Tamiya.be
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tamiyacup 2012 Reglement

+17
alwin
ligfiets
granapadana
..l3art..
DLM
Dafke
MisterYellow
RacingOne
crashingbird
addicted2blue
ErikJan
carborush
makkie_bos
Ally
bluejay
PATRICK
Jan V.
21 plaatsers

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement - Pagina 2 Empty Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van Jan V. za nov 26, 2011 11:55 am

Eerste onderwerp bericht herinnering :

Reglement in MS Office Word formaat: reglement2012.doc

Reglement in PDF formaat: reglement2012.pdf


Uw inbreng is welkom, kleine aanpassingen kunnen nog gedaan worden maar in grote lijnen zal het reglement ongewijzigd blijven zoals het nu is...


SAMENVATTING VAN DE AANPASSINGEN OF VERDUIDELIJKINGEN:

1) STOCK > De carson cup machine motoren solderen met andere draad is toegelaten

2) GT2 > Afbeeldingen van motoren zijn niet juist en zullen worden aangepast

3) GT2 > Ferrari FXX body, typenummer moet nog ingevuld worden

4) FWD > De Honda Integra body wordt toegelaten

5) F1 > De Formula tuned motor (#54176) wordt toegevoegd aan de motoren

6) GT2 > Geen carbon onderdelen, wel TRF dempers toegelaten

7) GT2 > Oudere modellen worden toegevoegd (ta.. , Tb.. )

8 ) Serienummer van de carson cup motor wordt erbij gezet in het reglement #500906052

9) Junior worden voor de mini's de S en M-types ook toegelaten.

10)





Laatst aangepast door Jan V. op wo dec 21, 2011 6:47 pm; in totaal 7 keer bewerkt
Jan V.
Jan V.
Admin

Number of posts : 697
Age : 41
Woonplaats : Lier
Registration date : 06-03-08

http://www.tamiya.be

Terug naar boven Ga naar beneden


Tamiyacup 2012 Reglement - Pagina 2 Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van DLM di nov 29, 2011 10:14 am

Het was de bedoeling om de reeksen een beetje te scheiden door het gebruik van andere body's, stock met touring body's - GT2 met GT body's & de GT1 met subaru legacy body's.
Dit om het allemaal een beetje realistischer te maken. Vinden jullie dit een goed idee of niet?

Ik kan hier zeker mee leven, ik wou de gedachtengang gewoon een beetje snappen...
De Nissan GT-R Sumo staat in bestelling... Very Happy
DLM
DLM
Beginner
Beginner

Number of posts : 45
Age : 48
Woonplaats : Geraardsbergen
Registration date : 27-05-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement - Pagina 2 Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van granapadana di nov 29, 2011 1:25 pm

Ik begrijp niet goed waarom een TA04 chassis niet is toegelaten in de GT2 klasse.

granapadana
forum-noobie
forum-noobie

Number of posts : 7
Registration date : 10-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement - Pagina 2 Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van Ally di nov 29, 2011 5:21 pm

..l3art.. schreef:We zullen in de F1 de formula Tuned toelaten, deze zou kwa prestaties toch ongeveer overeenkomen met de carson cupmachine niet?

strak plan Twisted Evil
voor F1 is dit echt wel de meest geschikte motor.

de formula tuned heeft meer vermogen dan de ccm, maar die kracht zit in het koppel.
met een ccm kan je zeker meer top halen dan een formula tuned.
Ally
Ally
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 235
Woonplaats : Vosselaar
Registration date : 24-01-11

http://www.gtmrcclub.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement - Pagina 2 Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van carborush wo nov 30, 2011 9:25 am

zijn er eigenlijk veel mensen die mee willen doen met de gt2 klasse ?
als het maar 2-3 mensen zijn is het misschien minder interresant om in een nieuw plastiek chassis te investeren en alle nieuwe motoren en wielen te gaan voorzien...
carborush
carborush
Tamiya-freak
Tamiya-freak

Number of posts : 157
Woonplaats : Gent
Registration date : 29-11-09

https://s1225.photobucket.com/albums/ee388/bananairbrush/

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement - Pagina 2 Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van addicted2blue wo nov 30, 2011 4:28 pm

ik ga in de GT2 rijden
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement - Pagina 2 Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van addicted2blue wo nov 30, 2011 5:39 pm

Ik zie in het reglement van de GT2 reeks enkel de A-type bandjes en groene inserts vermeld staan, mag men in die reeks dan geen C of B types gebruiken en de blauwe of zwarte inserts?


Laatst aangepast door addicted2blue op wo nov 30, 2011 5:41 pm; in totaal 1 keer bewerkt
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement - Pagina 2 Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van DLM wo nov 30, 2011 5:40 pm

Ik ga ook GT2 rijden, weliswaar met een TT01 en geen TA Cool
DLM
DLM
Beginner
Beginner

Number of posts : 45
Age : 48
Woonplaats : Geraardsbergen
Registration date : 27-05-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement - Pagina 2 Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van ..l3art.. do dec 01, 2011 10:58 am

granapadana schreef:Ik begrijp niet goed waarom een TA04 chassis niet is toegelaten in de GT2 klasse.

Foutje in het reglement, oudere chassis mogen wel deelnemen .. we zullen het nog aanpassen.
..l3art..
..l3art..
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 638
Age : 43
Woonplaats : Lier
Registration date : 08-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement - Pagina 2 Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van ..l3art.. do dec 01, 2011 11:01 am

carborush schreef:zijn er eigenlijk veel mensen die mee willen doen met de gt2 klasse ?
als het maar 2-3 mensen zijn is het misschien minder interresant om in een nieuw plastiek chassis te investeren en alle nieuwe motoren en wielen te gaan voorzien...

Banden en motoren van de FWD zijn hetzelfde als die van de GT2.. als er te weinig piloten zijn laten we deze 2 reeksen samen rijden. Zo hebbe we altijd een volledige klasse!
..l3art..
..l3art..
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 638
Age : 43
Woonplaats : Lier
Registration date : 08-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement - Pagina 2 Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van ..l3art.. do dec 01, 2011 11:03 am

addicted2blue schreef:Ik zie in het reglement van de GT2 reeks enkel de A-type bandjes en groene inserts vermeld staan, mag men in die reeks dan geen C of B types gebruiken en de blauwe of zwarte inserts?

Dit om 2 redenen:

- iedereen rijdt met hetzelfde materiaal
- je moet niet investeren in vele combinaties bandjes
..l3art..
..l3art..
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 638
Age : 43
Woonplaats : Lier
Registration date : 08-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement - Pagina 2 Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van carborush do dec 01, 2011 11:29 am

merci Bart
komt er nog een groepsaankoop van transponders ? of kijken we best ieder apart uit naar die dingen ?
kwestie van nu al dan niet zelf rond te kijken om er op tijd eentje te hebben tegen de eerste cup...
carborush
carborush
Tamiya-freak
Tamiya-freak

Number of posts : 157
Woonplaats : Gent
Registration date : 29-11-09

https://s1225.photobucket.com/albums/ee388/bananairbrush/

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement - Pagina 2 Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van DLM do dec 01, 2011 2:41 pm

Banden en motoren van de FWD zijn hetzelfde als die van de GT2.. als er te weinig piloten zijn laten we deze 2 reeksen samen rijden. Zo hebbe we altijd een volledige klasse!

En wat als je in deze 2 klasse rijd?
Ik ben van plan om in de FWD en de GT2 mee te rijden...
DLM
DLM
Beginner
Beginner

Number of posts : 45
Age : 48
Woonplaats : Geraardsbergen
Registration date : 27-05-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement - Pagina 2 Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van carborush do dec 01, 2011 3:06 pm

als je dat echt wil lukt dat wel met 2 ontvangers aan dezelfde zender lol!
carborush
carborush
Tamiya-freak
Tamiya-freak

Number of posts : 157
Woonplaats : Gent
Registration date : 29-11-09

https://s1225.photobucket.com/albums/ee388/bananairbrush/

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement - Pagina 2 Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van ligfiets do dec 01, 2011 4:55 pm

Ik ben van plan te rijden volgende jaar in GT2, zeker met mijn TT01, misschien met een TA05...

Zoals addicted2blue, ik denk dat:

"Wat de motoren in de nieuwe GT2 reeks betrefd denk ik ook dat de CCM motor niet echt mee kan met de carson of tamiya brushless motor.
Persoonlijk denk ik dat de GT Tuned motor de betere brushed motor is voor zowel in de GT2 en zoals vorig jaar ook in FWD reeksen.
Eéns men de CCM motor te zwaar gaat belasten zie je de prestaties zo afnemen, wat dus op een buitenpiste niet echt ideaal zal zijn."

Ik heb vorige jaar in Mini de hele seizoen met de zelfde GT Tuned gereden, zonder minder kracht... maar in Stock, na twee wedstrijden, heb ik een nieuwe motor moeten kopen, motor die "race" na "race" heeft minder kracht gehad Crying or Very sad

Over de banden, ik denk dat het is een goede idëe te rijden met alleen een type banden... Very Happy

ligfiets
Won't go
Won't go

Number of posts : 84
Registration date : 11-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement - Pagina 2 Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van addicted2blue do dec 01, 2011 5:48 pm

@ bart of Jan,

Waarom mogen de carbonnen onderdelen zoals damperstays, battery plates, center plate (voor een TA05) en bumper plates niet gebruikt worden in de GT2 reeks?
Door deze onderdelen gaat de wagen niet beter rijden maar hebben ze meer als doel om extra gewicht te besparen en soms voor extra afstellingen te kunnen toepassen.
Waardoor ik denk dat de piloten nog extra ervaringen kunnen opdoen om later naar de GT1 te kunnen overstappen.
Persoonlijk zou ik het zonde vinden als men deze bovenvermelde onderdelen niet mag gebruiken terwijl er wsl al piloten zijn (waaronder ikzelf ook) die de carbonnen onderdelen allang op hun wagentje hebben gemonteerd.
Mss kan daarover toch nog ff overlegt worden.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement - Pagina 2 Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van DLM vr dec 02, 2011 12:13 am

carborush...ik peis toch at moeilijk zal worden zene... Laughing

Wat de carbon onderdelen betreft, zie ik ook geen probleem om ze wel toe te laten...
Hetzelfde met de dish wheels die niet mogen, ik zie geen reden waarom deze niet mogen in de GT2 en FWD, maar wel in de GT1.
Wat verschil zou dat geven...dish wheels tegenover ander velgen?
DLM
DLM
Beginner
Beginner

Number of posts : 45
Age : 48
Woonplaats : Geraardsbergen
Registration date : 27-05-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement - Pagina 2 Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van carborush vr dec 02, 2011 1:56 am

Ja die wielen :
Ik heb een leuke verzameling dishwielen staan van gt1 te rijden
Zou weer wat geld besparen mochten die mogen als ik gt2 zou willen meerijden.

Ik denk dat dit vooral bedoeld is om onderscheid te hebben qua look tussen beide klassen
Kan ik wel inkomen, maar kost toch weer geld zo...
carborush
carborush
Tamiya-freak
Tamiya-freak

Number of posts : 157
Woonplaats : Gent
Registration date : 29-11-09

https://s1225.photobucket.com/albums/ee388/bananairbrush/

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement - Pagina 2 Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van addicted2blue vr dec 02, 2011 2:53 pm

Vorig jaar had ik de spaakwielen voorgesteld voor enkel in de FWD reeks maar toens wou niemand dat omdat velen meestal dishwielen hebben vanuit de GT2 reeks en ze dan ook weer nieuwe wielen/banden en inserts moesten kopen.
Op dit moment maken de wielen voor mij weinig uit omdat ik toch van elks nog moet aankopen.
Het enige voordeel van de spaakwielen is dat ze lichter zijn dan de dishwielen Smile
Ik had het allang voorspeld dat men de FWD en de GT2 dan zou samen laten rijden als er van 1 reeks te weinig piloten zouden zijn.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement - Pagina 2 Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van makkie_bos vr dec 02, 2011 3:38 pm

Nu we het toch over wielen hebben, heb ik een vraagje. De standaard wielen die bij een tt01e kit zitten zijn toch toegelaten in de stockklasse hé? Weet iemand het artikelnr van zwarte velgen voor de stockklasse. PS ik heb mijn r8 bestelling nog kunnen veranderen dus geen probleem.

makkie_bos
forum-noobie
forum-noobie

Number of posts : 22
Registration date : 15-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement - Pagina 2 Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van alwin vr dec 02, 2011 5:59 pm

Toch neem ik even de tijd om wat bemerkingen te geven:
- GT2: buiten de Subaru Legacy zou ik alle Tamiya bodies toelaten. Als we enkel spaakvelgen mogen gebruiken dan zullen al mijn dishwielen onbruikbaar worden.
- Stock: is de silvercan niet meer toegelaten? Mijn TT01 heeft een Nissan GT body welke dus niet meer toegelaten is. Waarom niet alle bodies buiten de Legacy toelaten?
- F1: is de silvercan niet meer toegelaten? F1 is in gans de modelbouwscene een niche. Meer regels zullen waarschijnlijk deelnemers doen afhaken. Hou deze klasse levend...

Ik ben blij dat de organisatie vaak rekening houd met de input van de deelnemers. Hopelijk deze keer ook...

just my2cents,
alwin
alwin
alwin
Tamiya-contaminated
Tamiya-contaminated

Number of posts : 137
Woonplaats : Hever
Registration date : 09-04-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement - Pagina 2 Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van RacingOne vr dec 02, 2011 9:11 pm

..l3art.. schreef:
DLM schreef:Een vraag je ivm de bodies voor de FWD en de GT2:

Mag de Tamiya Beams Integra Body (#50968) gebruikt worden in de FWD (staat niet in de lijst) De auto staat nochtans bekend als een FWD racewagen...en dit was toch de regel om de bodies voor de FWD-klasse te selecteren. Tijdens de BE-NL finale heeft er eentje meegereden in de FWD-klasse.

Wat de GT2 bodies betreft, waarop is de keuze hiervan gebaseerd?
Ik heb me een TT01E gekocht met een mooie BMW body...maar volgens het reglement zal ik deze niet kunnen gebruiken...
Een beetje hetzelfde probleem als Makkie-bos...die in de stock reeks niet zou mogen deelnemen met zijn Audi R8 (mss kunnen we ruilen, maar de mijne is al gespoten).

Nog een laaste vraagje ivm de TT01E, een beetje om de misverstanden (en geen foute aankoop te doen). Zijn de TRF dempers toegelaten in de GT2 klasse? Ik vind dit niet erg duidelijk in het reglement.

Ik wil jullie ook nog wel bedanken om voor het nieuwe reglement online te zetten...

De Honda Integra body zal toegelaten worden, dit is idd een voorwielaangedreven wagen.

Het was de bedoeling om de reeksen een beetje te scheiden door het gebruik van andere body's, stock met touring body's - GT2 met GT body's & de GT1 met subaru legacy body's.
Dit om het allemaal een beetje realistischer te maken. Vinden jullie dit een goed idee of niet?

Alle opties zijn in de GT2 toegelaten, behalve carbon onderdelen. Dus ook TRF dempers Smile

ik was van plan mee te rijden in de stock en had me deze body besteld: Item# 51223
RC Body Set Audi A4 DTM 2005- Lightweight Finished onder welke klasse valt deze body? Is het niet mogelijk alle tamiya Item# nrs weer te geven van de bodies/ per klasse? In het reglement vin ik enkele nrs van GT2 en nu voor GT1 de Legacy's... graag wat meer duidelijkheid.
RacingOne
RacingOne
Beginner
Beginner

Number of posts : 49
Age : 45
Woonplaats : Olsene
Registration date : 05-03-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement - Pagina 2 Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van Jan V. za dec 03, 2011 10:59 am

makkie_bos schreef:Nu we het toch over wielen hebben, heb ik een vraagje. De standaard wielen die bij een tt01e kit zitten zijn toch toegelaten in de stockklasse hé? Weet iemand het artikelnr van zwarte velgen voor de stockklasse. PS ik heb mijn r8 bestelling nog kunnen veranderen dus geen probleem.

RacingOne schreef:
ik was van plan mee te rijden in de stock en had me deze body besteld: Item# 51223
RC Body Set Audi A4 DTM 2005- Lightweight Finished onder welke klasse valt deze body? Is het niet mogelijk alle tamiya Item# nrs weer te geven van de bodies/ per klasse? In het reglement vin ik enkele nrs van GT2 en nu voor GT1 de Legacy's... graag wat meer duidelijkheid.

Dingen bestellen alvorens het reglement definitief is en bestellingen veranderen op basis van een voorlopig reglement... Je kan beter een beetje geduld hebben tot het reglement definitief is om problemen te vermijden, lijkt mij...

DLM schreef:
Banden en motoren van de FWD zijn hetzelfde als die van de GT2.. als er te weinig piloten zijn laten we deze 2 reeksen samen rijden. Zo hebbe we altijd een volledige klasse!

En wat als je in deze 2 klasse rijd?
Ik ben van plan om in de FWD en de GT2 mee te rijden...

Als er te weinig rijders zijn in bijvoorbeeld de FWD reeks moeten we die ofwel cancellen ofwel laten samen rijden met de GT2. Naar onze mening is het beter dat we de rijders van de FWD dan toch laten meerijden met de GT2. Als je dan toevallig ook in de GT2 rijdt, zal je op dat moment dus moeten kiezen welke reeks je favoriet is...
Jan V.
Jan V.
Admin

Number of posts : 697
Age : 41
Woonplaats : Lier
Registration date : 06-03-08

http://www.tamiya.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement - Pagina 2 Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van DLM za dec 03, 2011 4:31 pm

Dan hoop ik dat er genoeg FWD & GT2 liefhebbers zijn...

Wanneer zal het reglement definitief zijn?
DLM
DLM
Beginner
Beginner

Number of posts : 45
Age : 48
Woonplaats : Geraardsbergen
Registration date : 27-05-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement - Pagina 2 Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van bjorn zo dec 04, 2011 3:40 pm

ik heb de mijne te koop staan met alle stukken er indien deze niet weg is zou ik mijn een duren inschrijven

maar zie dat ik dan terug een andere motor moet kopen en das dus weer het jammere eraan

bjorn
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 219
Age : 46
Woonplaats : rekkem
Registration date : 03-12-09

https://www.facebook.com/find-friends/?expand=pymk&ref=hp

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement - Pagina 2 Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van ..l3art.. di dec 06, 2011 9:04 pm

ligfiets schreef:Ik ben van plan te rijden volgende jaar in GT2, zeker met mijn TT01, misschien met een TA05...

Zoals addicted2blue, ik denk dat:

"Wat de motoren in de nieuwe GT2 reeks betrefd denk ik ook dat de CCM motor niet echt mee kan met de carson of tamiya brushless motor.
Persoonlijk denk ik dat de GT Tuned motor de betere brushed motor is voor zowel in de GT2 en zoals vorig jaar ook in FWD reeksen.
Eéns men de CCM motor te zwaar gaat belasten zie je de prestaties zo afnemen, wat dus op een buitenpiste niet echt ideaal zal zijn."

Ik heb vorige jaar in Mini de hele seizoen met de zelfde GT Tuned gereden, zonder minder kracht... maar in Stock, na twee wedstrijden, heb ik een nieuwe motor moeten kopen, motor die "race" na "race" heeft minder kracht gehad Crying or Very sad

Over de banden, ik denk dat het is een goede idëe te rijden met alleen een type banden... Very Happy


In Zwitserland hebben we gezien dat de snelheid van een 16T BL motor en de carson cup machine ongeveer gelijk zit.. De brushless motor is kwalitatief natuurlijk beter.
Aan jullie de keuze hoeveel geld je wil uitgeven.
..l3art..
..l3art..
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 638
Age : 43
Woonplaats : Lier
Registration date : 08-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiyacup 2012 Reglement - Pagina 2 Empty Re: Tamiyacup 2012 Reglement

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum