Tamiya.be
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tamiya cup fun car Machelen

+9
speedy_belgium
MisterYellow
Ludo
TamiyaMarino
addicted2blue
RacingOne
JurgenTRF
Jan V.
tamiya boy
13 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Tamiya cup fun car Machelen - Pagina 2 Empty Tamiya cup fun car Machelen

Bericht van tamiya boy do maa 26, 2009 8:53 am

Eerste onderwerp bericht herinnering :

de zaal zal open gaan om 8u.30
normaal gaat de karting pas open om 9 u , ik heb gevraagd om vroeger te openen dat was moelijk voor de verantwoorlijken , we zijn uiteindelijk toch tot een akkoord gekomen (vroeger is onmogelijk)
je moet zelf tafel en stoelen meebrengen
de zaal is gevestigd boven de kartingpiste

gr tamiya boy
tamiya boy
tamiya boy
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 394
Registration date : 04-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden


Tamiya cup fun car Machelen - Pagina 2 Empty Re: Tamiya cup fun car Machelen

Bericht van Jan V. zo apr 19, 2009 8:50 pm

Als het er in Anderlecht hetzelfde aan toe gaat zoals vandaag in Machelen, dan zal ik tevreden naar huis gaan Smile

Het GT2 rijden wordt voor mij leuker en leuker omdat de top 5 zeer dicht op elkaar zit. (in de laatste finale waren er maar 2 seconden tussen de eerste en de 4de...)

Ik hoop dat we de fun erin kunnen houden en de fairplay voorop kunnen houden (zonder dat we daarvoor strafronden voor moeten uitdelen), dan wordt dit nog een zeer fijn seizoen...
Jan V.
Jan V.
Admin

Number of posts : 697
Age : 41
Woonplaats : Lier
Registration date : 06-03-08

http://www.tamiya.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya cup fun car Machelen - Pagina 2 Empty Re: Tamiya cup fun car Machelen

Bericht van addicted2blue ma apr 20, 2009 12:35 pm

Het was idd een fijne tamiya wedstrijd, die voor mij persoonlijk welliswaar wel wat ontsiert is geweest door iemand die dacht dat hij voor iemand anders kon gaan bepalen wanneer de piloot moest stoppen.
Dit terwijl de persoon in kwestie toch al enige RC ervaring heeft, en tegelijkertijd is het ook wel niet de eerste keer dat de persoon zulke stoten uithaald.

Achteraf heb ik ook vernomen dat er in de laatste finale van de GT2 niet echt fair is gereden, wat ik absoluut ten zeerste betreur.
Persoonlijk was ik er niet bij maar dat wat ik heb vernomen werd vroeger op 'n tamiyacup nooit ongestraft gelaten.
Het had teveel weg van wat er op een BK gebeurd en dat is nu net wat er op een tamiyacup niet mag plaats vinden. JAMMER

Voor de rest was het een super dagje
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya cup fun car Machelen - Pagina 2 Empty Re: Tamiya cup fun car Machelen

Bericht van Jan V. ma apr 20, 2009 5:11 pm

Ik heb het incident zelf niet gezien want was zelf aan het rijden in die finale.

Maar laat het duidelijk zijn dat het opzettelijk iemand aantikken verboden is en dit inderdaad bestraft kan worden door strafronden toe te kennen.
Jan V.
Jan V.
Admin

Number of posts : 697
Age : 41
Woonplaats : Lier
Registration date : 06-03-08

http://www.tamiya.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya cup fun car Machelen - Pagina 2 Empty Re: Tamiya cup fun car Machelen

Bericht van addicted2blue ma apr 20, 2009 11:12 pm

Naar de Toekomst toe zou er toch altijd iemand een oogje int zeil moeten houden om zulke situaties te vermijden.
En of om eventueel een stop en go van 10 seconden te geven aan de piloot met onsportief rijgedrag, zo werd dat vroeger toch gedaan.
Heb dit vorige jaar ook dikwijls moeten meemaken en het komt de unieke ontspannen sfeer van de tamiya cup echt niet ten goede.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya cup fun car Machelen - Pagina 2 Empty Re: Tamiya cup fun car Machelen

Bericht van speedy_belgium ma apr 20, 2009 11:42 pm

Is wel moeilijk als je zelf meerijdt in dezelfde reeks natuurlijk. waar is dan de onpartijdigheid ?
speedy_belgium
speedy_belgium
Tamiya-freak
Tamiya-freak

Number of posts : 170
Age : 55
Registration date : 12-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya cup fun car Machelen - Pagina 2 Empty Re: Tamiya cup fun car Machelen

Bericht van tamiya boy di apr 21, 2009 8:59 am

ja het was een toffe zondag
er werd mooi gereden in de GT 2 klasse
alleen de laatste finale is er toch door één persoon heel grof gereden en dat vind ik jammer
dat je gewoon iemand zonder pardon er moet uitrijden om terug vooraan te geraken , en dat door een ervaren piloot Crying or Very sad Evil or Very Mad
en wachten dat bestond toen nog niet
nu voor mij is het gebeurd , het is voorbij , maar ik zal hieruit zeker mijn conclusies trekken
voor de rest een toffe dag
gr tramiya boy
tamiya boy
tamiya boy
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 394
Registration date : 04-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya cup fun car Machelen - Pagina 2 Empty Re: Tamiya cup fun car Machelen

Bericht van tamiya boy di apr 21, 2009 9:53 am

ludo : bedankt Wink
tamiya boy
tamiya boy
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 394
Registration date : 04-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya cup fun car Machelen - Pagina 2 Empty Re: Tamiya cup fun car Machelen

Bericht van MisterYellow do apr 23, 2009 4:45 pm

Ik werd er ook uitgeramd in de 2de finale GT2 in de eerste ronde en de dader werd ook niet aan de kant gezet dus zeuren helpt niet. ( het was ook een ervaren piloot ), ik ga der van uit dat het niet zijn bedoeling was.
MisterYellow
MisterYellow
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 284
Age : 50
Woonplaats : Bredene
Registration date : 31-05-08

http://www.yellowracing.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya cup fun car Machelen - Pagina 2 Empty Re: Tamiya cup fun car Machelen

Bericht van tamiya boy do apr 23, 2009 5:13 pm

ik zeur daar niet over
het is gewoon de manier hoe ge me eruit gereden hebt
en dan nog maar gezwegen over de kommentaar die je daarover gaf
en een sorry heb ik ook niet gehoord
nu buiten dit incident heb ik zeker niets tegen u
tamiya boy
tamiya boy
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 394
Registration date : 04-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya cup fun car Machelen - Pagina 2 Empty Re: Tamiya cup fun car Machelen

Bericht van addicted2blue do apr 23, 2009 9:27 pm

Andy, ik heb u er niet uitgereden. Ik heb enkel mijn lijn verdedigt en ik ben niet tegen u gebotst maar jij wel tegen mij.
En als jij dan 'n stuurfout maakt dan moet ik niet gaan wachten hé.
Ik heb daar trouwens geen enkele stuurfout gemaakt waardoor ik iemand anders heb geraakt en als ik dat al voor heb dan wacht ik, dat mag je gerust aan Michel Mahieu vragen want dat heb ik in Ronse 'n paar keer voor gehad.
Dus de fout lag zekerst niet bij mij maar wel bij jezelf hoor, dus geen onschuldige mensen veroordelen en of van de baan rijden voor je eigen gemaakte fout hé.
En trouwens BK toestanden horen niet op een tamiya cup.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya cup fun car Machelen - Pagina 2 Empty Re: Tamiya cup fun car Machelen

Bericht van flyingjohn do apr 23, 2009 10:26 pm

addicted2blue schreef:Andy, ik heb u er niet uitgereden. Ik heb enkel mijn lijn verdedigt.......
Ik heb daar trouwens geen enkele stuurfout gemaakt waardoor ik iemand anders heb geraakt en als ik dat al voor heb dan wacht ik, .


very strange, ik heb ook zo eens mijn lijn verdedigd in Ronse Cool , en werd tot 3X toe aangereden van achteraan om die reden pale ??? Bij de derde tik lag ik eruit, maar dat toen iemand gewacht heeft Rolling Eyes , tja, dat kan ik mij toch niet meer herinneren Evil or Very Mad

De duels die ik met Jan in de GT2 klasse uitvocht, waren echter wel een voorbeeld van respect voor elkaar, waarbij we regelmatig mekaar eens aantikten, niet met opzet echter. Daar wachtten we op elkaar en konden we er na de race samen om lachen, dat we mekaar zoveel keren tegenkwamen !
In de F1 klasse werd ik vooraan echter minder geduld !! Ik begrijp dat iedereen graag eens wint, ik ook, maar daarom moest ik er toch niet uitgereden worden , wat betreft je lijn verdedigen, zolang je op kop rijdt, heb je alle recht daar te rijden én te blijven ! En kan je voorbij, doe dit dan in een bocht, maar bij mij gaat dat moeilijk lukken, tenzij ik een fout maak, want ik weet wat verdedigen is !!!!! Op de rechte lijn mag je toch 1 keer van je lijn af gaan om je plaats te beschermen, of niet soms !
En verdedigend rijden : dat wordt in alle autosportklasses gedaan, is dat nu Tamiya België of op wereldniveau of in de echte F1, wake up : that's what racing is all about , dat maakt het nu net zo spannend!

Enfin, hopelijk wordt er op de endurance te Ronse niet getikt, en wordt er wel gewacht bij bv. mislukte inhaalpogingen waarbij een van beiden eruit vliegt ... -bij MRCO waar ik lid ben, doen wij dit normaal altijd zo - en blijft alles sportief.

Ik heb gezegd !

No hard feelings,

de groeten,
Flying John
flyingjohn
flyingjohn
forum-noobie
forum-noobie

Number of posts : 10
Age : 30
Woonplaats : Mater
Registration date : 27-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya cup fun car Machelen - Pagina 2 Empty Re: Tamiya cup fun car Machelen

Bericht van Jan V. vr apr 24, 2009 12:42 am

That's the spirit John ! Smile Was inderdaad leuk racen tegen je in Ronse...



Laten we het ook voor iedereen leuk houden en dit incidentje achter ons laten.

Volgende keer gewoon wachten tot degene die voor je rijd een foutje maakt alvorens een inhaalactie te starten.
Indien er geen foutje gemaakt wordt moet je er maar achter blijven... daarom rijden we kwalificaties en daarom zijn de startplaatsen in de finale ook belangrijk.

Als er volgende race nog iemand expres aangetikt wordt zullen we maatregelen moeten treffen...

En geef je iemand perongeluk een tikje, is het dan zo moeilijk om even sorry te zeggen en hem terug voor te laten? Ik denk het niet en het maakt het racen voor iedereen een stuk aangenamer.
Jan V.
Jan V.
Admin

Number of posts : 697
Age : 41
Woonplaats : Lier
Registration date : 06-03-08

http://www.tamiya.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya cup fun car Machelen - Pagina 2 Empty Re: Tamiya cup fun car Machelen

Bericht van MisterYellow vr apr 24, 2009 8:12 am

incident met shaggy - ik maakte een fout in de bocht en kneep het gat toe dus resultaat dat ik er uit lag.

incident met michel - ik had binnenkant in de bocht en de bocht daarvoor had ik buitenkant, dus knijpte ik het gat niet dicht.( herinnerde mij nog wat er de vorige keer gebeurd was Shocked ) daarom kon je mij over michel.

en mannen in de stand kom ik wel ver naar achteren te staan zenne want RCR en ORT kan ik al niet deelnemen en MCronse heb ik ook al gemist dus kwa eindstand zal ik nogal zakken.
bon ik zwijg der nu over.
MisterYellow
MisterYellow
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 284
Age : 50
Woonplaats : Bredene
Registration date : 31-05-08

http://www.yellowracing.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya cup fun car Machelen - Pagina 2 Empty Re: Tamiya cup fun car Machelen

Bericht van tamiya boy vr apr 24, 2009 8:36 am

voor mij is het ook genoeg geweest
we hebben allemaal eens ons gedacht gezegd wat niet meer dan normaal is
ik wens iedereen nog een prettige zonnige dag verder Cool

ps : problemen dienen om opgelost te worden Wink
gr Michel R
tamiya boy
tamiya boy
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 394
Registration date : 04-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya cup fun car Machelen - Pagina 2 Empty Re: Tamiya cup fun car Machelen

Bericht van addicted2blue vr apr 24, 2009 12:08 pm

@flying john, mijn reactie omtrent jou rijgedrag heb ik al in een MP door gestuurd naar jou vader.
Maar om het nog effe te verduidelijken, als je ziet dat je op de rechte lijn snelheid te kort komt en je de achterligger steeds blijft hinderen om voorbij te steken dat noem ik geen fairplay en als je het na 3x aangereden te zijn nog niet doorhebt dat je dat niet kunt blijven volhouden dan vraag je om zulke toestanden.
Ofwel ga je op en rechtvaardige manier effe uit de weg ofwel krijg je zulke toestanden zoals in ronse.
Maar je kunt niet blijven verwachten dat een veel snellere steeds achter u gaat blijven omdat je de pole hebt gepakt.

@Andy, bij het uitkomen van dienen bocht reed ik aan de binnen kant en als ik u eruit zou gereden hebben dan zou je naar de buiten kant van de bocht gegaan zijn en dat was niet het geval nu want je ging er uit aan de binnenkant van de bocht dus duid er alles op dat je naar mij toe bent uitgeweken en niet anders om.
Dus zie ik niet in waarom ik dan moeten wachten en of uit de race zou moeten gehaald worden omdat jij mijn hebt aangereden hé.
addicted2blue
addicted2blue
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 918
Registration date : 09-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya cup fun car Machelen - Pagina 2 Empty Re: Tamiya cup fun car Machelen

Bericht van MisterYellow vr apr 24, 2009 12:44 pm

zoals ik al zij shaggy ik ging breed en kneep het gat toe en dat was inderdaad het probleem. De moment zelf is dat even paniek en de piste was zo draaien en keeren dat de kleinste fout fataal afliep voor den een of ander.
bon het is gebeurd en we kunnen der nu niets meer aan doen.
ik verdedigde plaats en kneep dicht en gij verdedigd lijn + da we nogal onder stres stonden die moment want als je ziet op welke luttele verschillen er zijn kwa rondetijden.
ik zen ook verre van de perfecte rijder.

ja ik zie iedereen nog even graag zenne Very Happy voor of achter de race.
MisterYellow
MisterYellow
Tamiya-addicted
Tamiya-addicted

Number of posts : 284
Age : 50
Woonplaats : Bredene
Registration date : 31-05-08

http://www.yellowracing.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya cup fun car Machelen - Pagina 2 Empty Re: Tamiya cup fun car Machelen

Bericht van Gerrit vr apr 24, 2009 2:51 pm

Blijkbaar komt de rivaliteit onder de piloten naar boven Laughing
Gerrit
Gerrit
Beginner
Beginner

Number of posts : 44
Age : 41
Registration date : 28-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya cup fun car Machelen - Pagina 2 Empty Re: Tamiya cup fun car Machelen

Bericht van Ludo vr apr 24, 2009 4:50 pm

ge bent allemaal dikke prutsers!!

Kijk maar eens naar onze reeksen en finales bij de Mini's!!
Een toonbeeld van fairplay en soms zelfs MINUTEN-lang close racing zonder dat daar problemen van komen.
ELKE race weer opnieuw!!

't Lijkt erop dat jullie van ons nog iets kunt leren Very Happy
Ludo
Ludo
Beyond salvation
Beyond salvation

Number of posts : 389
Age : 55
Woonplaats : Dworp, Vlaams-Brabant
Registration date : 07-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya cup fun car Machelen - Pagina 2 Empty Re: Tamiya cup fun car Machelen

Bericht van flyingjohn vr apr 24, 2009 5:31 pm

addicted2blue schreef:@flying john, mijn reactie omtrent jou rijgedrag heb ik al in een MP door gestuurd naar jou vader.


...
edited by moderator Ludo
John's reactie was nogal gepikeerd (zoals ook al andere eerdere postjes dat eigenlijk waren!) en het leek me beter even in te grijpen.

Jongens, bij deze zou' k graag hebben dat het gezeur over botsen en sancties hiermee stopt.
Als je een dergelijke discutie wil aangaan, dan zijn daarvoor de PM's beter geschikt (Personal messages), maar dus niet openlijk hier op 't forum.
Een wijze man zei me ooit eens: "de soep wordt nooit zo heet gegeten als ze gediend is" en hij had gelijk.
Dus, mannen, laat dat effe allemaal bezinken ... en klap dat eens uit bij een frisse pint of ne sprankelijke cola ... veel kans dat men dan het gesprek kan verlaten met een glimlach.
Hier, via het forum, is die kans veel minder groot. Daarvoor dient een forum niet.

Een andere wijze man zei me ooit ook eens: "RC is een toffe hobby, ... maar de kans op pech is vrij groot. Een ongelukkig duwtje hier, een marshal die net oversteekt ... Eens je beseft dat je eigenlijk gewoon geluk moet hebben, kan je je neerleggen bij eventuele pech ... en beleef je veel meer plezier aan RC-rijden"

Ik hoop dat men mij deze ingreep niet al te erg kwalijk neemt
Ludo
flyingjohn
flyingjohn
forum-noobie
forum-noobie

Number of posts : 10
Age : 30
Woonplaats : Mater
Registration date : 27-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya cup fun car Machelen - Pagina 2 Empty Re: Tamiya cup fun car Machelen

Bericht van TamiyaMarino za apr 25, 2009 11:39 pm

Bravo Ludo Very Happy
TamiyaMarino
TamiyaMarino
Tamiya-freak
Tamiya-freak

Number of posts : 184
Age : 113
Woonplaats : Herentals
Registration date : 04-08-08

http://www.blok.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya cup fun car Machelen - Pagina 2 Empty Re: Tamiya cup fun car Machelen

Bericht van Jan V. zo apr 26, 2009 4:11 pm

Hierbij sluiten we dit topic over onze mooie race in Machelen af... tijd voor de Race in Anderlecht te bespreken Smile
Jan V.
Jan V.
Admin

Number of posts : 697
Age : 41
Woonplaats : Lier
Registration date : 06-03-08

http://www.tamiya.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya cup fun car Machelen - Pagina 2 Empty Re: Tamiya cup fun car Machelen

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum