Tamiya.be
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mamba Max Pro vs HobbyWing Xerun 120A

+3
addicted2blue
..l3art..
DLM
7 plaatsers

Ga naar beneden

Mamba Max Pro vs HobbyWing Xerun 120A Empty Mamba Max Pro vs HobbyWing Xerun 120A

Bericht van DLM vr jul 30, 2010 5:51 pm

Hallo,

Ik ben aan het overwegen om één van volgende snelheidsregelaars te kopen:
  • Castle Creations Mamba Max Pro
  • HobbyWing XeRun 120A


Eerst en vooral zou ik willen weten ofdat deze toegelaten zijn voor de Tamiya Cup (GT2)?

Anderzijds wie heeft met één van deze ervaring of alletwee...
Ze kosten beide ongeveer 140€.
Alle info is welkom...of een andere suggestie voor een goede (maar niet te duren) regelaar...
't is niet dat ik er 200€ of meer willen aanhangen...

Groetjes

Günther
DLM
DLM
Beginner
Beginner

Number of posts : 45
Age : 48
Woonplaats : Geraardsbergen
Registration date : 27-05-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mamba Max Pro vs HobbyWing Xerun 120A Empty Re: Mamba Max Pro vs HobbyWing Xerun 120A

Bericht van ..l3art.. vr jul 30, 2010 8:56 pm

De 2 die je hier opnoemt zijn zeker goede regelaars, ze kunnen ook beide de Tamiya 12T sensorloze brushless-motor aansturen.
Zelfs veel snellere motoren als het moet.

Nu voor volgend seizoen in de TamiyaCup staan de reglementen nog niet vast.. het probleem is dat je met zulke geavanceerde regelaars je je motortje veel sneller kan laten draaien dan eigelijk de bedoeling is van een 12Turns motortje.. Je kan deze vertimen en met de pc herprogrammeren totdat er rook uit dat motortje komt en dat willen we allerminst vermijden!


oplossingen zouden zijn:
1) tamiya regelaar verplichten
2) regelaar zonder vertiming (zero timing) verplichten
3) deze regelaars toelaten maar verplicht timing op 0 zetten
(zou te controleren zijn -> zie tabel)

Maar dit moeten we nog even bekijken..
..l3art..
..l3art..
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 638
Age : 43
Woonplaats : Lier
Registration date : 08-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Mamba Max Pro vs HobbyWing Xerun 120A Empty Re: Mamba Max Pro vs HobbyWing Xerun 120A

Bericht van addicted2blue vr jul 30, 2010 11:43 pm

Het probleem van dat de motortjes in rook kunnen opgaan is omdat de piloten zelf de vertiming op sommige circuits veel te zwaar zetten.
Daardoor rijden ze met 'n wagentje rond dat overpowered is en als gevolg heeft dat de wagen niet echt te controlleren is.
En dan heb ik het nog niet ééns over het feit dat er nog altijd piloten zijn die met 'n veel te grote pinion rijden, dat kan zelfst Jan beamen.
Want ook hij reed in ronse met 'n veel te zware verhouding waardoor hij niet verder kon geraken dan 19 ronden.
Pas in de laatste finale heeft hij 'n kleinere pinion gestoken en hebben we beiden als enige (toens) de 20 ronden gereden.
Als je 'n te zware vertiming en te grote pinion combineerd dan loop je idd de kans dat er na 'n tijdje rook uit de motor kan komen.
Het is het eerste jaar dat we met de brushless rijden en er is mss 1 of 2 motortjes opgebrand (dacht die van Danny en de Maxim) voor de rest heb ik daarover nog niets gehoord.
Naar mijn mening kunnen deze motortjes wel tegen 'n stootje maar je mag daar niet in gaan overdrijven en dus ben ik voorstander om de regelaars vrij te laten en dit zonder beperkingen qua vertiming.
Ik ken niet echt 'n regelaar voor 'n sensorloze motor met zero timing.

Trouwens 'n tamiya regelaar of 'n zero timing regelaar gaan verplichten is terug achteruit gaan, ik denk dat het dan beter is om de GT2 klasse op te splitsen in 'n GT1 en 'n GT2. Maar dat is louter mijn mening
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Mamba Max Pro vs HobbyWing Xerun 120A Empty Re: Mamba Max Pro vs HobbyWing Xerun 120A

Bericht van Basb vr jul 30, 2010 11:58 pm

Ik kan die mening alleen maar volgen: Tamiya regelaar verplichten? Ik daag je uit die op een deftige manier in een TA05 in te bouwen Razz

En het vertimen is zoals de rest van de afstellingen: ermee kunnen werken is a part of the game...
Basb
Basb
Won't go
Won't go

Number of posts : 68
Registration date : 25-04-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Mamba Max Pro vs HobbyWing Xerun 120A Empty Re: Mamba Max Pro vs HobbyWing Xerun 120A

Bericht van DLM za jul 31, 2010 12:06 am

Bedankt voor jullie snelle reactie(s)...

Welke regelaar gebruiken jullie mss?
Tekin RS PRO?
DLM
DLM
Beginner
Beginner

Number of posts : 45
Age : 48
Woonplaats : Geraardsbergen
Registration date : 27-05-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mamba Max Pro vs HobbyWing Xerun 120A Empty Re: Mamba Max Pro vs HobbyWing Xerun 120A

Bericht van addicted2blue za jul 31, 2010 12:12 pm

@DLM,

Je hoeft geen 140€ uit te geven om 'n goede regelaar te hebben die (wel enkel) sensorloze motoren goed kan aandrijven.
Een regelaar van yeah racing van 35Amp of 60Amp kost u amper 60 a 70€ en bij die regelaar kun je ook alles instellen qua vertiming en startpunch.
En het voordeel is dat het 'n veel kleinere regelaar is dan de tamiya regelaar, het nadeel is dat je 'n apart afstel kastje moet bijkopen maar dat kost ook maar iets van 'n goede 20€ dacht ik.

Zoals Bas het al aanhaalde is de tamiyaregelaar veels te groot om hem op 'n deftige manier in 'n TA05 in te bouwen, en dan heeft hij het nog niet ééns over die regelaar in te bouwen in de nieuwe versie van de TA05.
Bovendien is de tamiya regelaar ook veels te zwaar om de wagen in 'n goede balans te krijgen.

Naar mijn mening ga je er slecht aan doen om de regelaars te gaan beperken, dat gaat volgens mij voor veel rijders 'n extra kost teveel worden.
Maar ook dit is louter mijn gedacht hierover.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Mamba Max Pro vs HobbyWing Xerun 120A Empty Re: Mamba Max Pro vs HobbyWing Xerun 120A

Bericht van ..l3art.. za jul 31, 2010 3:04 pm

dit is nog wel wat overleg waard!

Met de tamiya BL esc nog geen ervaring, mss is die voor de GT idd wel te basic. Maar het gaat niet enkel om het stuk rijden van de motorkes, met die nieuwe regelaars zoals de mamba, speed-passion, ed.. kan je niet enkel vaste vertiming instellen zoals bij de YR, maar ook turbo & boost timing instellen, waardoor je de topsnelheid serieus kunt opvoeren.
Bij de Mamba noemt dit CHEAT MODE:
•CHEAT MODE, Castle’s High Energy Advanced Timing allows users to electronically advance their sensored motor’s timing to extreme settings. This can often yield just that extra bit of power needed to win the race. Be careful – there’s never a free lunch, extra power comes with extra motor heat!
Ik heb al gezien dat ze met een 10.5BL snelheden van modified motoren halen.

De vraag is, is dit wel de bedoeling in onze GT2?
..l3art..
..l3art..
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 638
Age : 43
Woonplaats : Lier
Registration date : 08-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Mamba Max Pro vs HobbyWing Xerun 120A Empty Re: Mamba Max Pro vs HobbyWing Xerun 120A

Bericht van alwin za jul 31, 2010 3:49 pm

Gaat dit ook op voor een sensorless motor?
alwin
alwin
Tamiya-contaminated
Tamiya-contaminated

Number of posts : 137
Woonplaats : Hever
Registration date : 09-04-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Mamba Max Pro vs HobbyWing Xerun 120A Empty Re: Mamba Max Pro vs HobbyWing Xerun 120A

Bericht van JurgenTRF za jul 31, 2010 6:38 pm

Neen dit gaat alleen op een motor met sensors, dus niet mogelijk voor de tamiya 12t motor, dus is er eigenlijk geen probleem voor de tamiyacup.
Heb er zelf zo eentje op mijn 416we zitten.

JurgenTRF
forum-noobie
forum-noobie

Number of posts : 20
Registration date : 21-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Mamba Max Pro vs HobbyWing Xerun 120A Empty Re: Mamba Max Pro vs HobbyWing Xerun 120A

Bericht van ..l3art.. za jul 31, 2010 8:16 pm

de boost of turbo timing weet ik niet, maar de vaste timing geeft wel degelijk een verschil. Op kleinere circuits zal dit allemaal nie veel uithalen, maar grotere circuits is de snelheid dan weer van belang.
..l3art..
..l3art..
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 638
Age : 43
Woonplaats : Lier
Registration date : 08-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Mamba Max Pro vs HobbyWing Xerun 120A Empty Re: Mamba Max Pro vs HobbyWing Xerun 120A

Bericht van Arno (SRL) di aug 10, 2010 7:25 pm

Ik zat met zelfde vraagstuk als DLM.
En alhoewel ik addicted2blue kan volgen in zijn redenering maar dan zit je weer vast aan sensorless BL.
En als je je opties open wil houden om ergens eens een wedstrijd mee te pikken waar je met sensored BL moet (of best kan) rijden dan moet je nog een extra reglaar hebben die dat aan kan en kom je toch snel even duur of zelfs duurder uit.
Ik heb even getwijfeld maar heb me ook (net) de Tekin RS Pro aangekocht (vond niet direct de gewone Tekin RS). Gewoon dat je er alles mee kan aansturen. Ik had wel nog niet zolang geleden een Tekin FX aangekocht en dat had ik dus beter even mee gewacht Embarassed
Of dit de beste aankoop is ga je mij niet horen zeggen, ik ken er niet genoeg van maar vermoed dat dit wel zal voldoen wat ik ermee van plan ben Very Happy
Arno (SRL)
Arno (SRL)
Won't go
Won't go

Number of posts : 53
Registration date : 03-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Mamba Max Pro vs HobbyWing Xerun 120A Empty Re: Mamba Max Pro vs HobbyWing Xerun 120A

Bericht van addicted2blue di aug 10, 2010 7:42 pm

@Arno,

Je had ook 'n hobbywing of 'n speedpassion kunnen aankopen hoor, deze 2 zijn krak hetzelfde maar met 'n groot prijsverschil en ze kunnen beiden zowel sensorloos als met sensor motoren aan.
Zijn volgens mij ook gemakkelijker om te regelen dan 'n tekin, vanwege dat extra afstelkastje.
Maar 'n tekin RS PRO is zekerst ook 'n zeer goede regelaar.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Mamba Max Pro vs HobbyWing Xerun 120A Empty Re: Mamba Max Pro vs HobbyWing Xerun 120A

Bericht van Arno (SRL) di aug 10, 2010 7:54 pm

Lap, had ik toch eerst beter eventjes contact met jou opgenomen.
Ik vond in dat niet in de specificaties Embarassed
Mja, te laat Twisted Evil
Arno (SRL)
Arno (SRL)
Won't go
Won't go

Number of posts : 53
Registration date : 03-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Mamba Max Pro vs HobbyWing Xerun 120A Empty Re: Mamba Max Pro vs HobbyWing Xerun 120A

Bericht van addicted2blue di aug 10, 2010 8:08 pm

Er zijn toch 'n aantal mensen die met zo'n hobbywing en speedpassion regelaars rijden hoor.
Ikzelf heb in houthalen ook met de speedpassion 2.1 regelaar gereden en de Jan (ik dacht Bart ook) rijd ook met de speedpassion 2.0 regelaar.

Een goede tip is -> altijd eerst ne keer rond horen welke regelaars je eventueel zou kunnen aanschaffen Smile

Bijna alle goede regelaars van op dit moment zijn regelaars die je qua vertiming kunt regelen, voor volgend jaar zullen de regelaars dan weer terug naar 'n zero vertiming moeten gaan.
Dus weeral 'n regelaar aankopen hé Sad
Maar dat is niet van toepassing voor de tamiyacup, maar wel voor het BK en of voor sommige clubkoersen die zulke regelaars ook gaan verplichten Sad
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Mamba Max Pro vs HobbyWing Xerun 120A Empty Re: Mamba Max Pro vs HobbyWing Xerun 120A

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum