Tamiya.be
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

reglement tamiya cup 2011

+20
TamiyaMarino
tamiyaboy8
Olii
DLM
PATRICK
flyingjohn
mrctmd
crashingbird
bjorn
Ludo
carborush
Jona
Jan V.
Arno (SRL)
MisterYellow
..l3art..
addicted2blue
speedy_belgium
ligfiets
tamiya boy
24 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

reglement tamiya cup 2011 - Pagina 4 Empty reglement tamiya cup 2011

Bericht van tamiya boy do sep 23, 2010 5:25 pm

Eerste onderwerp bericht herinnering :

By deze heb ik de vraag wat gaat er in 2011 gebeuren in de mini klasse?
Vb, Motor sport tuned of GT tuned of alle twee?
Liefst had ik in deze klasse maar in motor gewilt?


Laatst aangepast door tamiya boy op vr sep 24, 2010 8:24 am; in totaal 1 keer bewerkt
tamiya boy
tamiya boy
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 394
Registration date : 04-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden


reglement tamiya cup 2011 - Pagina 4 Empty Re: reglement tamiya cup 2011

Bericht van Jona ma dec 20, 2010 4:49 pm

Ou est le réglement pour la catégorie stock Question
Jona
Jona
forum-noobie
forum-noobie

Number of posts : 17
Registration date : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

reglement tamiya cup 2011 - Pagina 4 Empty Re: reglement tamiya cup 2011

Bericht van mrctmd di dec 21, 2010 7:21 pm

Tamiya - 53847 cardans set past deze op een FF03 ? Dank u.
mrctmd
mrctmd
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 354
Age : 60
Woonplaats : Beveren-Leie
Registration date : 26-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

reglement tamiya cup 2011 - Pagina 4 Empty Re: reglement tamiya cup 2011

Bericht van MisterYellow wo dec 22, 2010 5:09 pm

motoren zijn binnen , YES ik kan deelnemen
MisterYellow
MisterYellow
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 284
Age : 50
Woonplaats : Bredene
Registration date : 31-05-08

http://www.yellowracing.be

Terug naar boven Ga naar beneden

reglement tamiya cup 2011 - Pagina 4 Empty Re: reglement tamiya cup 2011

Bericht van pajenova vr dec 24, 2010 4:56 pm

Jan V. schreef:Het is inderdaad 5 euro per race voor de junior reeks en je mag 1 wedstrijd meerijden of je mag ze allemaal doen, dat kies je zelf...

Er worden 3 kwalificaties van 5 minuten gereden en nog eens 3 finales van 5 minuten op een race dag. Er is telkens een uur tussen zodat je tijd hebt om een batterij te laden en je wagentje aan te passen of te herstellen indien nodig. 2 batterijen is dus inderdaad wel aan te raden zodat je zeker niet aan de start hoeft te komen met een lege batterij.

In de junior reeks zijn zeker niet veel aanpassingen nodig aan je standaard wagentje om de anderen te kunnen volgen, er zijn namelijk niet veel opties toegelaten dus de anderen rijden ook met een wagentje vergelijkbaar met het jouwe. Waar je het meest voordeel uit zal halen is oefenen en dat kost je bijna niets Smile.




Jan, je hebt PM

MJ

pajenova
Beginner
Beginner

Number of posts : 41
Registration date : 04-10-09

Terug naar boven Ga naar beneden

reglement tamiya cup 2011 - Pagina 4 Empty Re: reglement tamiya cup 2011

Bericht van ..l3art.. vr dec 24, 2010 8:42 pm

mrctmd schreef:Tamiya - 53847 cardans set past deze op een FF03 ? Dank u.
Bij de 416 gebruiken we met de korte armen de 44mm en 42mm cardans, of de 46mm's in de ff-03 passen weet ik nie.. want daar gebruiken ze ook de korte armen van de 416 dacht ik.

Mss kan den Dirk hier wel op antwoorden Wink
..l3art..
..l3art..
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 638
Age : 43
Woonplaats : Lier
Registration date : 08-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

reglement tamiya cup 2011 - Pagina 4 Empty Re: reglement tamiya cup 2011

Bericht van mrctmd za dec 25, 2010 4:59 pm

ok, wie wéét kan dirk mij verder helpen. alvast bedankt reeds.
mrctmd
mrctmd
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 354
Age : 60
Woonplaats : Beveren-Leie
Registration date : 26-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

reglement tamiya cup 2011 - Pagina 4 Empty Re: reglement tamiya cup 2011

Bericht van Ludo zo dec 26, 2010 12:00 am

Ik ben er even uit geweest.
k ben van plan om dit jaar als het kan terug een paar Tamiya-wedstrijden mee te pikken (offroad heeft nu eenmaal m'n voorkeur).
Omdat ik hoofdzakelijk met de mini rij ... 'k heb een paar vragen:

* Is de GT-tuned motor voor de mini, dezelfde als de motor die voor vorig jaar nodig hadden? Want dan heb ik er nog zo eentje liggen, denk ik.

* mogen we ook gewoon met een sivercan rijden of anders een blackcan als we geen GT-motor vinden? Of is een blackcan "straffer"dan een GT en dus niet toegelaten?

* ik las iets over problemen, gesjoemel met silvercans in de stock-klasse ... 'k moet niet weten hoe precies maar ik ben wel benieuwd geraakt hoe je in hemelsnaam kan sjoemelen met een silvercan???

Ludo
Ludo
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 389
Age : 55
Woonplaats : Dworp, Vlaams-Brabant
Registration date : 07-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

reglement tamiya cup 2011 - Pagina 4 Empty Re: reglement tamiya cup 2011

Bericht van addicted2blue zo dec 26, 2010 1:29 am

Een black-can is 'n sport tuned motor en de GT Tuned motor is idd de motor die we vorig jaar in de mini reeks moesten gebruiken.
De sport tuned motor is niet straffer dan de Gt Tuned motor, ze hebben bijna dezelfde waardes qua toerental.
Alléén heeft de Gt Tuned motor ietsjes meer koppel dan de sport tuned.

Je kunt de silvercan motor via bepaalde manieren betere eigenschappen laten krijgen, maar hoe en wat men moet doen is helaas genoeg door weinig mensen gekent.
En diegenen die het kennen zullen het niet prijs geven.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

reglement tamiya cup 2011 - Pagina 4 Empty Re: reglement tamiya cup 2011

Bericht van addicted2blue zo dec 26, 2010 1:34 am

mrctmd schreef:Tamiya - 53847 cardans set past deze op een FF03 ? Dank u.

Enkel de swing shafts van dat setje kun je gebruiken (tenminste als de balldiff juist is gebouwd), de wheel outdrives zijn die voor de TA04.
De FF03 gebruikt dezelfde wheel outdrives van de TRF416.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

reglement tamiya cup 2011 - Pagina 4 Empty Re: reglement tamiya cup 2011

Bericht van Ludo zo dec 26, 2010 1:44 am

het probleem is natuurlijk dat je best niet mag weten hoe je een motor kan vervalsen ... maar wat is dan wél toegelaten?
Mag je bvb je motor dagenlang laten inlopen, mag je commdrops gebruiken?
Mag je bvb op één of andere elektrische manier (ik zou eerlijk gezegd niet weten HOE je dat moet doen, maat weet wél dat het kan) de magneten binnenin de motor sterker maken?
Mag je de comm afdraaien? (ik heb eens gehoord van speciale beiteltjes waarmee je doorheen de openingen van de sivercan aan de comm zou kunnen?
enzovoort ...
Afijn, Ik wil helemaal niet weten HOE maar misschien wel wat meer kennis hebben om er zeker van te zijn dat ik niets verkeerds doe.

but, back on topic ...
Tof van die GT, dezelfde als vorig jaar Smile
Dan kan ik gerust nekeer mee komen rijden
Ludo
Ludo
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 389
Age : 55
Woonplaats : Dworp, Vlaams-Brabant
Registration date : 07-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

reglement tamiya cup 2011 - Pagina 4 Empty Re: reglement tamiya cup 2011

Bericht van Ludo zo dec 26, 2010 1:50 am

andere vraag, reeds eerder gesteld én beantwoord maar ik kon het topic niet terugvinden:

Hoe verhoudt een Tamiya 23T zich tegenover de Tamiya 12 Brushless?
Ik heb nog enkele 23T's liggen. Moet je om mee te kunnen in de GT-klasse toch uitkijken naar een 12 brushless?
Ludo
Ludo
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 389
Age : 55
Woonplaats : Dworp, Vlaams-Brabant
Registration date : 07-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

reglement tamiya cup 2011 - Pagina 4 Empty Re: reglement tamiya cup 2011

Bericht van addicted2blue zo dec 26, 2010 12:23 pm

Ik en Gerrit hebben vorig seizoen nog 'n wedstrijd met 'n 23T motor kunnen winnen, dus die motors kunnen nog zekerst vergeleken worden met de 12T.
Het is echter wel zo dat ik en Gerrit die wedstrijden hebben gewonnen op 'n technisch circuit, daar maakt het weinig uit welke motor je hebt.
Maar op 'n circuit als roeselare ga je zekerst beter af zijn met de 12T, dit omdat we met de regelaars de vertiming kunnen verstellen.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

reglement tamiya cup 2011 - Pagina 4 Empty Re: reglement tamiya cup 2011

Bericht van mrctmd zo dec 26, 2010 3:08 pm

vriendelijk bedankt Dirk. En prettige feestdagen.
mrctmd
mrctmd
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 354
Age : 60
Woonplaats : Beveren-Leie
Registration date : 26-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

reglement tamiya cup 2011 - Pagina 4 Empty Re: reglement tamiya cup 2011

Bericht van ..l3art.. zo dec 26, 2010 5:02 pm

Ludo schreef:Ik ben er even uit geweest.
k ben van plan om dit jaar als het kan terug een paar Tamiya-wedstrijden mee te pikken (offroad heeft nu eenmaal m'n voorkeur).
Omdat ik hoofdzakelijk met de mini rij ... 'k heb een paar vragen:

* Is de GT-tuned motor voor de mini, dezelfde als de motor die voor vorig jaar nodig hadden? Want dan heb ik er nog zo eentje liggen, denk ik.

* mogen we ook gewoon met een sivercan rijden of anders een blackcan als we geen GT-motor vinden? Of is een blackcan "straffer"dan een GT en dus niet toegelaten?

* ik las iets over problemen, gesjoemel met silvercans in de stock-klasse ... 'k moet niet weten hoe precies maar ik ben wel benieuwd geraakt hoe je in hemelsnaam kan sjoemelen met een silvercan???


Met het nieuwe reglement gaan we in de MINI en FWD gebruik maken van de GT-tuned motor, dit is een 25t brushed motor die je niet kan demonteren en origineel moet blijven, ook de koolborstels moeten origineel blijven. Dit omdat er blijkbaar met de mabuchi's & sport-tuned's gefoefeld werd.
vanaf nu dus 1 zelfde motor voor iedereen.

In de stock gaan we nog een stapje verder en gaan we motoren uitdelen (verkopen voor 8€/stuk) die we na de wedstrijd terug in bewaring nemen. Dit ook om gepruts te voorkomen. Er mag enkel een drupje olie op de busjes gedaan worden, verder niets.. ook het op voorhand inlopen van de motor is verboden.

Zo gaan we het de enkelingen die toch proberen vals spelen het weer een beetje moeilijker maken santa
..l3art..
..l3art..
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 638
Age : 43
Woonplaats : Lier
Registration date : 08-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

reglement tamiya cup 2011 - Pagina 4 Empty Re: reglement tamiya cup 2011

Bericht van addicted2blue zo dec 26, 2010 8:34 pm

In 'n andere topic heb ik er juist voor geopteerd om de GT Tuned motor niet in de FWD klasse te monteren, maar wel de sport tuned.
Dit vanwege het feit dat de FWD 'n veel zwaardere verhouding kan gebruiken en dit dus extra belasting op de motor geeft en het dus iets logischer lijkt om in deze iets duurdere klasse (tov de mini's) een goedkopere motor te gebruiken.
Bovendien is de sport tuned ook onderhoud vriendelijker.

Dit heb ik trouwens ook al 2 à 3 maanden geleden gezegt.

En ik kan niet begrijpen dat men rond het nieuwe reglement/FWD klasse de organisatie geen voorstellen heeft gedaan en of naar opinie's heeft gepolst.
Blijkbaar ben ik weer de enige die hier zijn mond durft open te doen omtrent de juiste keuzes qua motoren in de FWD klasse.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

reglement tamiya cup 2011 - Pagina 4 Empty Re: reglement tamiya cup 2011

Bericht van Ludo zo dec 26, 2010 11:23 pm

Me niet verkeerd begrijpen, Bart, ik wil niet uitvissen hoe je kan cheaten, vals spelen, maar er is iets dat ik niet begrijp.
De GT is een 25T-motor die niet demonteerbaar is ... en er wordt voor deze motor gekozen omdat er blijkbaar met de silver-en de blackcan gefoefeld werd ...
maar dan moet dat foefelen toch evengoed kunnen met die GT???
Ik snap dus niet dat de keuze van een motor foefelen moet tegengaan, dat er dan voor de GT, en enkel die motor gekozen wordt.
Afijn, leg me dat maar eens uit op nen volgende Tamiya-wedstrijd. Ik heb sowieso een GT liggen dus ik kan wel meerijden.

Maar! als ik me niet vergis, kan je de borstelkes van de GT wél wisselen. Hoe kan je dat dan tegengaan?
+ iemand wiens borstelkes ver "op" zijn, moet dus zijn motor weggooien want hij mag geen nieuwe borsteltjes teken? Vreemd hoor.

Het idee van hand-out motors vind ik prima. Alleen vind ik het jammer dat je die niet eerst een beetje mag inlopen. Dat wringt een beetje tegen mijn natuur oom m'n apparatuur ideaal te behandelen zodat het zo lang mogelijk meegaat.
Ludo
Ludo
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 389
Age : 55
Woonplaats : Dworp, Vlaams-Brabant
Registration date : 07-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

reglement tamiya cup 2011 - Pagina 4 Empty Re: reglement tamiya cup 2011

Bericht van Arno (SRL) ma dec 27, 2010 8:36 am

@Ludo
Ik ben maar een nieuwe in deze hobby, dus kan zijn dat ik verkeerd ben Razz maar:
Er was gevraagd door een aantal Mini rijders om terug te gaan naar 1 motor en niet 2. Volgens mij omwille dat veel rijders zich verplicht voelde, na van start te gaan met een GT tuned, naar een Sport tuned over te stapen wegens het verschil in topsnelheid (vooral zichtbaar zodra de buiten wedstrijden beginnen). Waarom de GT boven de Sport gekozen is zal op basis zijn van hier gevoerde besprekingen en het inzicht van de organisatie, zou ik zeggen.

En ik versta de reglementen weer anders dan bvb jij, ik zou zeggen bij een GT tuned mag je wel je borstels vervangen, maar dan enkel door de orginele, zijnde 53581. Hoe ze dat kunnen controleren weet ik niet.
Arno (SRL)
Arno (SRL)
Won't go
Won't go

Number of posts : 53
Registration date : 03-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

reglement tamiya cup 2011 - Pagina 4 Empty Re: reglement tamiya cup 2011

Bericht van tamiya boy ma dec 27, 2010 11:03 am

..l3art.. schreef:
Ludo schreef:




In de stock gaan we nog een stapje verder en gaan we motoren uitdelen (verkopen voor 8€/stuk) die we na de wedstrijd terug in bewaring nemen. Dit ook om gepruts te voorkomen. Er mag enkel een drupje olie op de busjes gedaan worden, verder niets.. ook het op voorhand inlopen van de motor is verboden.

Zo gaan we het de enkelingen die toch proberen vals spelen het weer een beetje moeilijker maken santa

de uitgedeelde motoren zou ik dan ook wel merken want anders kan er nog altijd gefoefeld worden bij het ontvangen van de motor
tamiya boy
tamiya boy
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 394
Registration date : 04-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

reglement tamiya cup 2011 - Pagina 4 Empty Re: reglement tamiya cup 2011

Bericht van crashingbird ma dec 27, 2010 12:01 pm

Arno (SRL) schreef:@Ludo
Ik ben maar een nieuwe in deze hobby, dus kan zijn dat ik verkeerd ben Razz maar:
Er was gevraagd door een aantal Mini rijders om terug te gaan naar 1 motor en niet 2. Volgens mij omwille dat veel rijders zich verplicht voelde, na van start te gaan met een GT tuned, naar een Sport tuned over te stapen wegens het verschil in topsnelheid (vooral zichtbaar zodra de buiten wedstrijden beginnen). Waarom de GT boven de Sport gekozen is zal op basis zijn van hier gevoerde besprekingen en het inzicht van de organisatie, zou ik zeggen.

En ik versta de reglementen weer anders dan bvb jij, ik zou zeggen bij een GT tuned mag je wel je borstels vervangen, maar dan enkel door de orginele, zijnde 53581. Hoe ze dat kunnen controleren weet ik niet.

Zelf vind ik de mini meer een auto voor binnen, niet echt iets voor grote buitencircuits, maar da's natuurlijk persoonlijk. (zeker de korte wielbasis versie is heel nerveus en moeilijk recht mee te rijden, maar dat zal aan mijn afstellings- en rijkunsten liggen zeker Rolling Eyes )

In 2008/9 werd er nog met 23t 's geknald, dat vond ik erover voor de m-reeks, en kon die ook niet bedwingen, dus gebruikte ik de 'mindere' Sporttuned, die met een 16t tandwiel binnen heel soepel en toch vrij snel reed, maar beheersbaar was. En waarschijnlijk gaat deze ook nog aanvaardbaar snel op de rechte stukken van grote buitencircuits.
Spijtig dat deze niet gekozen werd, er waren nochtans ook enkele liefhebbers van dit type (ligfiets en speedybelgium)
Met de 25t zullen dewelke die de borstels regelmatig vervangen en de com wat kuisen (zo'n speciale stick, ben naam/merk vergeten) wel een heeeeel klein beetje voordeel hebben, tgo zij die dat niet doen.

-> de tamiya koolborstels zijn gemerkt met een 'T' in een cirkeltje, aan de kant v/d draad, check dit maar!

En wat betreft cheaten : een afgeschuurde black can om er als een silvercan mee voor de dag te komen, heb dat ooit met mijn eigen ogen gezien, en dat vond ik wel heel erg....
en voor de rest, tja, er zit altijd wel wat verschil tussen 2 motoren van hetzelfde type, en zeker voor de m-reeks, is het spijtig dat je maar kan kiezen uit 3tandwielen, anders kan je de topsnelheid verschillen wel wegwerken door met de vertanding te spelen (niemand wordt graag gepasseerd op snelheid op de rechte lijn, dus iedereen wil wel de hoogste top hebben hé Smile )
Voor misschien 1 of 2 wedstrijdjes, ga ik geen 25t kopen, maar kom ik wel aan de start met een gewone mabuchi/johnson (als da mag), want bij yellow hebben ze al bewezen dat dit voor binnen, een motor met een realistische snelheid is.
En wat vinden jullie misschien van een snelle voor buiten en de silvercans voor binnen ?
crashingbird
crashingbird
Tamiya-contaminated
Tamiya-contaminated

Number of posts : 105
Age : 55
Woonplaats : Mater
Registration date : 09-04-08

Terug naar boven Ga naar beneden

reglement tamiya cup 2011 - Pagina 4 Empty Re: reglement tamiya cup 2011

Bericht van Ludo ma dec 27, 2010 3:45 pm

Kurt, als ik het correct begreep mag je GEEN andere motor gebruiken dan de GT-tuned.
Ludo
Ludo
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 389
Age : 55
Woonplaats : Dworp, Vlaams-Brabant
Registration date : 07-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

reglement tamiya cup 2011 - Pagina 4 Empty Re: reglement tamiya cup 2011

Bericht van crashingbird di dec 28, 2010 1:33 pm

Ludo schreef:Kurt, als ik het correct begreep mag je GEEN andere motor gebruiken dan de GT-tuned.

Och ja, vroeger mocht dit wel bij navraag, maar voor miss. 1 wedstrijdje dat ik zelf meerijd , doe ik dan eens mee in de F1 met een silvercan, dan hoef ik geen andere motor te kopen Smile

crashingbird
crashingbird
Tamiya-contaminated
Tamiya-contaminated

Number of posts : 105
Age : 55
Woonplaats : Mater
Registration date : 09-04-08

Terug naar boven Ga naar beneden

reglement tamiya cup 2011 - Pagina 4 Empty Re: reglement tamiya cup 2011

Bericht van mrctmd za jan 01, 2011 4:42 pm

Is dit het adres van GTMRC Vosselaar ?
Wij rijden in de Gemeentehal van Vosselaar (vlak achter het gemeentehuis: Maurits Pottersstraat.
alvast bedankt. Zou dit de lokatie zijn ???
mrctmd
mrctmd
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 354
Age : 60
Woonplaats : Beveren-Leie
Registration date : 26-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

reglement tamiya cup 2011 - Pagina 4 Empty Re: reglement tamiya cup 2011

Bericht van Olii za jan 01, 2011 10:29 pm

Ja dat is daar.

Olii
Won't go
Won't go

Number of posts : 51
Age : 31
Woonplaats : Lier
Registration date : 28-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

reglement tamiya cup 2011 - Pagina 4 Empty Re: reglement tamiya cup 2011

Bericht van mrctmd zo jan 02, 2011 9:58 am

Dank u Olii.
mrctmd
mrctmd
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 354
Age : 60
Woonplaats : Beveren-Leie
Registration date : 26-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

reglement tamiya cup 2011 - Pagina 4 Empty Re: reglement tamiya cup 2011

Bericht van RacingOne ma jan 10, 2011 11:32 am

Als ik het goed door heb, mag je dus in de mini klasse niet meer met de sport tuned motor rijden, omdat er volgens sommige gefoefeld word met de motor?


addicted2blue schreef:Maar met de sport tuned krijg je dezelfde situaties als van in Genk, namelijk dat er met de sport tuned net als met 'n silvercan kan gesjoemelt worden.
Ik heb in bredene moeten aanhoren dat mijn GT Tuned motor veel sneller zou draaien dan de GT Tuneds die niet demonteerbaar zijn, wel mijn sport tuned doet nog veel meer toeren dan die felbesproken GT Tuned motor van mij.
Het verschil tussen de sport tuned en de GT Tuned was op verschillende wedstrijden overduidelijk te zien.
Dus mijn voorstel is om GEEN sport tuned motoren meer toelaten, zo blijft het voor iederéén meer gelijk en des te leuker word de strijd op het circuit.
Mijn bevinding daarover is allanger mede gedeelt aan Jan&Bart.
@addicted2blue: Waarom deze dan wel toelaten op het nieuwe FF chasis? zodat er daar wel terug "gefoefeld" kan worden.... dit klinkt volledig tegenstrijdig met je voorgaande post , niet?
addicted2blue schreef:In 'n andere topic heb ik er juist voor geopteerd om de GT Tuned motor niet in de FWD klasse te monteren, maar wel de sport tuned.
Dit vanwege het feit dat de FWD 'n veel zwaardere verhouding kan gebruiken en dit dus extra belasting op de motor geeft en het dus iets logischer lijkt om in deze iets duurdere klasse (tov de mini's) een goedkopere motor te gebruiken.
Bovendien is de sport tuned ook onderhoud vriendelijker.

Dit heb ik trouwens ook al 2 à 3 maanden geleden gezegt.

En ik kan niet begrijpen dat men rond het nieuwe reglement/FWD klasse de organisatie geen voorstellen heeft gedaan en of naar opinie's heeft gepolst.
Blijkbaar ben ik weer de enige die hier zijn mond durft open te doen omtrent de juiste keuzes qua motoren in de FWD klasse.

al zie ik niet direct in hoe je kan foefelen met een sport tuned motor, deze black can kan"mag" in principe toch niet geopend worden? afin, zo mag ik terug investeren in een GT Tuned motor... totaal zinloos... Rolling Eyes
RacingOne
RacingOne
Beginner
Beginner

Number of posts : 49
Age : 45
Woonplaats : Olsene
Registration date : 05-03-09

Terug naar boven Ga naar beneden

reglement tamiya cup 2011 - Pagina 4 Empty Re: reglement tamiya cup 2011

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum