCo wo jun 26, 2013 7:39 pm

Bedankt voor jullie reply's, een TT-01S is intussen onderweg. Very Happy
HaCo
HaCo
forum-noobie
forum-noobie

Number of posts : 21
Age : 42
Woonplaats : Holsbeek
Registration date : 24-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Interesse tot deelname Empty Re: Interesse tot deelname

Bericht van Arno (SRL) vr jun 28, 2013 10:28 am

Hoi Hannu

Krijg je de TT01 niet op tijd tegen HRT en ge moest goesting hebben om te rijden in de EURO-TW klasse in HRT laat ge het maar weten. 
Ge moet dan wel al een zender en ontvanger hebben en liefst een MYLAPS transponder. 
Hij staat nu nog met GT tuned maar denk dat ik alsnog een 16BL ga aanschaffen. Regelaar is al onderweg. 
Ik dacht in 2 klasses te gaan aantreden (GT en TW) indien het mogelijk is met 1 transponder 2 klasses te rijden. Moet nog wel kalender thuis nog eens goed checken. 
Maar als je tijd en goesting hebt mag jij met mijn TA05 aantreden, is wel niet nieuw, heeft niet alle mogelijke tuning snufjes, banden zijn al op ouderdom en de body is dringend aan vervanging toe Laughing

Je weet me te vinden Wink
Arno (SRL)
Arno (SRL)
Won't go
Won't go

Number of posts : 53
Registration date : 03-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Interesse tot deelname Empty Re: Interesse tot deelname

Bericht van HaCo vr jun 28, 2013 10:34 am

Thanks Arno! Moet er eens over nadenken, maar bedoeling was eigenlijk pas in 2014 mij erin te smijten. Smile Smile Smile

Over zender/ontvanger gesproken: ik heb een EX-1UR, met FM-module en FM ontvanger. Wordt er nog met FM gereden of zit iedereen al op 2,4? Welke 2,4 modules passen er in deze KO zender, die van KO vind ik wel erg duur (alsook de ontvangers!).
HaCo
HaCo
forum-noobie
forum-noobie

Number of posts : 21
Age : 42
Woonplaats : Holsbeek
Registration date : 24-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Interesse tot deelname Empty Re: Interesse tot deelname

Bericht van Arno (SRL) vr jun 28, 2013 10:46 am

Ik heb een spectrum 2,4 GHZ module voor EX-10 en ontvanger, die zijn betaalbaar.
Maar niet de allerbest en sommige hebben er last mee.
Met de standaard ontvanger heb ik minder last dan de micro-ontvanger. 
Maar dat speelt vooral binnen. 

Idd die van KO zijn voor mij ook iets te prijzig. 

Maar eigenlijk kan je gewoon ook met mijn zender, of moest de EX-1 ook met de SM1001 module werken met jou zender en mijn module. 

Voor de rijkunst moet ge het niet laten, ik ga direct GT doen en heb sinds 2011 geen meter meer gereden Twisted Evil

Ik hoor het wel Smile
Zeg en SC zegt je dat niets Very Happy Ik ben nog zwaar aan het twijfelen (wou al langer ook offroad doen en kan er dan thuis ook mee spelen) Maar hier ga ik weer serieus Off-topic mee.
Arno (SRL)
Arno (SRL)
Won't go
Won't go

Number of posts : 53
Registration date : 03-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Interesse tot deelname Empty Re: Interesse tot deelname

Bericht van HaCo vr jun 28, 2013 10:58 am

Niemand ervaring met de HK OrangeRx modules bv? Ik denk dat je die vrij eenvoudig kunt ombouwen naar KO.

Ik heb net de kalender eens gecheckt: 27 Jul staat al iets anders op, regio Spa :p

SC vind ik ook wel heel ferm, maar eerst eens dit proberen.
HaCo
HaCo
forum-noobie
forum-noobie

Number of posts : 21
Age : 42
Woonplaats : Holsbeek
Registration date : 24-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Interesse tot deelname Empty Re: Interesse tot deelname

Bericht van HaCo di jul 02, 2013 8:35 pm

Kan iemand me zeggen of je het chassis van een TT-01 mag aanpassen om hardcase (rechthoekige doorsnede) LiPo's te kunnen installeren?
Dit bedoel ik: http://www.ultimaterc.com/gallery/displayimage.php?pos=-13244
Vandaag mijn chassis ontvangen, batterij is ook onderweg, maar zal dus standaard niet passen, of hebben jullie hier andere oplossingen voor?
Grtz,
Hannu.
HaCo
HaCo
forum-noobie
forum-noobie

Number of posts : 21
Age : 42
Woonplaats : Holsbeek
Registration date : 24-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Interesse tot deelname Empty Re: Interesse tot deelname

Bericht van addicted2blue di jul 02, 2013 9:22 pm

ik heb dat ook met mijn TT-01 chassis gedaan hoor, in principe mag je dit doen zonder dat ze er problemen over maken.
Zolang je niet overdrijft met het chassis te veranderen denk ik niet dat men daar enig probleem zal over maken hoor. 
Dit zijn aanpassingen voor praktische doeleinden.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Interesse tot deelname Empty Re: Interesse tot deelname

Bericht van HaCo di jul 02, 2013 10:11 pm

Bedankt voor je snelle response. :-)


Had je mijn vorige vraag ook gelezen? Hoe zit het met de doorsnee zendertechniek? Doorgaans 2,4GHz, of zitten er ook nog op FM?
HaCo
HaCo
forum-noobie
forum-noobie

Number of posts : 21
Age : 42
Woonplaats : Holsbeek
Registration date : 24-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Interesse tot deelname Empty Re: Interesse tot deelname

Bericht van addicted2blue di jul 02, 2013 10:59 pm

er zijn er nog die met gewone kristallen rijden hoor, en hoe meer er met 2.4Ghz rijden hoe minder kans jij hebt om met je gewone kristallen gestoord te worden.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Interesse tot deelname Empty Re: Interesse tot deelname

Bericht van Jan V. ma aug 05, 2013 9:57 am

HaCo schreef:Bedankt voor je snelle response. :-)


Had je mijn vorige vraag ook gelezen? Hoe zit het met de doorsnee zendertechniek? Doorgaans 2,4GHz, of zitten er ook nog op FM?

 De meesten rijden ondertussen inderdaad wel 2.4Ghz maar er zitten er ook nog enkelen op FM.

Uit mijn persoonlijke ervaring is wel gebleken dat ik met mijn 40Mhz zender af en toe wel een storing kreeg op grote circuits, wat ik met mijn 2.4Ghz zender nooit heb gehad.
Jan V.
Jan V.
Admin

Number of posts : 697
Age : 41
Woonplaats : Lier
Registration date : 06-03-08

http://www.tamiya.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Interesse tot deelname Empty Re: Interesse tot deelname

Bericht van Jan V. ma aug 05, 2013 10:00 am

HaCo schreef:Kan iemand me zeggen of je het chassis van een TT-01 mag aanpassen om hardcase (rechthoekige doorsnede) LiPo's te kunnen installeren?
Dit bedoel ik: http://www.ultimaterc.com/gallery/displayimage.php?pos=-13244
Vandaag mijn chassis ontvangen, batterij is ook onderweg, maar zal dus standaard niet passen, of hebben jullie hier andere oplossingen voor?
Grtz,
Hannu.

 Enkel de hoekjes eruit halen om je batterij te laten passen wordt inderdaad geen probleem van gemaakt.
Jan V.
Jan V.
Admin

Number of posts : 697
Age : 41
Woonplaats : Lier
Registration date : 06-03-08

http://www.tamiya.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Interesse tot deelname Empty Re: Interesse tot deelname

Bericht van HaCo do aug 22, 2013 4:50 pm

Vandaag bandjes ontvangen, morgen normaal de body, ik hoop dus te kunnen deelnemen de 15e. Wat er wel niet bij de bandjes zat zijn de inserts: wat zou ik hiervoor best kiezen? Het is voor de band 50810, de 51023 zaten kant en klaar in de kit.

Ik lees voor de TT-01 Stock Cup nergens dat de veren vrij zijn, dus moet je met de stock veren rijden?

Lukt het om een wedstrijd met 1 Lipo te rijden?

Thanks!
HaCo
HaCo
forum-noobie
forum-noobie

Number of posts : 21
Age : 42
Woonplaats : Holsbeek
Registration date : 24-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Interesse tot deelname Empty Re: Interesse tot deelname

Bericht van Jan V. ma sep 09, 2013 9:51 pm

Mijn gewoonte was in de GT reeks om overal met de medium inserts te rijden (nu ik in de F1 rijdt, is dat niet meer van toepassing omdat we daar met mousse rijden).

Op sommige circuits is een harde insert beter, op sommige zacht, met medium zit je dus altijd in de buurt en moet je geen 3 setjes banden met verschillende inserts bijhebben...

De veren moeten van Tamiya zijn, verder zijn deze vrij te kiezen.

Al is er wel tijd genoeg tussen de reeksen om te laden, een 2de lipo batterij hebben is zeker geen overbodige luxe.
Jan V.
Jan V.
Admin

Number of posts : 697
Age : 41
Woonplaats : Lier
Registration date : 06-03-08

http://www.tamiya.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Interesse tot deelname Empty Re: Interesse tot deelname

Bericht van HaCo za sep 14, 2013 8:03 pm

Thanks Jan voor je reply.

Mediums zijn het geworden en nog snel een Lipo bijgekocht: zonder tegenslag morgen dus mijn eerste deelname!
HaCo
HaCo
forum-noobie
forum-noobie

Number of posts : 21
Age : 42
Woonplaats : Holsbeek
Registration date : 24-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Interesse tot deelname Empty Re: Interesse tot deelname

Bericht van HaCo zo sep 22, 2013 4:08 pm

HaCo
HaCo
forum-noobie
forum-noobie

Number of posts : 21
Age : 42
Woonplaats : Holsbeek
Registration date : 24-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Interesse tot deelname Empty Re: Interesse tot deelname

Bericht van Ally zo sep 22, 2013 7:48 pm

deze cloon (mylaps copy) is alvast niet met alle decoders compatibel en gaat je gegarandeerd problemen op clubs die de laatste firmware update gedaan hebben om compatibel te zijn met de nieuwe rc4 (die binnenkort als standaard transponder verkocht zal worden).
beste optie is momenteel de mylaps rc4 hybrid. die is compatibel met alle gangbare decoder firmwares.
http://www.mylaps.com/en/products/rc4-hybrid-transponder/79

clubs die hun decoder nog niet geupgrade hebben kunnen daar 2 redenen voor hebben:
- ze hebben veel leden die nog een mrt hebben die niet meer zal werken na de decoder upgrade
- onwetendheid, schrik, geen geregistreerde decoder, timing software niet compatibel, ...

piloten met een mrt wisten dat ze een goedkope mylaps copy gekocht hebben met alle risico's van dien.
Ally
Ally
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 235
Woonplaats : Vosselaar
Registration date : 24-01-11

http://www.gtmrcclub.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Interesse tot deelname Empty Re: Interesse tot deelname

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum