Tamiya.be
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hallo, misschien wel een extra in F1 classe.

3 plaatsers

Ga naar beneden

Hallo, misschien wel een extra in F1 classe. Empty Hallo, misschien wel een extra in F1 classe.

Bericht van JorisV100 ma aug 16, 2010 11:50 pm

Hallo, ik ben Joris, 30jaar toch al wel, wonende in herentals. Toch wel een tamiya fan, als het op elektro aankomt, wsl nog iets vanuit mn jonge jaren. In het bezit van 5 tamiyas, binnenkort 6 terwijl het mn 8ste had kunnen zijn. Kan dit stuk gerust overslaan Smile
Dark Impact (ooit met wille racen, smolt telkens alles stuk)
Neo-Falcon (te traag) Manta Ray re-release (omdat er vintage uitzag),
Raybrig Nsx 2007 ofzo (verkocht omdat ik nitro ging rijden, en dit nog steeds doe eigenlijk).
Lotus 107b (f103 denk ik - redelijk oud, bijna vintage, ga ik dus ni mee rijden)
Thunder Dragon (nooit gebouw, verkocht)
Dan deze lente gekocht: Tamiya Lamborghini Gallardo LP 560-4 Super Trofeo - TA-05 Ver II (die zag er gewoon graaf en heb ik gekocht om bezig te houden als het buiten te koud is voor offroad)

Dan binnerkort: Tamiya F103RM, kit met L-type body. Zou onderweg moeten zijn. Waarom die? Lekker goedkoop en past een groot arsenaal aan body's op naar mijn weten. Sommige zijn dan wel net zoals de chassis discontinued dus al wel wat prijziger. Zou me leuk zijn hier te mee gaan racen. Dat chassis is zo simpel (bedoel dit positief) weinig onderdelen = weinig stukken Smile = weinig afstelopties. Ik heb begrepen dat jullie motorregels hier hebben. Formula Tuned motor en andere lijken me de bijgeleverde stockmotors? Hoewel het seizoen bijna voorbij zoek ik deze toch rijklaar te maken en al met te gaan trainen, da ik die 2wd beetje gewoon word. Vraag is dus nu: welke esc gebruiken de meeste? is dit de 104bk? or krachtigere?

JorisV100
forum-noobie
forum-noobie

Number of posts : 6
Age : 44
Woonplaats : Herentals
Registration date : 16-08-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hallo, misschien wel een extra in F1 classe. Empty Re: Hallo, misschien wel een extra in F1 classe.

Bericht van ..l3art.. di aug 17, 2010 10:33 am

Hey Joris,

een echte Tamiya liefhebber, dat horen we graag Very Happy

In onze F1 reeks rijden we idd met de standaard motor of de te vergelijken formula motor. De esc is vrij te kiezen maar de 104bk is zeker goed genoeg, hij heeft trouwens ook een cut-off functie voor lipo batterijen.

Op 12 september rijden we nog een wedstrijd buiten de competitie, het is een "finale" tussen de Belgen en Nederlanders.. Je kan altijd een keertje komen kijken, of als je het ziet zitten mag je je gerust inschrijven. Alle info vind je op www.tamiya.be
Tijdens de finale is een carson motor ook toegelaten in de F1.. deze zou ietsje sneller zijn als de standaard. Deze zijn te verkrijgen bij de organisatie.

alvast succes met je F1 en tot binnenkort Surprised
..l3art..
..l3art..
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 638
Age : 43
Woonplaats : Lier
Registration date : 08-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hallo, misschien wel een extra in F1 classe. Empty Re: Hallo, misschien wel een extra in F1 classe.

Bericht van JorisV100 di aug 17, 2010 10:39 pm

Zijn er eigenlijk ook indoor circuits waar mn F1 rijd? Trainen beter gezegd. Kan altijd wel terecht op het indoor circuit van de club waar nitro rij, maar daar is mn naar mijn vermoeden beetje vies van tamiya. Evil or Very Mad

Goed om wete dat een goedkope esc ook zo zn ding kan doen. Toch nog een klein iets dat ik moet weten. Gaat je auto sneller als je esc hebt die een continu kan afgeven van 90A tegenover een van 60A? Neem bijvoorbeeld bij de formula tuned motor.

JorisV100
forum-noobie
forum-noobie

Number of posts : 6
Age : 44
Woonplaats : Herentals
Registration date : 16-08-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hallo, misschien wel een extra in F1 classe. Empty Re: Hallo, misschien wel een extra in F1 classe.

Bericht van TamiyaMarino di aug 17, 2010 11:07 pm

Aha , nog eenen van Herentals.
Welkom Razz
P.s. Dichtstbijzijnde indoor is Vosselaar of Mol
TamiyaMarino
TamiyaMarino
Tamiya-freak
Tamiya-freak

Number of posts : 184
Age : 113
Woonplaats : Herentals
Registration date : 04-08-08

http://www.blok.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Hallo, misschien wel een extra in F1 classe. Empty Re: Hallo, misschien wel een extra in F1 classe.

Bericht van JorisV100 do aug 19, 2010 12:08 am

Zal het mol worden voor te trainen, daar ben ik al lid... hoewel een club die op donderdag rijd heeft ook zn voordelen.

JorisV100
forum-noobie
forum-noobie

Number of posts : 6
Age : 44
Woonplaats : Herentals
Registration date : 16-08-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hallo, misschien wel een extra in F1 classe. Empty Re: Hallo, misschien wel een extra in F1 classe.

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum